Більше профорієнтаційної роботи зі школярами, створення центрів кар’єри у вишах та профтехах, розробка методматеріалів для закладів освіти та система моніторингу працевлаштування випускників – у таких напрямах співпрацюватимуть МОН, Мінсоц, Мінмолодьспорт та Держслужба зайнятості. Такий меморандум було підписано між відповідними відомствами сьогодні, 3 червня 2019 року, під час засідання Ради з питань професійної орієнтації населення у приміщенні НСК «Олімпійський».
«Як ви знаєте, наразі триває масштабна реформа освіти. Її основна мета – забезпечити умови для відкриття і розвитку таланту кожної людини. Саме для цього ми змінюємо програми, даємо більший вибір предметів для дітей, вже зараз почали підготовку до запровадження старшої профільної школи та реформи профосвіти, де кожна дитина зможе поглибити знання саме з тих дисциплін, які будуть їй потрібні для подальшого професійного розвитку. Але усі ці механізми, побудована навколо інфраструктура не зможуть запрацювати, якщо ми не створимо дієвих способів для профорієнтації нашої молоді, а також не надамо їм допомогу для усвідомленої побудови власного кар’єрного шляху», – зазначила Міністр освіти і науки Лілія Гриневич.
Передбачається, що підписаний меморандум має дати більше можливостей для використання профорієнтаційного тестування, яке наразі вже розроблено Державною службою зайнятості.
«Біля 47% осіб, що стають нашими клієнтами, є безробітні з вищою освітою. 35% – це особи, як мають відповідну професійно-технічну освіту, але не знайшли себе на ринку праці. В цьому контексті спільна робота над розвитком профорієнтаційних послуг є важливим кроком вперед. Ми маємо допомогти нашій молоді віднайти свій майбутній напрям професійної діяльності. Держслужба зайнятості має певний досвід у цьому. Ми вже більше двох років проактивно робимо профорієнтаційну діяльність. Зокрема, в цьому році наші профорієнтаційні послуги охопили понад 1,5 млн осіб. І наша профорієнтаційна платформа також набуває дедалі більшої популярності», – додала в.о. голови Держслужби зайнятості Ольга Макогон.
Документ також передбачає створення так званих центрів кар’єри на базі закладів професійної та вищої освіти. Саме в них учням та студентам надаватимуть консультації, яким чином вони можуть підійти до побудови своєї подальшої кар’єри, враховуючи обрану спеціальність, порадити, які вибіркові предмети обрати для роботи за обраним напрямом.
Нагадуємо, що одним із напрямів співпраці також буде створення системи моніторингу працевлаштування випускників профтехів та вишів.
Така система дасть можливість відслідковувати успішність подальшого кар’єрного зростання випускників у прив’язці до закладу, який він чи вона завершили, аналізувати перспективи, які надає університет чи профтех, вступникам та роботодавцям. Також це дасть МОН більше важливих даних про якість освіти та можливості, які дають заклади, для коригування освітньої політики.