• In English
  • Ізраїльські фахівці проведуть семінари з інклюзії для керівників ІРЦ, директорів шкіл та вчителів в Україні
    Міністерство освіти і науки України, опубліковано 08 серпня 2018 року о 10:18

    Наприкінці жовтня ізраїльські фахівці проведуть низку семінарів з інклюзивного навчання для українських освітян. Про це повідомила генеральний директор директорату інклюзивної та позашкільної освіти МОН Лариса Самсонова 8 серпня 2018 року.

    Упродовж двох тижнів будуть організовані дводенні лекції та практичні семінари, орієнтованими містами навчання будуть Київ, Львів, Одеса, Запоріжжя. На них будуть запрошені керівники інклюзивно-ресурсних центрів, директори шкіл та вчителі.

    «Ізраїльська система інклюзивної освіти має багато особливостей, які б корисно було запозичити Україні. Для мене це стало очевидним після поїздки до Ізраїлю за програмою MASHAV. Ми були надзвичайно вражені тим, як там проходить інтеграція дітей з особливими освітніми потребами у суспільство, і раді, що наші партнери погодилися допомогти українським вчителям на шляху до інклюзії», – розповіла очільниця директорату.

    Українська делегація відвідала міжнародні дитячі центри, школи для дітей з аутизмом та педагогічні коледжі, зустрілася з представниками Міносвіти Ізраїлю та відповідальними за інтеграцію дітей з особливими освітніми потребами.

    Зокрема, Лариса Самсонова відзначила низку цікавих системних речей, що притаманні саме системі інклюзивної освіти Ізраїлю.

    Приміром, там діє механізм зворотної інклюзії – коли до спеціальних класів на деякі уроки приходять діти зі звичайних. Усе проходить у межах одного навчального закладу. Ізраїльські педагоги наголошують, що такий підхід до інклюзії допомагає запобігати булінгу ще на ранніх етапах.

    Школярі з різними порушеннями розвитку можуть навчатися в інклюзивному класі на доступних для них уроках. Якщо ж якийсь предмет є складним для дитини, то вона має індивідуальні заняття з асистентом вчителя.

    В Ізраїлі діють різноманітні центри для дітей від 0 до 21 року, вони організовані недержавними організаціями. У закладі, окрім персоналу, працюють також волонтери, і тільки  на 40%  такі центри фінансуються державою.  Це хороший приклад державно-приватного партнерства, налаштованого на спільне вирішення соціальних проблем суспільства.   В одному з них, у центрі Шалва,  є програма раннього втручання, інклюзивний садок, профорієнтаційний коледж, а також ресторан, де працюють люди з інвалідністю.

    Кожен учень раз на тиждень може залишитися у закладі на ночівлю, раз на місяць – на вихідні. Таким чином, це сприяє ще кращій соціалізації дітей, а їхні батьки мають змогу відпочити.

    «Ми думатимемо над тим, які елементи інклюзивної освіти Ізраїлю було б доречно запровадити й в Україні. Зараз наша інклюзивна освіта динамічно розвивається, і це відкриває додаткові можливості. Якщо у 2016-2017 році на інклюзії навчалося майже 4500 учнів, то у 2017-2018 їх вже було приблизно 7500, а разом зі спеціальними класами в звичайних школах - це 12179 дітей. По всій Україні активно створюються інклюзивно-ресурсні центри. Наша ціль – не просто посадити дитину з особливими освітніми потребами в клас, а забезпечити їй якісну освіту та соціальну інтеграцію», - наголосила Лариса Самсонова.

    Нагадаємо, що МОН спільно з трьома міністерствами розроблять програму дій з антибулінгу в сфері освіти.