
Міністерство інфраструктури оголосило тендер на закупівлю програмного комплексу "Прозоре будівництво"
17 листопада 2017 року Міністерство інфраструктури оголосило
тендер на закупівлю програмного комплексу «Прозоре будівництво» та публічного
порталу CoST.
Система управління проектами «Прозоре будівництво»
впроваджується Міністерством інфраструктури України з метою підвищення
ефективності та автоматизації управління будівельними проектами, що
реалізовуються за публічні кошти, а також можливості публічного контролю за
використанням цих коштів та виконанням робіт із планування, проектування,
будівництва й експлуатації автомобільних доріг у режимі реального часу.
Поштовхом для впровадження такої системи стала презентація
корейського аналога – Clean Construction,
системи, що була створена на замовлення мерії міста Сеула. Презентація
відбулася в червні минулого року за підтримки ПРООН та за участю заступника
мера м. Сеул пана Ін-Сак Ко.
Українська система «Прозоре будівництво», як і її аналог з
Південної Кореї, буде побудована на даних, що надходитимуть із будівельних
майданчиків у режимі реального часу. Саме це дозволить Замовнику та
Міністерству:
- бути поінформованими про хід виконання інфраструктурних
проектів щодня;
- отримувати актуальну аналітику щодо графіків реалізації
проектів, фінансування , залучених підрядних організацій (незалежно від місця
реалізації таких проектів) шляхом лише кількох кліків
у системі;
- швидко реагувати на відставання, простої, чи нещасні
випадки;
- заощаджувати час на нарадах чи виїздах на об’єкти,
використовуючи наявні ресурси ефективніше. Адже Система серед інших аналітичних
даних передбачатиме і звичайні щоденні фото- або відеозвіти.
Система «Прозоре будівництво» створена для управління
будівельними проектами, і вона буде напряму пов’язана з публічним модулем із
застосуванням міжнародних стандартів прозорості та підзвітності CoST IDS (Infrastructure Data Standard).
Отже, 70-80% всієї інформації про об’єкт будівництва буде публічною.
Основна особливість такого публічного модуля полягає в тому,
що громадяни зможуть отримати доступ до актуальної інформації щодо всього
проекту в режимі реального часу, а не до застарілого неповного набору даних.
Громадяни також будуть мати можливість подавати звернення
через публічний портал CoST, надсилати запитання та
отримувати відповіді на них. А важливість ефективного зворотного зв’язку важко
переоцінити.
Тестування системи буде реалізовано у сфері дорожнього
сектору на базі проектів «Укравтодору» із подальшим поширенням на інші
інфраструктурні сектори. Таке рішення було прийнято Міністром інфраструктури
під час підписання Меморандуму з мерією м. Сеул.
У подальшому система «Прозоре будівництво» передбачатиме
можливість інтеграції з ProZorro та різними
державними реєстрами, а також матиме електронний документообіг, який
передбачатиме електронне затвердження і розгляд проектної та дозвільної
документації, можливість формування різних форм звітності, задля уникнення
дублювання роботи з боку замовників та підрядників.
Передбачається, що це буде реалізовано у кілька етапів (в
Сеулі на створення досконалої Системи прозорого будівництва, такої, як вона є
сьогодні, пішло 7 (!) років).
Програмний комплекс складатиметься із двох модулів:
інформаційна система управління проектами «Прозоре будівництво» та сайт
публічного доступу до інформації CoST.
Система «Прозоре будівництво» буде складатися із 10
підсистем, кожна з яких у свою чергу матиме власні опції.
Це такі підсистеми:
1. Огляд проекту;
2. Управління ходом виконання робіт;
3. Звіти про хід виконання робіт;
4. Конструктор веб-карт;
5. Управління дотриманням техніки безпеки;
6. Управління проектною документацією;
7. Управління історією та записами про штрафи;
8. Бізнес-аналіз та статистика;
9. Адміністрування та безпека;
10. Ведення довідників та класифікаторів.
Враховуючи велику вартість та кількість інфраструктурних
проектів, збільшення фінансування з боку міжнародних фінансових організацій,
передбачається поетапне впровадження системи в Україні за результатами аналізу
особливостей «пілотного» режиму кожного з етапів.
Технічне завдання на створення системи було розроблене за
фінансової підтримки Програми Розвитку ООН в Україні та
організаційно-методичної допомоги Ініціативи CoST в
Україні, а також за допомоги Офісу підтримки реформ Міністерства інфраструктури
України.
Під час опрацювання технічного завдання проект документа
неодноразово виносився на обговорення спеціалістами Укравтодору, ДП «ДерждорНДІ» та інших експертів у сфері дорожнього
господарства, обговорювався з розробниками програмного забезпечення.