• In English
  • Дев’ять із десяти клієнтів системи БПД позитивно оцінюють надану правову допомогу, - Валерія Коломієць
    Міністерство юстиції України, опубліковано 20 серпня 2021 року о 13:10

    91% українців, які зверталися до системи безоплатної правової допомоги (БПД) із земельних питань протягом останніх 1,5 року, отримали необхідну інформацію або підтримку. Клієнти, які залишилися задоволеними зверненням, рекомендуватимуть сусіду звернутися до юристів БПД, якщо у нього виникне проблема у сфері земельних відносин.

    Такі дані соціологічного опитування «Готовність землевласників та землекористувачів до впровадження земельної реформи», проведеного з 19 червня по 21 липня 2021 року Координаційним центром з надання правової допомоги за сприяння проекту «Підтримка прозорого управління земельними ресурсами в Україні», що впроваджується Світовим банком та фінансується Євросоюзом.

    «Позитивний досвід отримання якісної безоплатної правової допомоги дає людям впевненість у здатності захистити свої права у сфері земельних відносин, якщо в цьому виникне необхідність. Це переконання, у свою чергу, є одним із показників правоспроможності громадян», – говорить заступник Міністра юстиції Валерія Коломієць.

    Як показує практика, у власників та користувачів землі виникає багато запитань у галузі земельних правовідносин. Починаючи з 2020 року, до системи БПД надійшло понад 84,7 тис. звернень із земельних питань.

    Серед тих, хто вперше звернувся до системи БПД у 2020-2021 роках із питань, пов’язаних із землею, за телефоном було опитано 1 тис. осіб, які є землевласниками або землекористувачами земельних ділянок.

    Дев’ять із десяти респондентів (91%) зазначили, що отримали необхідну інформацію або підтримку від юристів системи БПД. Причому молодші чоловіки та жінки вище оцінили отриману допомогу, ніж старші люди. 71% жителів сільської місцевості залишились цілком задоволеними правовою допомогою, серед містян таких менше – 60%.

    Трохи нижчий рівень задоволеності отриманими послугами висловили мешканці західних регіонів – хоча й серед них більшість (82%) позитивно відгукується про досвід звернення до юристів БПД.

    «Результати соціологічного опитування свідчать про те, що нам треба приділяти ще більше уваги цим категоріям клієнтів – людям старшого віку, мешканцям західних регіонів України, які мають дещо специфічні правові проблеми, пов’язані з земельними правовідносинами», – зазначив заступник директора Координаційного центру з надання правової допомоги Сергій Ющишин.

    90% клієнтів, які задоволені отриманими послугами, зазначили, що порадили б сусіду звернутися до системи безоплатної правової допомоги, якби у нього виникла проблема у сфері земельних відносин.

    «Проведення соціологічних досліджень вкрай важливе для системи безоплатної правової допомоги. Їх результати допоможуть узагальнити досвід та спрогнозувати потребу у правовій інформації, механізмах захисту порушених прав громадян, визначити оптимальні шляхи та засоби вдосконалення правової допомоги», – підкреслив в. о. директора Координаційного центру з надання правової допомоги Олександр Баранов.