Електронний каталог Prozorro Market сьогодні є найбільш ефективним та конкурентним методом забезпечення потреб держави. За неповний 2024 рік понад 30 млрд грн склала загальна сума закупівель через інструмент. Близько 3 млрд грн вдалося заощадити.
Як далі буде розвиватися е-каталог та українська сфера публічних закупівель — обговорювали на національному Форумі «Prozorro Market: win-win для держави на бізнесу», який провела державна установа «Професійні закупівлі» за сприяння проекту «Підтримка цифрової трансформації», що фінансується USAID та UK Dev.
Форум вперше об’єднав ключові державні інституції, міжнародних партнерів, публічних замовників та національний бізнес з метою відвертого діалогу про результати та майбутнє електронного каталогу. До заходу долучилися спікери від Верховної Ради, Міністерства економіки, Міністерства оборони, Міністерства освіти і науки, Prozorro, Офісу реформ шкільного харчування, Укрзалізниці, Медзакупівель України та інші. Понад 200 учасників відвідали Форум.
«Головний показник ефективності Prozorro Market — це безумовно економія для держави. Від початку цього року через каталог вдалося закупити товарів на понад 30 млрд грн. Загалом за час роботи інструменту загальна сума закупівель склала 42 млрд грн. А цифра економії від початку існування інструменту склала понад 6 млрд грн. Цей показник пояснюється вдвічі вищою конкуренцією в порівнянні з іншими закупівельними процедурами. Це дійсно надзвичайний показник. Бо більша економія - це можливість для держави купувати більше необхідних товарів. І що для мене особливо важливо, як міністерки економіки, що Prozorro Market є також інструментом для активної участі українських виробників у публічних закупівлях. Наприклад, змогли закупити через цей інструмент понад 800 шкільних автобусів вітчизняного виробництва», – зазначила Перший віце-прем'єр-міністр України - Міністр економіки України Юлія Свириденко.
Під час Форуму Дмитро Соловей, заступник директора Професійних закупівель з питань розвитку, представив ключові інновації, які чекають на Prozorro Market. Серед них:
«З початком повномасштабної війни Prozorro Market став інструментом, який дозволяє зберегти баланс між прозорістю і конкуренцією з одного боку та оперативність - з іншого. Е-каталог зараз ефективно закриває потреби не тільки цивільних, а й військових. Понад 90% всіх продуктів харчування, що купують на рівні держави, проходить через Prozorro Market. Також дуже активно розвивається напрямок військових товарів. Наша мета - щоб дрон можна було придбати так само просто та прозоро, як картоплю. І нам це вдається - 25 тисяч різних БПЛА закупили замовники в е-каталозі за два роки. Окрім цього, через Prozorro Market військові можуть купувати тактичні навушники, окуляри, пульти для дронів, оптичні приціли, прилади нічного бачення тощо», - наголосив Євген Якубовський, директор Професійних закупівель.
У межах заходу своїм досвідом використання Prozorro Market поділились його безпосередні клієнти - публічні замовники та бізнес. Мова про Фабрику-кухню в Бучі, компанію Укрнафта, Національний інститут раку, ДП «Ліси України», Житомирську міську раду тощо.
Форум відвідали міжнародні партнери - представники USAID та Посольства Великої Британії в Україні. Електронний каталог Prozorro Market запущено за підтримки USAID/UK aid в рамках проекту «Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах /TAPAS». Подальший розвиток Prozorro Market підтримується в рамках нового 5-річного проекту «Підтримка цифрової трансформації», що фінансується USAID та UK Dev. Вони засвідчили подальшу підтримку удосконаленню Prozorro Market та впровадженню найкращих закупівельних практик в рамках проекту.