МОЗ щодо нової системи оцінювання повсякденного функціонування: до експертних команд подано понад 84 тисячі справ

Міністерство охорони здоров'я України, опубліковано 18 лютого 2025 року о 11:58

Впровадження нової системи експертних команд оцінювання повсякденного функціонування стало важливим кроком у створенні прозорої моделі. Вона спрямована на мінімізацію бюрократії та забезпечення доступності.

У 2025 році за перші 1,5 місяця роботи нової системи вже ухвалено рішення для 41 560 людей, з них 28 954 – по паперових справах, переданих від МСЕК.

Ключові результати реформи

Станом на 17 лютого 2025 року:

  • У системі створено 1449 експертних команд, до складу яких входять 6409 фахівців.
  • До оцінювання залучено понад 294 заклади охорони здоров’я з експертними командами, в яких працює 824 адміністратори.
  • 32 тисячі лікуючих лікарів працюють в електронній системі.

Направлення подані з такими основними цілями:

Встановлення інвалідності — 38 525 справ.

Повторний огляд — 34 095 справ.

Повторне оцінювання у разі зміни в стані здоров’я — 2 904 справи.

Призначення допоміжних засобів реабілітації (технічних та інших засобів реабілітації) або медичних виробів — 1 085 справ.

Встановлення ступеня втрати професійної працездатності — 1 002 справи.

Форми розгляду:

Очно, в закладі охорони здоров’я - 32 924 справи.

Заочно, за документами - 2465 справ.

З виїздом, за місцем перебування/лікування особи - 229 справ.

Дистанційно, з використанням методів і засобів телемедицини - 395 справ.

Найпоширеніші класи діагнозів:

  • Хвороби кістково-м’язової системи — 6 449 справ.
  • Хвороби системи кровообігу — 6 790 справ.
  • Новоутворення — 6 419 справ.

Хто звертається до системи?
Серед пацієнтів, чиї справи розглядаються:

  • Пенсіонери — 6 744
  • Працюють — 11 616
  • Безробітні — 23 324
  • Жінки — 29 210
  • Чоловіки — 51 255

Усі зазначені дані доступні на аналітичному дашборді на сайті МОЗ за посиланням: https://moz.gov.ua/uk/ekopfo. Інформація оновлюється щоденно, що забезпечує прозорість і актуальність процесів у новій системі.

Що далі?

Попереду ще багато кроків, спрямованих на удосконалення системи. У планах – розширення можливостей електронної платформи, збільшення кількості експертних команд та покращення умов для пацієнтів.

Уже зараз реформа МСЕК покращує доступ до допомоги, зменшуючи бюрократію та забезпечуючи прозорість. Цей результат став можливим завдяки спільним зусиллям лікарів, експертів і пацієнтів.