• In English
  • Первинна консультація у сімейного лікаря для ВПО: як отримати

    У період воєнного стану діє спрощений доступ українців до первинної медичної допомоги. Це стосується і внутрішньо переміщених осіб.

    Людина зі статусом ВПО має змогу потрапити до лікаря незалежно від місця перебування та без укладання нової декларації. Щоб отримати первинну медичну консультацію, внутрішньо переміщеній особі достатньо:

    - звернутися до оператора контакт-центру Національної служби здоров’я України (НСЗУ) за номером 16-77 і з’ясувати адресу найближчої лікарні;

    - після прибуття до лікаря пред’явити (за можливості) документи, що підтверджують особу: паспорт або довідку про взяття на облік ВПО.

    Також внутрішні переселенці можуть знайти потрібного лікаря й отримати консультацію онлайн, скориставшись для цього:

    1) медичним чат-ботом «Турбота»;

    2) додатком або сайтом «Doctor Online».

    У межах первинної медичної допомоги сімейний лікар зобов’язаний надати такий спектр послуг:

    • динамічне спостереження за станом здоров'я,

    • діагностика та лікування захворювань,

    • базові тести й аналізи,

    • направлення до лікарів вузької спеціалізації чи на обстеження,

    • паліативна допомога,

    • рецепти за програмою «Доступні ліки»‎ й інсулін (якщо це повторний рецепт),

    • щеплення відповідно до календаря профілактичних щеплень.

    Важливо! Внутрішньо переміщена особа не мусить переукладати декларацію, якщо виникає потреба у спеціалізованій медичній допомозі (онкологічній, кардіологічній, терапевтичній, психологічній, педіатричній тощо). Для цього варто звернутися за направленням до закладу охорони здоров'я.

    У разі порушення своїх прав пацієнт може поскаржитися на неправомірні дії лікаря як на місцевому рівні, так і до НСЗУ:

    - написати скаргу на імʼя головного лікаря (медичного директора) медзакладу про неправомірні дії фахівця;

    - написати скаргу до Департаменту охорони здоров’я в місті або регіоні, де знаходиться;

    - подати скаргу через електронну форму на сайті НСЗУ;

    - звернутися до контакт-центру Національної служби здоров’я України за безоплатним номером 16-77;

    - зателефонувати зі скаргою на урядову лінію Кабінету Міністрів України на номер 15-45.