• In English
  • Стенограма вступної частини засідання Кабінету Міністрів України від 23 грудня 2015 року
    опубліковано 23 грудня 2015 року о 18:16

    ЯЦЕНЮК А.П. – Шановні колеги! З членами Уряду ми вже привітались, провели ще один надзвичайно "продуктивний" день у стінах Верховної Ради України.

    Протягом трьох тижнів ми разом з членами Парламенту працювали над усіма бюджетними законами. Мета цієї роботи була – знайти компроміс, компроміс не для окремих депутатів і не для окремих фракцій Парламенту, а компроміс для країни. Всі питання, я підкреслюю, всі, починаючи від державної підтримки для аграрного сектору країни, закінчуючи соціальними пільгами і соціальними стандартами для України і для кожного українця були узгоджені, вкотре були узгоджені на рівні керівництва і окремих народних депутатів України.

    Але якось не виходить поки що в наших шановних членів Парламенту усвідомити свою відповідальність перед країною. Ми як Уряд України не дамо можливості розвалити фінансову стабільність України, ми як Уряд України не дамо можливості зупинити фінансування армії, Національної поліції, ми не дамо можливості не платити пенсії і зарплати, тому що безвідповідальність окремих фракцій Парламенту і народних депутатів України приведе саме до цього: до невиплат пенсії, невиплат зарплат, до відсутності фінансування для українського війська, до відсутності фінансування української поліції, до відсутності фінансування шкіл, лікарень, фактично до економічної катастрофи в Україні. Я цього не допущу.

    Тому, шановні народні депутати України, бюджет повинен бути прийнятий. Всі закони щодо дохідної і видаткової частин бюджету повинні бути прийняті. Всі компроміси, які треба було знайти, ми знайшли. Це означає, що якщо треба буде відзначати народним депутатам України новий рік у стінах Верховної Ради, значить, там його і будемо відзначати разом з Урядом. Ми знайдемо можливість, щоб члени Парламенту підтримали країну в першу чергу. Ми знайдемо можливість для того, щоб країна отримала бюджет в 2016 р. Санта Клауса на 31-ше число я обіцяю, якщо не буде проголосований бюджет, прямо в стінах Верховної Ради.

    Не переконаний, що буде Санта Клаус, якщо бюджет не буде прийнятий, тому що Україну будуть підтримувати тільки тоді, коли український політичний клас, обраний на парламентських виборах, який сформував проєвропейську коаліцію, буде демонструвати сильну політичну волю щодо змін і реформ у країні, коли наші партнери будуть бачити, що ми дійсно працюємо на зміни в країні, а не що все залишилося так, як було раніше.

    Тому зміни в країні – це, в першу чергу, зміна політичної відповідальності тих людей, яких обрали до Парламенту; тих людей, яких Парламент делегував сюди, а зараз це чотири політичні фракції Верховної Ради, які представлені  в Уряді України; тих людей, які несуть всю повноту відповідальності за управління країною перед громадянами країни.

    Ми завтра знову будемо в Парламенті, вкотре будемо обговорювати те, що вже 25 разів обговорено. Всі компроміси вже знайдені. Зараз залишилося тільки одне: натискати на кнопки і голосувати за відповідні законопроекти. Не буде в четвер – буде в п’ятницю. Не буде в п’ятницю – буде в суботу. У нас до 31-го числа і до нового року ще є час і ми його продуктивно використаємо на благо країни.

    Окрім центрального уряду в нас працюють місцеві державні адміністрації, працюють мери міст, і уряд прийняв рішення щодо проведення рейтингу регіонів, хто як працює, в кого який результат. Геннадій Григорович (Зубко – ред.) займався цим питанням, і наприкінці поточного року я хотів би підбити підсумки соціально-економічного розвитку регіонів для того, щоб було зрозуміло, хто якісно та ефективно працює в тій чи іншій області, а хто просто демонструє свою присутність в кріслі голови адміністрації.

     

    ЗУБКО Г.Г. – Шановний Прем’єр-міністре, шановні колеги! Дійсно, поки в Парламенті іде обговорення центрального бюджету, я хотів би повідомити, що саме стабільність в регіонах, стабільність роботи місцевого самоврядування – це та запорука і фінансової стабільності в державі, і саме головне – перспективи розвитку.

