• In English
  • Міністерство інфраструктури керується виключно інтересами українських перевізників і вважає звинувачення АсМАП безпідставними
    опубліковано 13 жовтня 2015 року о 16:44

    Міністерство інфраструктури України відкидає звинувачення Асоціації міжнародних автоперевізників (АсМАП) у бездіяльності у питаннях забезпечення перевізників вантажів дозволами на перевезення з низкою країн.

    Днями АсМАП у листі до Прем’єр-міністра України звинуватила Міністерство інфраструктури України у зриві отримання квот дозволів на виконання міжнародних перевезень вантажів до Російської Федерації через, начебто, невчасну подачу такого запиту російській стороні. Також АсМАП скаржиться на проблему нестачі дозволів з Казахстаном, Білорусією, Румунією та Угорщиною.

    Міністерство нагадує, що цього року вдалося досягти значних успіхів у питанні збільшення квот. Варто зазначити, що в усіх переговорах з питань міжнародних перевезень автомобільним транспортом представники АсМАП України беруть участь на постійній основі, у тому числі у роботі Групи з автотранспорту Міжнародного транспортного форуму, в рамках якої проводиться розподіл багатосторонньої квоти дозволів ЄКМТ. Тому дивно, що у своєму листі Асоціація називає проблемами ситуації, які, як їй відомо, вже давно вирішені на користь українських перевізників.

    Протягом 2015 року Міністерство інфраструктури провело зустрічі з 5 країнами, з деякими перемовини та консультації відбувалися по декілька разів.

    У результаті проведених переговорів на змішаних комісіях досягнуто наступні домовленості про збільшення квот та лібералізацію перевезень:

    ∙ Білорусь, 30.09.15-1.10.15: українські перевізники додатково отримають 2000 двохсторонніх дозволів на 2015 рік. На 2016 рік збільшено квоту на 2500 двохсторонніх дозволів, з 13500 до 16000. Представники АсМАП брали участь у роботі комісії.

    ∙ Казахстан, 8.09.15: на 2015 рік є домовленість про додаткові 300 універсальних дозволів до 5000 наявних, 500 транзитних дозволів до 3000 виділених на поточний рік. Також розпочато процедуру лібералізації транзитних перевезень з 2016 року.  Представники АсМАП брали участь у роботі комісії.

    ∙ Німеччина: українські перевізники додатково отримали 500 дозволів такої категорії як Євро-2-безпечні до 800 наявних.

    ∙ Італія: домовились, що на 2015 італійська сторона готова виділити для українських перевізників додаткові дозволи, за умови, що закінчиться базова квота цього року. А на 2016 вперше за останні роки збільшено загальну квоту на 1200 дозволів порівняно з поточним роком.

    ∙ Із Швейцарською Конфедерацією досягнуто попередньої згоди щодо лібералізації перевезень. Переговори заплановано на листопад-грудень 2015.

    Ще з низкою країн, з якими укладені міжнародні угоди, Міністерство провело переговори шляхом листування щодо встановлення попередніх квот на 2016 рік та виділення додаткових квот на 2015 рік. Вже отримано наступні результати:

    ∙ Фінляндія: 300 дозволів в/з третіх країн на додачу до 350 наявних.

    Боснія-Герцоговина: 50 дозволів в/з третіх країн до 50 наявних.

    ∙ Узбекистан: 30 двосторонніх дозволів на 2015 рік та збільшення квоти на 2016 з 1000 до 1400 дозволів.

    У зв’язку із тим, що профільне міністерство Румунії не підтримало пропозицію України про проведення змішаної комісії, на початку жовтня Мінінфраструктури звернулась до румунських колег з проханням щодо виділення додаткової квоти дозволів на 2015 рік та пропозицією здійснити обмін на 2016 рік шляхом листування. Крім того, у робочому порядку відпрацьовується питання щодо лібералізації деяких видів перевезень між Україною та Румунією.

    Також на фінальну стадію вийшла процедура повної лібералізації вантажних перевезень між Україною і Молдовою.

    Що стосується РФ: наприкінці серпня Мінінфраструктури звернулося до Мінтрансу РФ з пропозицією здійснити обмін дозволами на 4 квартал згідно з квотою,  закріпленою протоколом 2012 року на 2013-2015 роки. На жаль, російська сторона, в порушення домовленостей та положень угоди між країнами, відмовилася передавати Україні свою частину дозволів на 4-й квартал поточного року. Більше того, на минулому тижні російське посольство в Україні відмовилось приймати українські дозволи, які ми були готові передати на виконання тих самих домовленостей.

    Міністерство працює, щоб вирішити це питання найближчим часом: ми продовжуємо консультації та вимагаємо від РФ виконання взятих зобов’язань.

    По Угорщині питання щодо виділення додаткових квот на 2015 рік та встановлення квот на 2016 рік насправді отримало безпрецедентну увагу з боку Міністерства. Перший заступник Міністра Володимир Шульмейстер очолив українську делегацію на цих переговорах та двічі зустрічався з угорською стороною. Окрім цього, постійно ведеться офіційне листування з цього питання. На жаль, угорська сторона зайняла жорстку позицію: запропонувала скоротити українську квоту майже в два рази та, виходячи з економічних інтересів і бажання заробляти на транзиті всіх без виключення перевізників (не лише українських), запровадила плату за всі види дозволів.

    Наразі Україна, розуміючи яким тягарем (у сьогоднішніх економічних умовах) на перевізника ляже додаткова оплата перевезень до Угорщини та транзитом через її територію, не йде на поступки, і саме тому не підписала протокол змішаної комісії. Представники АсМАП, які брали участь у роботі комісії, знають про таке рішення і повністю підтримали його. Зараз продовжуються консультації. Адже наша позиція базується на тому, що країни, які рік тому вступили у нові відносини політичної асоціації та економічної інтеграції, не можуть створювати у своїх двосторонніх відносинах умови гірші, ніж були раніше.

    Навпаки, ми активізували діалог на всіх рівнях з Єврокомісією та державами-членами щодо лібералізації перевезень автотранспортом. Зокрема, це питання нещодавно в черговий раз піднімалось під час спілкування Міністра інфраструктури Андрія Пивоварського з Єврокомісаром з питань транспорту Віолетою Бульц.