• In English
  • Мінсоцполітики: 6 млн мешканців об’єднаних територіальних громад отримали доступ до якісних адміністративних послуг
    Міністерство соціальної політики України, опубліковано 07 жовтня 2019 року о 16:14

    Завдяки реалізації Міністерством соціальної політики України проекту World Bank Ukraine „Модернізація системи соціальної підтримки населення України”, доступ до якісних адміністративних послуг отримали 6 млн мешканців об’єднаних територіальних громад (ОТГ).

    З 2017 року в рамках зазначеного проекту Міністерство соціальної політики України допомагає ОТГ скоротити шлях між людиною та соціальним працівником. На його фініші громади отримають те, чого у них досі не було: кваліфіковані кадри, відремонтовані приміщення для прийому людей, технічне обладнання для обробки звернень громадян.

    Після запуску реформи децентралізації в Україні сформувалась 951 ОТГ. І кожна з них зіткнулась з однаковою проблемою – як на місці забезпечити громадян соціальною підтримкою.

     

    Що вже зроблено за основними напрямами реалізації проекту?

    1. Підготовка кадрів

    У 40 пілотних громадах Мінсоцполітики навчило 360 керівників та спеціалістів надавати людям повний пакет соціальних послуг через інтегровану систему соціального захисту. До кінця 2020-го року у кожній створеній громаді будуть свої фахівці.

    2. Запуск нової моделі надання адмінпослуг з соціальної підтримки. Нова модель послуг працює за принципом „єдиного вікна” - всі документи оформлюються в одного спеціаліста за місцем проживання/мешканця. Тепер людині не потрібно ходити по різних районних інстанціях, а раніше часто ще й доводилось їхати в інший населений пункт. Нова модель впроваджується в 548 ОТГ.

    3. „Прозорі офіси”

    Окремим напрямом став проект зі створення у містах сучасних центрів надання адміністративних послуг у форматі „Прозорий офіс”. У такому офісі розміщені всі підрозділи соціального захисту та Пенсійного фонду, центр надання адміністративних послуг тощо. В результаті жителі в одній державній установі отримують соціальні та адміністративні послуги з питань субсидій, різних видів допомог та компенсацій, одержання пільг, призначення та перерахунку пенсій, реєстраційні послуги та інші.

    У центрах функціонує електронне управління чергою. Приміщення „Прозорого офісу” обладнано під потреби людей з інвалідністю та інших маломобільних груп населення. Батьки можуть скористатися кімнатою для дітей.

    Спочатку такі диво-офіси мали Дніпро, Київ, Львів, Одеса та Харків. Нині географія розширилась до 22 міст і за рік охопить 59 міст обласного значення та ОТГ.

    4. Технічне забезпечення

    273 громади вже працюють на сучасному комп’ютерному обладнанні. До кінця 2020-го ще 387 об’єднаних громад будуть забезпечені технікою.

    5. Інформаційна система „Соціальна громада”

    Завдяки інтегрованій інформаційній системі „Соціальна громада» створюється „електронна” справа заявника і за один робочий день файл передається до управлінь соціального захисту райдержадміністрацій. Фахівець ОТГ самостійно заповнює в електронній формі заяву та декларацію, що дозволяє уникнути помилок при заповненні документів заявником.