    Хотів би повідомити, що незважаючи на те, що до цих пір йде тривала дискусія в Парламенті, вже місцеве самоврядування почало приймати бюджети розвитку в своїх регіонах. І це той важливий поступ, який був даний бюджетній децентралізації за рішенням Уряду, за рішенням Верховної Ради і сьогодні, наприклад, Дніпропетровська обласна рада вже затвердила свій бюджет розвитку, не чекаючи поки вони отримають ті субвенції, які сьогодні розглядаються у Верховній Раді.

    Я хотів би повідомити про той моніторинг, про ту рейтингову оцінку місцевих адміністрацій, чому ті показники, за якими сьогодні повинні працювати і дивитися, яким чином взагалі повинні конкурувати регіони між собою в Україні, боротися за інвестиції, за фінансову самоздатність, і саме головне – за ту інвестиційну привабливість, з якою може бути зростання економіки України.

    21 жовтня була затверджена моніторингова оцінка на засіданні Уряду. Ключові 6 показників напрямків, по яких працюють і робиться ця оцінка, 64 індикатори, які відбуваються і які підраховуються за результатами року, і саме головне – 27 за квартальним моніторингом, який може дати оцінку і показати той чи інший успіх регіону.

    Я хотів би (включіть наступний слайд) озвучити в першу чергу, за якими напрямками завжди ми розглядаємо перспективу і розвиток регіону. В першу чергу – це економічна ефективність, інвестиційний розвиток та зовнішньоекономічна співпраця, фінансова самоздатність і це головне питання, чому сьогодні, як формується бюджет, як ефективно використовуються кошти на місцях, від чого залежить і розвиток.

    Хотів би повідомити, що саме в цьому році місцеве самоврядування збільшило свої місцеві бюджети на 43 %. Це практично за підрахунками тієї роботи за 9 місяців, ми зараз очікуємо останні дані, щоб підбити підсумки за 11 місяців роботи. Але це ті кошти, які платять платники податків, і які вони хочуть побачити ефективно використаними і в проектах інфраструктури, і в ефективності ринку праці – це ще один напрямок, по якому ми взагалі дивимося, як працюють регіони, і найголовніше – в умовах тієї енергетичної залежності, яка була постійно в минулі роки, яка ситуація була змінена і переламана Урядом в цьому році взагалі по диверсифікації поставок газу і по роботі по енергоефективності, як саме місцеві адміністрації працюють в цьому напрямку. Це важливо практично як працюють місцеві адміністрації, але дуже важливо, як працює і місцеве самоврядування. Тільки в цьому тандемі, тільки в цьому баченні розвитку стратегії регіонального розвитку може відбуватися взагалі вихід країни з кризи. Тому я хотів би сказати, що саме цю таблицю, яку ви бачите, – це той попередній перший розрахунок, який відбувся за 9 місяців цього року. Ще два місяці буде для того, щоб виправити положення.

    Але найголовніше – це те, що повинно налаштувати і місцеві адміністрації, і місцеве самоврядування на більш ефективну роботу в наступному році.

    Ще хотів би повідомити про те, що на Уряді зараз підготовлені і пройшли урядовий комітет ще дві постанови, які дадуть конкретну рекомендацію по функціях, що саме повинно бути в обласних і місцевих державних адміністраціях, як ці функції комунікують з кожним міністерством, як ці функції виконують ту центральну політику, яку проводять Уряд, Верховна Рада і Президент. І тому це попереднє бачення того, що ми розраховуємо на прийняття змін в Конституції в другому читанні і формування потім на базі цієї концепції тих виконкомів, які будуть працювати в місцевому самоврядуванні.

    Так само другою постановою ми повинні привести у відповідність в залежності від кількості населення, яке проживає в регіоні, і території й апарат адміністрації та чисельність державних працівників, які будуть там працювати.

    Тому такі попередні оцінки. Взагалі я хотів би повідомити, хто у нас сьогодні на першому місці. Я не беру м. Київ – це столиця, це окремий взагалі підхід. Але з областей, які є сьогодні на перших місцях, – Дніпропетровська, Київська, Харківська, Вінницька області, ті, які сьогодні практично є всередині і які знаходяться за рахунок і 2014 року, але є і ті хто "пасуть задніх" – Тернопільська, Донецька, Луганська області.

    По місцях можу повідомити: м. Київ – перше місце, Дніпропетровська – друге, Київська – третє, Харківська – четверте, Вінницька – п'яте, Миколаївська – шосте, Львівська – сьоме, Запорізька – восьме, Рівненська – дев'яте, Івано-Франківська – десяте, Кіровоградська – 11-те, Сумська – 12-те, Волинська – 13-те, Хмельницька – 14-те, Закарпатська – 15-те, Одеська – 16-те, Херсонська – 17-те, Полтавська – 18-те, Черкаська – 19-те, Чернівецька – 20-те, Чернігівська – 21-ше, Житомирська – 22-ге, Тернопільська, Донецька і Луганська відповідно посідають 25-те, 24-те і 23-тє місця.

