• In English
  • Ганна Новосад: Результати PISA стануть відправною точкою для вимірювання ефективності НУШ після її впровадження у 5-9 класах
    Міністерство освіти і науки України, опубліковано 18 листопада 2019 року о 17:37

    Результати порівняльного дослідження якості освіти PISA, в якому Україна вперше взяла повноцінну участь у 2018 році, стануть відправною точкою для вимірювання змін у шкільній освіті, зокрема – результатів НУШ після впровадження реформи у 5-9 класах. Про це заявила Міністр освіти і науки Ганна Новосад під час презентації «Ресурси PISA для сучасного вчителя – відповідального професіонала» сьогодні, 18 листопада 2019 року.

    «Вже 3 грудня будуть оприлюднені результати PISA, і ми зможемо побачити позицію нашої освітньої системи, поглянути на наші слабкі та сильні сторони. Важливо, що це дослідження покаже якість нашої школи, якої ще не торкнулась освітня реформа: учасниками дослідження є 15-річні школярі, а наразі реформа НУШ охопила лише перші 2 класи. 3 грудня ми отримаємо відправну точку, за допомогою якої зможемо вимірювати наші успіхи надалі», – зазначила Міністр.

    Вона також наголосила, що результати PISA дадуть ґрунтовне розуміння того, що саме потрібно буде покращити у базовій школі.

    «Унікальність PISA в тому, що оцінюється не база знань, а вміння застосовувати їх на практиці. Наша система освіти донедавна здебільшого орієнтувалась на теорію, але не на практику. І відхід від теоретизації знань і перехід до компетентнісного навчання – це саме те, що лежить в основі Нової української школи», – повідомила Ганна Новосад.

    Під час заходу було презентовано оновлений сайт PISA в Україні та посібник для вчителів математики – вони допоможуть краще використовувати дослідження PISA та його результати.

    Сайт PISA було оновлено за сприяння UNICEF в Україні. Електронна платформа отримала новий функціонал як для учасників тестування, так і для освітян.

    «Що посутньо відрізняє наш ресурс від попереднього – це те, що тепер на ньому можна проходити тестові завдання, а не завантажувати їх, як це було раніше. А вчитель може створити свій тест із опублікованих завдань PISA, які стосуються уроку», – зазначила заступник директора Українського центру оцінювання якості освіти Тетяна Вакуленко.

    Презентоване україномовне видання «10 запитань від учителів математики … і як PISA може допомогти відповісти на них» розкриває стратегії викладання та вивчення математики, виконання навчальних програм. Також воно містить характеристики учнів і пояснює, як вони пов’язані з їх досягненнями у математиці.

    Довідково 

    PISA – програма міжнародного порівняльного дослідження якості освіти, яка проводиться під егідою Організації економічного співробітництва і розвитку. PISA не дає оцінку учням, а перевіряє їхню здатність користуватись знаннями й уміннями, отриманими в школі. Таким чином PISA діагностує систему освіти, і на основі отриманих даних можна побачити недоліки освітньої системи та виправити їх.

    2018 року Україна вперше взяла участь у повноцінному оцінюванні PISA. Його результати презентують вже 3 грудня.