• In English
  • Цифровізація освіти, досвід регіонів, актуальність для позашкілля – відбулась онлайн-сесія щодо дистанційного навчання
    Міністерство освіти і науки України, опубліковано 07 травня 2021 року о 12:52

    Пріоритетність цифровізації освіти, досвід регіонів у впровадженні дистанційного навчання та актуальні онлайн-інструменти для позашкілля. Про це йшлося 6 травня 2021 року під час онлайн-сесії щодо дистанційної освіти в закладах загальної середньої та позашкільної освіти.

    Мета заходу – проаналізувати набутий досвід дистанційного навчання, поділитись успішними прикладами, виокремити проблематику і окреслити шляхи розвитку дистанційного навчання у школах та позашкіллі.

    "Цифровізація освіти – один із пріоритетів МОН розвитку можливостей дистанційного навчання. Тому з-поміж ключових завдань для нас на 2021 рік є затвердження Концепції цифрової трансформації освіти і науки, забезпечення закладів освіти цифровою інфраструктурою, розвиток Всеукраїнської школи онлайн, модернізація державного електронного журналу та підвищення рівня цифрової компетентності педагогічних працівників", – зазначив Сергій Шкарлет.

    За словами Міністра, за клопотанням МОН у Державному бюджеті на 2021 рік передбачено видатки за новою субвенцією місцевим бюджетам на заходи, спрямовані на боротьбу з COVID-19 та її наслідками під час навчального процесу в закладах загальної середньої освіти в сумі 1,0 млрд грн, 980 млн грн з яких буде спрямовано на закупівлю ноутбуків для вчителів.

    Крім того, у Державному бюджеті за ініціативою Міністерства цифрової трансформації на 2021 рік передбачено субвенцію місцевим бюджетам на підвищення доступності широкосмугового доступу до інтернету в сільській місцевості. Водночас Сергій Шкарлет зауважив, що підключення ЗЗСО до якісного та швидкісного Інтернету є безпосереднім обов’язком засновників таких закладів і має здійснюватися за рахунок коштів місцевих бюджетів.

    Під час онлайн-сесії представники регіонів поділились успішними практиками організації дистанційного навчання у школах. Зокрема, у Донецькій області з березня 2020 року діє онлайн-школа , якою користуються понад 78 тис. осіб. Її створення відбувалось на основі досвіду й контенту регіонального проекту “Дистанційна освіта школярів Донеччини”, який розпочав роботу у 2016 році для учнів з тимчасово окупованих територій. На сьогодні за період карантину дистанційним навчанням у Донецькій області охоплено 509 закладів освіти, в яких навчаються 169,6 тис. учнів.

    Досвідом організації дистанційного навчання в Кривому Розі поділились директорка департаменту освіти і науки виконкому Криворізької міської ради Тетяна Кріпак та директорка Криворізького НВК №35 “Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - багатопрофільний ліцей "Імпульс" Раїса Лисенко. У місті діє освітній портал Кривого Рогу із контентом для учнів, педагогів та батьків. Кількість матеріалів для навчання на порталі за рік зросла майже втричі, станом на 1 травня 2021 року на порталі розміщено понад 10 тис. матеріалів для навчання.

    Директорка гімназії №179 Голосіївського району Ірина Чернілевська та директорка департаменту освіти і науки виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) Олена Фіданян провели для учасників заходу онлайн день відкритих дверей та презентували досвід дистанційного адміністрування освітнім процесом у школі, а також використання інструментів онлайн-навчання.

    У контексті використання дистанційних технологій у позашкіллі директор Національний центру "Мала академія наук України" Оксен Лісовий презентував міждисциплінарну STEM-лабораторію МАНЛаб. Ресурс надає дистанційну й очну фахову методичну і технологічну допомогу в організації STEM-навчання учнівської молоді. STEM-лабораторія МАНЛаб спеціалізується на дослідженнях з фізики, хімії, біології, географії, астрономії, екології, мінералогії.

    Водночас директор Національного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді Володимир Вербицький зауважив, що позашкілля успішно застосовує дистанційні технології з перших днів пандемії.

    Також під час заходу Голова Державної служби якості освіти Руслан Гурак представив результати моніторингових досліджень якості освіти під час карантинних обмежень, а директор Українського інституту якості освіти Вадим Карандій надав докладну інформацію про можливості Всеукраїнської школи онлайн.

    Крім того, про міжнародний досвід організації вивчення іноземних мов під час дистанційного навчання розповіли представниця Британської Ради в Україні Вікторія Іваніщева та представниця Кембрідж Юніверсіті Прес Дарина Сіжук.

    Повний запис онлайн-сесії щодо дистанційної освіти у закладах загальної середньої та позашкільної освіти можна подивитись на YouTube-каналі та Facebook-сторінці МОН.

    Презентації спікерів онлайн-сесії можна завантажити за посиланням.

    Нагадаємо, у 2020/2021 навчальному році підсумкове оцінювання результатів навчання учнів можна проводити дистанційно.