     

    ЯЦЕНЮК А.П. – По м. Києв зрозуміло, що це мер міста. Мер вже свою нагороду отримав. Віталій Володимирович обраний вдруге мером м. Київ. Він активно б'ється за бюджет для м. Київ. Ми мали з ним тривалу дискусію, і я хочу привітати В.Кличка з тим, що він отримав перше місце як мер міста Києва, нашої столиці. А серед областей перше місце обіймає голова Дніпропетровської обласної державної адміністрації і області, якою він керує, В.Резніченко.

    Валентине, Ваше слово.

     

    РЕЗНІЧЕНКО В.М. – Шановний  Арсенію Петровичу! Шановні члени Уряду!

    Я не буду долго занимать ваше время, понимаю, что сегодня оно очень дорого. Что делаем? Работаем, много работаем. В первую очередькадровая реформа.

    Мы сократили порядка 600 единиц не только в областной администрации, но и в районных администрациях. Все нацелено на качество, а не на количество людей. Соответственно, абсолютно прагматичный подход.

    Конечно же, самую важную роль у нас играют волонтеры. Из 12 советников губернатора 9 – волонтеры, и достаточно известные волонтеры. Средний возраст команды у нас – 36 лет.

    Инновации управления. Создан центр инноваций – «IDnipro». Задача – интеграция в административную практику социальных, управленческих, технологических и других инноваций.

    В 2015 году с помощью волонтеров реализовано более 20-ти инновационных проектов. На платформе eGov в электронный вид переведено уже 155 админуслуг. Более 250 структур обладминистрации перешли на ProZorro, как структуры обладминистрации, так и районные.

    У нас прошел большой семинар по ProZorro. Если вы могли заметить, внедрены электронные подписи. Соответственно теперь даже с мобильного устройства можно обратиться к губернатору и его заместителям, минуя горячую линию.

    Помощь участникам АТО. Мы одни из первых, кто не ждал приказа, а сделали центры помощи участникам АТО. Причем мы сделали их по всей области. Более 3 тыс. человек прошли через эти центры.

    На сегодняшний день 50 психологов-волонтеров работают. На сегодняшний день открыты эти курсы: английский, водительские. То есть мы стараемся адаптировать людей, которые приходят с фронта, организовываем рабочие места. Хотя, зачастую, у нас больше рабочих мест, чем желающих работать. Это, к сожалению, так.

    Оборона и безопасность. Мы построили укрепления по распоряжению Кабинета Министров, по Вашему распоряжению, Арсений Петрович, мы построили 27 опорных пунктов. Самая большая линия – 100 км. Три бетонных завода лили бетон в течение трех месяцев непрерывно в три смены. Наши укрепления мы сдали, по-моему, одни из первых (Степан Тимофеевич меня поправит). Наши укрепления прошли испытания, все достаточно успешно, по крайней мере, старались.

    Бюджетная децентрализация. Тут надо сказать большое спасибо Вам, потому что она не была бы полной, если бы на сегодняшний день Казначейство не работало так, как оно работает, и я это абсолютно точно понимаю. По бюджетной децентрализации мы получили прирост  26%, Днепропетровская область. То есть в 2015 г. на развитие направлено больше 1 млрд. грн. Получив из фонда регионального развития деньги, мы решили не тратить их в Днепропетровск, как это сложилось исторически. Мы потратили на 24 школы, на 50 дорог, на 25 больниц, 160 объектов реконструкции.

    Я был шокирован, я увидел в 2015 г., когда люди 20 лет живут без питьевой воды. Её привозят, соответственно, все заинтересованы, потому что цена высокая, чтобы её привозили, и раз в неделю приезжает эта машина и люди едят, пьют, моются этой водой. Поэтому на сегодняшний день областная программа «Вода» у меня лично, как у человека, в приоритете, а как у чиновника – это моя обязанность.

     

    ЗУБКО Г.Г. –  В Покровском запустили воду.

     

    РЕЗНІЧЕНКО В.М. – Не только в Покровском, в Волосском и многих других.

