• In English
  • Олександр Кава: Україна тепер, як і країни ЄС, інвестуватиме в розвиток пасажирських залізничних перевезень
    Міністерство фінансів України, опубліковано 23 грудня 2020 року о 14:01

    Розвиток пасажирських залізничних перевезень обговорили заступник Міністра фінансів Олександр Кава з Головою Правління АТ «Укрзалізниця» Володимиром Жмаком та представниками Мінінфраструктури.

     «У 2021 році держава вперше в сучасній історії України інвестуватиме кошти в розвиток сучасних пасажирських залізничних перевезень. В Європейському Союзі щорічно з державних бюджетів інвестується 70-75 млрд євро на розвиток залізничного транспорту, оскільки залізниця це найекологічніший вид транспорту. Нещодавно ЄС прийняв стратегію розвитку транспорту до 2050 року, згідно якої саме залізничний транспорт має стати основним для інвестицій та розвитку. Обсяг залізничних пасажирських перевезень у ЄС за цей час планується збільшити в три рази, а вантажні перевезення вдвічі. Україна теж повинна розвивати свою галузь в такому  ж європейському тренді. Ми маємо всі передумови для досягнення аналогічних результатів.

    У 2021 році за рахунок державного бюджету планується вперше закупити нові пасажирські вагони, а також електрифікувати три залізничних ділянки. Позитивний ефект від реалізації проектів відчують більше мільйона громадян України. Покращення будуть стосуватися пасажирів поїздів як далекого, так і приміського сполучення. Зокрема, планується забезпечити щоденне сполучення міста Житомир, де проживають 270 тисяч жителів, який зараз позбавлений прямого сполучення, з 19 обласними центрами, а також запустити щоденні швидкісні електропоїзди маршрутом з Черкас, де проживають 280 тисяч жителів, до  Києва з часом в дорозі близько 2,5 годин», – зазначив Олександр Кава.

    Учасники зустрічі обговорили напрями розвитку пасажирських залізничних перевезень, на які передбачено кошти у державному бюджеті на 2021 рік, а саме:

    - придбання нових пасажирських вагонів: плацкарти, купе, штабні вагони обладнанні для перевезення пасажирів із особливими потребами;

    - оновлення складів поїздів, зокрема, на самих довгих маршрутах 69/70 Маріуполь – Львів і 45/46 Лисичанськ  – Ужгород, які об’єднують Схід і Захід України;

    - електрифікація лінії станція ім. Тараса Шевченка – станція Черкаси для запуску швидкісних електропоїздів сполученням Київ – Черкаси, а також покращення приміського сполучення в Черкаські області, що дозволить запустити приміські електропоїзди сполученням Черкаси – Цвіткове і Черкаси – Кам’янка – Кропивницький;

    - електрифікація лінії Житомир – Новгород-Волинський, що дозволить перенаправити через Житомир 10 щоденних поїздів далекого сполучення і, тим самим, забезпечити щоденне сполучення з 19-ти обласними центрами країни, а також запустити кільцеві регіональні електропоїзди сполученням Київ – Житомир  – Новоград-Волинський  – Коростень – Київ та скоротити час поїздки приміських електропоїздів Житомир – Новоград-Волинський майже вдвічі;

    - електрифікація лінії для запуску приміських електропоїздів Київ – Васильків, що дозволить забезпечити якісне сполучення Василькова з Києвом та суттєво зменшити кількість заторів на автомобільній дорозі М-05 Київ – Одеса в передмісті столиці в години пік;

    - підготовка проектної документації та початок робіт із відновлення залізничної євроколії шириною 1435 мм на ділянці Чоп – Ужгород, що дозволить запустити прямі електропоїзди із Ужгорода до міст Словаччини, Чехії, Угорщини, Румунії та Австрії.

    Під час наради були представлені напрацювання щодо згаданих проектів, а також визначено спільне бачення щодо оптимізації всіх процесів – від планування, проектування та реалізації.

    «Першочергова задача сьогодні – консолідація зусилля всіх відповідальних сторін для успішної реалізації всіх проектів, запланованих у держбюджеті на розвиток залізничних пасажирських перевезень. Наші громадяни вже цього року мають відчути істотне якісне покращення залізничних пасажирських перевезень. Держава вперше не стоїть осторонь та робить це як інші країни члени ЄС», – наголосив Олександр Кава.

    Нагадаємо, що в державному бюджеті на 2021 рік вперше за роки незалежності передбачено кошти у розмірі 3,9 млрд грн на закупівлю нових пасажирських вагонів та розвиток залізничної інфраструктури для покращення пасажирського сполучення.