• In English
  • МОЗ: функції керівника медзакладу розділили на управлінські і медичні
    Міністерство охорони здоров'я України, опубліковано 05 листопада 2018 року о 11:39

    З 1 січня 2019 року в Україні функції директора та медичного директора будуть чітко розмежовані: директор закладу займатиметься питаннями господарської діяльності, а медичний директор виключно питаннями медицини. Нікого не звільнятимуть: усі головні лікарі та інші медичні працівники виконуватимуть свої функції без змін до терміну дії їхніх договорів. Відповідний наказ від 31.10.2018 № 1977 затвердили у МОЗ України.

    Наразі усі функції, і адміністративні, і медичні, в українських медзакладах виконує головний лікар. Це величезний масив роботи, який у багатьох розвинених країнах світу виконують два фахівця - генеральний директор займається ключовими адміністративними питаннями, а медичний директор курує усі медичні процеси. Такі кадрові рішення вже десятки років ефективно діють у всьому світі, зокрема у багатьох країнах-членах Європейського Союзу. З наступного року такий механізм буде запроваджений і в Україні.

    Хто керуватиме медзакладом? Про посаду директора/генерального директора:

    Генеральний директор або директор закладу займатиметься питаннями господарської діяльності, керуватиме виробничо-господарською та фінансово-економічною діяльністю закладу. Він займатиметься:

    • стратегічним плануванням;
    • формуванням бюджету;
    • координацією роботи закладу;
    • аналізом економічної ефективності;
    • організовуватиме роботу та ефективну взаємодію всіх структурних підрозділів;
    • забезпечуватиме залучення коштів на інвестиційні потреби закладу тощо.

    До 2022 року обіймати посаду директора на конкурсній основі може претендент з гуманітарною освітою, правознавець, економіст, лікар, управлінець.

    З 2022 року претенденти, які не мають управлінської або менеджерської освіти у галузі знань «Управління та адміністрування» або «Публічне управління та адміністрування», повинні будуть додатково здобути її.

    З 2019 року в довідник медичних професій вводиться посада медичного директора.

    Медичний директор займатиметься виключно питаннями медицини, зокрема:

    • розробкою та впровадженням системи безперервного удосконалення якості послуг у медзакладі на основі принципів доказової медицини;
    • організацією надання пацієнтоорієнтованих послуг;
    • координацією зовнішньої та внутрішньої взаємодії підрозділів закладу охорони здоров’я;
    • організацією безперервного професійного розвитку медичного персоналу;
    • впровадженням сучасних методик діагностики та лікування;
    • організацією медичної допомоги при надзвичайних ситуаціях;
    • оцінкою якості надання медичної допомоги тощо.

    Що буде з головними лікарями:

    головні лікарі, які вже уклали чи укладуть трудові договори до моменту, коли наказ вступить у дію (1 січня 2019 року), працюватимуть за старою моделлю - керуватимуть і адміністративними, і медичними процесами: до терміну, визначеного у договорі.

    Після завершення терміну дії договору головні лікарі зможуть пройти конкурс як на посаду генерального директора, так і на посаду медичного директора закладу охорони здоров’я.