    Объединение громад. Тут мы качественно сработали и с облсоветом, и наши службы. На сегодняшний день мы были одними из первых, кто подал перспективный план объединения громад. У нас уже 15 громад стали активными участниками пилотного проекта. В итоге 300 громад будут объединены еще в 93. Это даст стимул бюджетной оптимизации и бюджеты вырастут, по нашим оценкам, если все программы, которые заложил Кабмин в бюджете, будут приняты, то в некоторых случаях от 2 до 7 раз.

    Экономика инвестиций. Я не буду цифрами вас загружать, а могу сказать, что я лично провожу переговоры с любым инвестором (достаточно крупным), который приезжает в Днепропетровскую область и рассматривает возможность инвестирования в нее, и я всем инвесторам говорю, что мы создадим вам персональный инвестиционный климат, мы не задержим ни одну бумагу. Вся бумага, которая должна, если по закону положено 40 дней, а мы можем выдать это за 3, мы будем выдавать за три. То есть мы стимулируем инвесторов. На сегодняшний день у меня практически закончены переговоры у нас первый драфт контракта с известным фондом OPIC.

    Я думаю, что, если OPIC сделает инвестицию, там речь идет о 40 млн. дол., то все остальные за OPICом не будут бояться это делать, по крайней мере сейчас немцы начинают у нас строить мусоросжигательные заводы не в Днепропетровске, а за его пределами. Я с каждым инвестором разговариваю лично. И, наверное, именно это позволило нам стать в рейтинге тем, кем мы стали. Спасибо огромное волонтерам eGov, которые перевели такое количество электронных услуг в электронный вид обмен услуг, это тоже очень важно.

    Да, конечно, не все работает еще на 100%, как часы. Но мы занимаемся этим с утра до вечера, поверьте. И команда вся нацелена просто на результат, в связи с тем, что у нас говорящих много, мы поработали...

     

    ЯЦЕНЮК А.П. – Валентин, скажите пару слов по медицине и образованию, какая ситуация? И по общих задолженностях по социалке есть какие-то долги или нет?

     

    РЕЗНІЧЕНКО В.М. – По социалке долгов сейчас нет. Помните наш разговор по субсидиям? На сегодняшний день это где-то 350 тыс. Но сейчас пошла какая-то вторая волна. Я почувствовал, что каждую неделю по 10 тыс. прибавляется.

    Может мы и не выполним еще раз по наших расчетах, может, и не дотянемся до той цифры, которая первоначально планировалась, но точно быстро их оформляем, тоже электронный вид – не надо никуда ходить.

     

    ЯЦЕНЮК А.П. – Все в электронном виде?

     

    РЕЗНІЧЕНКО В.М. – В электронном виде могут подать субсидию и получить.

    По больницам есть некоторая проблема в связи с подчиненностью: что-то подчиняется городу, что-то области и соответственно, разное финансирование. Сейчас мы промониторили все медучреждения и предложим облсовету некоторые больницы вернуть в областное подчинение, а некоторые больницы наоборот передать местному самоуправлению.

    Это важно, и я все время объясняю, что местное самоуправление вместе с деньгами получило и ответственность, они пока слабо это понимают, но я думаю, что мы найдем общий язык с местным самоуправлением. По крайней мере в Днепропетровске, крупных городах, Кривом Роге, Павлограде, Днепродзержинске нашли, сейчас начнем заниматься более меньшими городами.

     

    ЯЦЕНЮК А.П. – Бюджет ви вже затвердили?

     

    РЕЗНІЧЕНКО В.М. – Бюджет мы утвердили еще две недели назад или три, 2016 г., да. Децентрализация нам позволила это сделать.

     

    ЯЦЕНЮК А.П. – Децентралізація дозволила вам.

     

    РЕЗНІЧЕНКО В.М. – Да, там по закону можно.

     

    ЯЦЕНЮК А.П. – І депутати проявили політичну відповідальність.

     

    РЕЗНІЧЕНКО В.М. – Не только депутаты, и все фракции вновь избранные. Мы договорились о том, что мы утвердили еще старым, до того, как собрался новый состав облсовета, мы еще старым составом утвердили, это последнее было. Живем по бюджету.

     

    ЯЦЕНЮК А.П. – Уряд України прийняв рішення, Валентине, Вас привітати з тим, що Ви очолили рейтинг керівників ОДА і Ваша область під Вашим керівництвом номер один. Уряд прийняв рішення Вас з цим привітати і вручити Вам Почесну грамоту Кабінету Міністрів.

     

    РЕЗНІЧЕНКО В.М. – Спасибо.

     

    ЯЦЕНЮК А.П. – Дякую представникам ЗМІ!