• In English
  • Корпоратизація «Енергоатома» сприятиме більш ефективному управлінню та розвитку компанії, - Герман Галущенко
    Міністерство енергетики України, опубліковано 25 серпня 2021 року о 16:48

    Законопроект для здійснення корпоративної реформи НАЕК «Енергоатом» вже розроблений. Корпоратизація держкомпанії має завершитись впродовж 9 місяців після прийняття цього закону в Парламенті. Про це написав Міністр енергетики Герман Галущенко у своєму блозі «Створюємо національного чемпіона» у виданні LB.ua.

    «Основний крок в реалізації дорожньої карти корпоративної реформи НАЕК «Енергоатом» – розробка законопроекту щодо особливостей корпоратизації компанії – вже зроблено. Проект вже пройшов погодження у Міністерстві економіки і найближчим часом, після остаточного доопрацювання у Міненерго та інших міністерствах, документ буде передано на розгляд Кабінету Міністрів. Далі розгляд у Верховній Раді. Далі - впродовж 9 місяців після прийняття закону - корпоративна реформа «Енергоатома» має бути завершена», - пояснив Герман Галущенко.

    Зараз необхідно провести аудит «Енергоатома», який визначить виробничі і невиробничі активи підприємства. Від останніх потрібно буде позбавитися, адже вони створюють баласт для успішного ведення бізнесу.

    Останній крок – організаційне перетворення компанії із державного підприємства у форму акціонерного товариства, 100% акцій якого належатимуть державі. Вплив держави, корупційного інтересу і бюрократичного апарату на компанію буде мінімізовано. Водночас будуть встановлені чіткі запобіжники на відчуження майна компанії чи передачі акцій будь-яким шляхом. Атомна енергетика залишатиметься повністю, на 100%, у державній власності.

    «Який результат ми очікуємо від корпоратизації? По-перше, це оптимізація структури компанії та ефективне управління. По-друге, покращення кредитного портфеля і доступ до світових ринків капіталу. По-третє, розвиток потужностей і вихід на європейський ринок електроенергії після синхронізації з ENTSO-E. «Енергоатом» має значний потенціал для експорту, історично наші станції будувалися саме з такою метою», - підсумував Герман Галущенко.