• In English
  • Безкоштовні семінари від USAID та Мінекономрозвитку допомагають малому та середньому бізнесу вийти на зовнішні ринки
    опубліковано 11 вересня 2015 року о 13:47

    У середу, 9 вересня, Міністерство економічного розвитку і торгівлі України разом із USAID "Лідерство в економічному врядуванні" розпочало серію безкоштовних семінарів для підприємців «Вихід на європейський та світові ринки: міфи і реалії».

    Перший семінар, що відбувся у Клубі Кабінету Міністрів, зібрав більше 100 учасників.

    Юлія Клименко, заступник Міністра економічного розвитку і торгівлі України, привітала представників бізнесу та нагадала, що Україна має намір у найближчій перспективі приєднатись до програми COSME. Бюджет програми Європейського Союзу з підтримки конкурентоспроможності малого та середнього бізнесу (Competitiveness of Enterprises and Small and Medium-sized Enterprises), яка стартувала 2014 року, складає 2,3 млрд євро до 2020 року.

    Український малий та середній бізнес має шанс отримати близько 600 тисяч потенційних партнерів із зовнішньоекономічної діяльності – саме стільки європейських компаній є учасниками системи COSME.

    Іншими перевагами COSME є доступ до програм навчання та консультацій, а також грантів на розвиток бізнесу. Більше інформації про це можна отримати на сайті http://ec.europa.eu/growth/smes/cosme/index_en.htm.

    Українські підприємці, які займаються провадженням інноваційних технологій, також мають можливість скористатися перевагами програми Horizon 2020, до якої Україна приєдналась у березні цього року. Гранти на дослідження та інноваційні проекти фінансує Європейська комісія. В мережі національних та регіональних контактних пунктів програми, які створені на базі університетів та наукових установ, середній та малий бізнес може отримати консультації з умов пошуку партнерів та участі у конкурсних напрямках Horizon 2020.

    На європейські гранти можуть претендувати компанії, діяльність яких пов’язана із нанотехнологіями, інноваційними матеріалами та обробкою, дослідженнями у галузях: здоров’я та демографії, харчової безпеки, ефективного сільського господарства та марікультур, енергозбереження та альтернативних енергоресурсів, переробки ресурсів, «зеленим» транспортом, інформаційними технологіями. Докладніше – на сайті http://www.bilat-ukraina.eu/en/393.php.

    В рамках семінару експерти Мінекономрозвитку та ДП «Держзовнішінформ» Олег Мирошніченко, Михайло Лесняк, Галина Перепелиця та інші надали бізнесменам практичні рекомендації з оцінки реального експортного потенціалу компанії, процедур реєстрації, правових аспектів та особливостей зовнішньої торгівлі в різних регіонах планети.

    Представники середніх та невеликих компаній дізнались:

    як оцінити, чи готове їх підприємство та його продукція до експорту;

    як розробити стратегію та тактичні плани експортної діяльності;

    як визначити цільові ринки, як провести дослідження ринку, проаналізувати конкурентну позицію та сегментацію ринку;

    чи корисна для експортерів статистична інформація;

    як експортерам отримати максимум користі від партнерства з бізнес-асоціаціями;

    як розширити професійну мережу контактів за допомогою великих он-лайн-бізнес-ресурсів;

    як створювати професійні бізнес-пропозиції для потенційних партнерів;

    як вести переговори та заключати контракти;

    як організувати доставку вантажів та ефективно вирішувати митні питання;

    які вимоги до якості та стандартів продукції є на різних ринках, якими документами можна підтвердити відповідність товару;

    як, хто несе відповідальність за дотримання стандартів - виробники-експортери чи оператори зарубіжного ринку (на прикладі ЄС).

    Увагу учасників семінару привернула також тема особливостей ведення зовнішньоекономічної діяльності за географічними напрямами нових потенційних ринків. Це країни Близького Сходу та Північної Африки, країни-члени НАФТА (Північноамериканської зони вільної торгівлі) та країни Східної та Південно-Східної Азії, зокрема, Філіппіни, В’єтнам, Монголія.

    Семінари від USAID та Мінекономрозвитку триватимуть й надалі - слідкуйте за анонсами.