Міністерство інфраструктури оголосило тендер на закупівлю програмного комплексу "Прозоре будівництво"

опубліковано 20 листопада 2017 року о 14:24

17 листопада 2017 року Міністерство інфраструктури оголосило тендер на закупівлю програмного комплексу «Прозоре будівництво» та публічного порталу CoST.

Система управління проектами «Прозоре будівництво» впроваджується Міністерством інфраструктури України з метою підвищення ефективності та автоматизації управління будівельними проектами, що реалізовуються за публічні кошти, а також можливості публічного контролю за використанням цих коштів та виконанням робіт із планування, проектування, будівництва й експлуатації автомобільних доріг у режимі реального часу.

Поштовхом для впровадження такої системи стала презентація корейського аналога – Clean Construction, системи, що була створена на замовлення мерії міста Сеула. Презентація відбулася в червні минулого року за підтримки ПРООН та за участю заступника мера м. Сеул пана Ін-Сак Ко.

Українська система «Прозоре будівництво», як і її аналог з Південної Кореї, буде побудована на даних, що надходитимуть із будівельних майданчиків у режимі реального часу. Саме це дозволить Замовнику та Міністерству:

- бути поінформованими про хід виконання інфраструктурних проектів щодня;

- отримувати актуальну аналітику щодо графіків реалізації проектів, фінансування , залучених підрядних організацій (незалежно від місця реалізації таких проектів) шляхом лише кількох кліків у системі;

- швидко реагувати на відставання, простої, чи нещасні випадки;

- заощаджувати час на нарадах чи виїздах на об’єкти, використовуючи наявні ресурси ефективніше. Адже Система серед інших аналітичних даних передбачатиме і звичайні щоденні фото- або відеозвіти.

Система «Прозоре будівництво» створена для управління будівельними проектами, і вона буде напряму пов’язана з публічним модулем із застосуванням міжнародних стандартів прозорості та підзвітності  CoST IDS (Infrastructure Data Standard). Отже, 70-80% всієї інформації про об’єкт будівництва буде публічною.

Основна особливість такого публічного модуля полягає в тому, що громадяни зможуть отримати доступ до актуальної інформації щодо всього проекту в режимі реального часу, а не до застарілого неповного набору даних.

Громадяни також будуть мати можливість подавати звернення через публічний портал CoST, надсилати запитання та отримувати відповіді на них. А важливість ефективного зворотного зв’язку важко переоцінити.

Тестування системи буде реалізовано у сфері дорожнього сектору на базі проектів «Укравтодору» із подальшим поширенням на інші інфраструктурні сектори. Таке рішення було прийнято Міністром інфраструктури під час підписання Меморандуму з мерією м. Сеул.

У подальшому система «Прозоре будівництво» передбачатиме можливість інтеграції з ProZorro та різними державними реєстрами, а також матиме електронний документообіг, який передбачатиме електронне затвердження і розгляд проектної та дозвільної документації, можливість формування різних форм звітності, задля уникнення дублювання роботи з боку замовників та підрядників.

Передбачається, що це буде реалізовано у кілька етапів (в Сеулі на створення досконалої Системи прозорого будівництва, такої, як вона є сьогодні, пішло 7 (!) років).

Програмний комплекс складатиметься із двох модулів: інформаційна система управління проектами «Прозоре будівництво» та сайт публічного доступу до інформації CoST.

Система «Прозоре будівництво» буде складатися із 10 підсистем, кожна з яких у свою чергу матиме власні опції.

Це такі підсистеми:

1. Огляд проекту;

2. Управління ходом виконання робіт;

3. Звіти про хід виконання робіт;

4. Конструктор веб-карт;

5. Управління дотриманням техніки безпеки;

6. Управління проектною документацією;

7. Управління історією та записами про штрафи;

8. Бізнес-аналіз та статистика;

9. Адміністрування та безпека;

10. Ведення довідників та класифікаторів.

Враховуючи велику вартість та кількість інфраструктурних проектів, збільшення фінансування з боку міжнародних фінансових організацій, передбачається поетапне впровадження системи в Україні за результатами аналізу особливостей «пілотного» режиму кожного з етапів.

Технічне завдання на створення системи було розроблене за фінансової підтримки Програми Розвитку ООН в Україні та організаційно-методичної допомоги Ініціативи CoST в Україні, а також за допомоги Офісу підтримки реформ Міністерства інфраструктури України.

Під час опрацювання технічного завдання проект документа неодноразово виносився на обговорення спеціалістами Укравтодору, ДП «ДерждорНДІ» та інших експертів у сфері дорожнього господарства, обговорювався з розробниками програмного забезпечення.