• In English
  • Стенограма вступної частини засідання Кабінету Міністрів України від 2 вересня 2015 року
    опубліковано 02 вересня 2015 року о 15:21

    ЯЦЕНЮК А.П. – Шановні колеги!

    Сьогодні відбувається поховання трьох бійців Національної гвардії, які загинули внаслідок терористичного акту антиукраїнської провокації політичними силами біля Верховної Ради України, – Ігор Дебрін, Дмитро Сласніков і Олександр Костина загинули від рук антиукраїнських бандитів і терористів.

    Я прошу вшанувати хвилиною мовчання бійців Національної гвардії.

    Вчора разом з Міністром внутрішніх справ ми мали зустріч з керівником Національної гвардії України, є доручення Уряду щодо виплати всіх матеріальних компенсацій, як родинам загиблих, так і бійцям Нацгвардії, які брали участь у охороні громадського порядку і протистояли бандитам, так і тим бійцям Національної гвардії, які постраждали внаслідок цієї антиукраїнської і антидержавної провокації. Спільно слідчо-оперативна група разом з Генпрокуратурою, МВС та СБУ України створена, результатом діяльності слідчих СБУ, МВС і Генпрокуратури повинна бути невідкладна передача матеріалів до суду і притягнення до кримінальної відповідальності всіх осіб, які вчинили цей злочин. Всі особи – це означає: організатори, замовники і виконавці. Вкотре звертаюсь до правоохоронних органів з тим, що той перелік статей, за якими порушені кримінальні провадження, передбачає  пожиттєве ув’язнення для осіб, які скоїли цей антилюдський акт.

    Тому прошу всю правоохоронну систему, органи прокуратури притягнути до відповідальності, вжити всіх заходів, ці бандити повинні сидіти в тюрмі.

    У нас продовжується реформа правоохоронної системи і тому відповідно до Закону України "Про поліцію" Кабінет Міністрів сьогодні приймає рішення щодо створення центрального органу виконавчої влади, який підпорядковується МВС, а саме: сьогодні в Україні офіційно створюється Національна поліція України. Просив би Арсена Борисовича (Авакова – ред.)проінформувати про те, по яких регіонах у нас іде далі набір до національної поліції, які подальші кроки щодо повноцінного завершення реформи національної поліції і створення відповідних підрозділів національної поліції в областях.

     

    АВАКОВ А.Б. – Зараз у нас розгортається по всій країні проект патрульної поліції, який вже стартував у Києві, Львові, Одесі. Найближчим часом, 26 вересня, в Харкові почне роботу патрульна поліція. 26-го буде урочиста присяга і заступлять на чергування поліцейські, 800 поліцейських.

    Тому сьогодні ми виносимо на засідання Уряду створення підрозділів патрульної поліції в Харкові. Це остання поліція, яка потрапляє в перехідний етап.

    Крім того, завтра, 3 вересня, в Івано-Франківську стартує набір в нову патрульну поліцію і буде набрано 200 поліцейських. 6 вересня – у Вінниці, 13 вересня – у Чернігові, 15 вересня – в Херсоні, 21 вересня – в Черкасах і Кременчуку, 23 вересня – в Полтаві стартує набір в нову патрульну поліцію, а також, особливо підкреслюю, у Слов'янську, Краматорську 26 вересня ми розпочинаємо набір до патрульної поліції, особливо ввічливої, особливо сильної.

    Це у нас на вересень. Далі буде.

    Ще раз підкреслю, що в нас вчора пройшли переговори з нашими партнерами з США. Домовленість завершено, 30 вересня приїдуть тренери з Texas rangers із США, які починають відпрацьовувати по створенню поліцейського спецпідрозділу КОРД. Рухаємося.

     

    ЯЦЕНЮК А.П. – Мінфіну доручення: нам необхідно невідкладно пропрацювати зміни до Закону "Про Державний бюджет" на поточний рік і на 2016-й, новий проект закону.

