• In English
  • ДСЯО: Чеський досвід забезпечення якості дошкільної освіти подібний до українського
    Державна служба якості освіти України, опубліковано 31 березня 2021 року о 12:51

    30 березня 2021 року Державна служба якості освіти України провела вебінар «Оцінювання дошкільної освіти у Чеській Республіці».

    «У Чехії діє карта впровадження підтримки дошкільної освіти до 2030 року. Головна мета — неперервно підвищувати якість дошкільної освіти та залучати до неї якнайбільше дітей. Щоб досягти цього, у дитсадках визначено три пріоритети: розвиток ключових компетентностей, індивідуальна робота з дітьми та підтримка педагогів», — повідомила Ірена Борковцова, представниця офісу головного шкільного інспектора Чеської Республіки.

    Модель якісного дитсадка зіставна з чеською моделлю якісної школи та має шість складових:

    • концепція розвитку закладу і рамки його оцінювання;
    • педагогічний супровід за ключової ролі директора як лідера освітнього процесу;
    • якість педагогічного колективу;
    • якість навчання;
    • результати навчання;
    • підтримка дітей у розвитку задля рівних можливостей.

    Для кожної з цих складових сформульовано конкретну кількість критеріїв та закріплені за ними вимірювальні індикатори, що дають змогу здійснити як зовнішнє, так і внутрішнє оцінювання закладу.

    За результати зовнішнього оцінювання дитсадок і його засновник отримують висновки щодо рівня якості освіти, сильних та слабких сторін закладу, можливостей для розвитку, застосування успішних педагогічних практик, а також рекомендації щодо поліпшення діяльності й терміни для усунення недоліків.

    Учасники вебінару, зокрема керівники дитсадків, зауважили, що подібна система забезпечення якості дошкільної освіти розроблена й в Україні. 

    Довідково

    Захід відбувся в межах проекту «Розвиток системи оцінювання якості освіти в регіонах України», який реалізується Асоціацією з міжнародних питань у співпраці з Чеською шкільною інспекцією та Державною службою якості освіти України, за підтримки Чеської агенції розвитку.