2017-й є
роком поглибленої секторальної децентралізації в Україні. На сьогодні вже
створено 701 ЦНАП. До 2018 року до управлінь ОДА буде передано 120 тисяч км
доріг місцевого значення. В освіті формуємо єдиний освітній простір на рівні
громади, систему опорних школи. Створення системи первинної медицини у
сільській місцевості дозволить перейти від оперативного втручання до
діагностики і попередження захворювань. На цьому наголосив Віце-прем’єр-міністр
– Міністр регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ Геннадій Зубко під час
виступу на панельній дискусії щодо результатів реформи децентралізації.
Серед
ключових складових секторальної децентралізації він назвав стратегічне планування, проектний менеджмент і розробку
інвестиційних маршрутних карт в ОТГ, посилення соціальних комунікацій за
рахунок регіональних офісів реформ, які стають комунікаційними і навчальними
хабами реформи на місцях, а також – міжвідомчу координацію.
«Наразі
Мінрегіон співпрацює із іншими органами виконавчої влади, зокрема у рамках проектів
EDGE, U-LEAD, PULSE, DOBRE, GIZ. Ми спільно розробили стандарти, за рахунок
яких буде впроваджуватися якісний сервіс в ОТГ. Вже напрацьовано єдині
стандарти щодо створення типового ЦНАП, нового освітнього простору, зокрема
принципи приєднання початкових шкіл до опорних. Опрацьовуємо перспективи
створення і розвитку в ОТГ дитячих театрів та творчих майстерень. Це все
необхідно передбачати, коли ідеться про створення сучасної опорної школи.
Відповідні рекомендації стосуються також і створення системи первинної медичної
допомоги у громадах», - зауважив Геннадій Зубко.
За його
словами, наразі Мінрегіон спільно із ДСНС розробляє маршрутну карту щодо
створення в територіальних органах Центрів безпеки за системою 20-хвилинної
доступності. «Це дозволить забезпечити швидке реагування на надзвичайні
ситуації. Ми запропонували стандарти Центру безпеки, який може мати у складі не
тільки пожежну охорону, але і присутність лікарів швидкої допомоги,
представників поліцейської станції і ЦНАП», - зазначив Віце-прем’єр-міністр.