    Йдеться про забезпечення фінансування й реформування правоохоронної системи, в першу чергу створення Національної поліції. Тому кошти, які необхідні на те, щоб українські поліцейські вийшли на вулиці міст, здійснювали патрулювання і охороняли українських громадян, повинні бути забезпечені як в поточному році, так і в наступному. І в рамках підготовки Закону "Про Державний бюджет на 2016 рік" це повинно бути зроблено.

    Окремо хотів би відзначити ще одну складову, це не фінансова, а складова захисту українських поліцейських. Вони виходять на вулиці з тим, щоб боротися з організованою злочинністю, з тим, щоб захищати громадян України, з тим, щоб кожна українська родина могла вільно і безпечно відправити своїх дітей на вулицю. Це означає, що українські поліцейські повинні отримати повний захист від української держави – захист свого життя, здоров'я, честі і гідності.

    Тому я доручаю Мін'юсту разом з МВС здійснити аналіз чинного кримінального законодавства на предмет необхідності посилення захисту життя і здоров'я українських поліцейських – тих людей, які виходять на вулиці, тих людей, які боряться з бандитизмом, тих людей, які захищають громадян країни. І внести до парламенту при необхідності відповідні зміни до законодавства.

    Хочу привітати сьогодні всіх з тим, що парламент підтримав пропозицію Уряду і ратифікував щойно Угоду про виділення 900 млн. дол. на реконструкцію Бортницької станції аерації. Нарешті це відбулося. Тобто у нас є необхідні кошти, і зараз невідкладно необхідно розпочати процес реконструкції Бортницької станції і відповідного освоєння всіх коштів, які нам вдалося отримати від наших західних партнерів.

    Сподіваюся, що парламент і далі буде голосувати за ті закони, які необхідні для країни. Не дивлячись на політичні перипетії, які природно існують в кожному парламенті, в тому числі і в українському, основне завдання зараз усіх політичних сил – підтримувати реформи і голосувати за ті закони, які необхідні для України і для українців.

    Ми з Президентом країни спільно проведемо засідання Кабінету Міністрів, і на цьому засіданні ми хочемо підготувати і подати до парламенту декілька проектів законів. В першу чергу, парламент повинен розглянути і підтримати ініціативу Уряду і Президента. Переконаний, що парламентська коаліція буде разом із нами щодо підвищення всіх соціальних стандартів. Нагадаю, Уряд вийшов із пропозицією щодо підвищення з 1 вересня поточного року заробітних плат, пенсій, виплат, соціальних стандартів і мінімальної зарплати.

    Тому, перше, це для країни необхідна підтримка реформістських законів Уряду України, і тут парламент повинен бути єдиний у своєму прагненні підвищити соціальні стандарти, зарплати і пенсії, як це пропонує Уряд України.

    Друге. До парламенту буде внесений пов'язаний закон із підвищенням соціальних стандартів – це Закон "Про списання боргів". Нагадаю, що завдяки переговорній групі Уряду України, яку очолювала Міністр фінансів України Наталія Яресько, нам вдалось списати 4 млрд. дол. боргів, які ми повинні були віддати, але нам не було чим їх віддавати. Не зважаючи на складні перемовини і протистояння в процесі перемовин, об’єктивно, що ніхто не хоче списувати борги, тому що кредитори об’єктивно хотіли отримати все, нам вдалось списати 4 млрд. дол. США і перенести виплату кредитів на 4 роки, тобто з 2015-го до 2019-го Україна не буде гасити тіло комерційного кредиту. І такий законопроект також буде внесений до парламенту.

    Третє. Внесення змін до кримінально-процесуального закону. На доручення Уряду України протягом року вже більше, ніж 1,5 млрд. дол. США арештованих грошових коштів і цінних паперів, які належали оточенню Віктора Януковича, але чинний закон і судова система поки що не змогли провести процедуру конфіскації активів у розмірі 1,5 млрд. дол. США, які належали режиму Віктора Януковича. З цією метою Уряд України розробив проект Закону "Про запровадження особливого порядку спеціальної конфіскації і внесення змін до ст.100 кримінально-процесуального закону".

