Протягом січня – лютого 2018 року під час проведення державного фінансового аудиту окремих господарських операцій на найбільших суб’єктах господарювання державного сектору економіки державні аудитори запобігли порушенням законодавства та неефективним витратам на стадії прийняття управлінських рішень на суму 59,8 млн грн. Окрім того, вони виявили випадки раніше прийнятих рішень, виконання яких призвело до втрат та неефективного використання державних коштів на суму понад 42 млн грн.
Серед виявлених порушень найбільш поширеними були: недотримання законодавства з фінансових питань; прийняття неефективних управлінських рішень, що спричинили недоотримання підконтрольними об’єктами фінансових ресурсів та зайве їх витрачання, зокрема, через оплату завищених обсягів виконаних будівельних робіт та несвоєчасне проведення претензійно-позовної роботи щодо стягнення штрафних санкцій за неналежне виконання господарських зобов’язань; порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель тощо.
За рекомендаціями та застереженнями державних аудиторів об’єкти контролю усунули порушення щодо незаконного й неефективного витрачання державних ресурсів на суму понад 27 млн грн. Також протягом січня – лютого 2018 року за результатами розгляду рекомендацій державних аудиторів відмінено конкурсні торги на загальну суму 28,6 млн грн.
Довідково
Держаудитслужба здійснює державний фінансовий аудит окремих господарських операцій на 42 об’єктах державної власності (з яких 22 відокремлені структурні підрозділи), що мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави.
Державний фінансовий аудит окремих господарських операцій здійснюється безперервно та передбачає постійну присутність державних аудиторів на об’єктах контролю для моніторингу окремих господарських операцій (перевірка платіжних доручень, проектів договорів), які ще не відбулися. Цей вид аудиту спрямований на попередження фінансових порушень, пов’язаних із реалізацією та придбанням товарів (послуг).
У межах його здійснення на постійній основі проводиться: попередній контроль за найбільшими операціями суб’єктів господарювання; аналіз цих операцій щодо законності та ефективності; визначення можливих ризиків для суб’єкта господарювання при здійсненні фінансово-господарських операцій ще на етапі схвалення (підписання) проектів відповідних документів.