    Тому з цими трьома законопроектами ми будемо звертатись до парламенту з тим, щоб не відкладно їх проголосувати і дати можливість далі в Україні проводити реформи, підвищувати соціальні стандарти, списати борги і конфіскувати активи колишніх соратників режиму В.Януковича і відповідним чином дати можливість Україні поповнити і свої бюджетні резерви, і стабілізувати фінансову ситуацію в країні, і притягнути до фінансової відповідальності режим Януковича і тих, хто розграбовував країну.

    Сьогодні рік з того часу, коли ми разом з Прем’єр-міністром Словаччини відкрили реверсні постачання газу в Україну. Я окремо хотів би висловити слова подяки Уряду Словаччини і нашим європейським партнерам в тому, що нам вдалося рік тому диверсифікувати постачання газу і що ця нитка – це як нитка енергетичного життя, яка була започаткована в минулому році. Через цю нитку ми прокачали протягом року близько 11 млрд. куб. м газу.

    Останні півроку постачання газу в Україну по імпорту здійснюється виключно з Євросоюзу, а саме через Словаччину. Вкотре зазначу, що ми високо цінуємо рівень нашої співпраці з нашими словацькими партнерами.

    За останній місяць обсяги газу в сховищах зросли на 1,5 млрд. куб. метрів і сьогодні складають 14,5 млрд. куб. м. Це недостатньо для того, щоб пройти опалювальний сезон. Нагадаю, що ключовий критерій, за яким ми зможемо вільно пройти опалювальний сезон, – 19 млрд. куб. м повинно бути на початок опалювального сезону в наших сховищах. Зараз здійснюється закачування, Уряд шукає додаткові фінансові ресурси для того, щоб як збільшити обсяги придбання газу, так і знайти кошти для того, щоб закуповувати цей газ по імпорту.

    Окремо хотів би зупинитися по вугіллю. Міністр інфраструктури зараз доповідатиме про створення ПАТ "Укрзалізниця", про корпоратизацію "Укрзалізниці" і про те, що нарешті "Укрзалізниця" відійде від своєї старої корупційної складової і ще радянської моделі функціонування і стане державною компанією, яка надає сервіси і послуги як для громадян України, так і для українських підприємств.

    На останньому засіданні енергетичного штабу я давав доручення міністерству максимально забезпечити завезення вугілля в Україну. Тому просив би проінформувати, що в нас відбувається по забезпеченню транспортування вугілля залізницею, і перейти до презентації корпоратизації компанії "Укрзалізниця". Підкреслюю: корпоратизація "Укрзалізниці "– це означає, що "Укрзалізниця" на 100% належить і належатиме виключно державі. І будь-які спроби приватизації "Укрзалізниці" ні у кого не пройдуть. Але це кардинальна зміна системи менеджменту, управління і реальна прозорість та боротьба з корупцією в системі "Укрзалізниці".

    Андрію, по постачанню вугілля.

     

    ПИВОВАРСЬКИЙ А.М. – За серпень "Укрзалізниця" перевезла приблизно 5 млн. тонн вугілля. З цих 5 млн. тонн приблизно 2,6 млн. – це енергетичне вугілля, з якого приблизно 700 тис. тонн прийшло з зони АТО.

    Останні 10 днів серпня працювали всі переходи по зоні АТО і за останні 10 днів серпня після того, як запрацювали всі переходи, нам вдалося разом з Міністерством енергетики та вугільної промисловості накопичити додатково майже 200 тис. тонн на складах енергетичного вугілля. Останні 10 днів серпня кожен день у нас йде накопичення енергетичного вугілля. Тут я хотів би величезну подяку висловити залізничникам, які працюють в надскладних умовах, особливо коли вони возять вугілля з зони АТО. Працюють, ще раз кажу, всі три переходи, які були відремонтовані за останні декілька тижнів, і ті люди, залізничники, які працюють в зоні перетину, це просто дійсно герої, мої особисті герої. Завдяки їм країна повинна пережити зиму з достатніми запасами енергетичного вугілля.

    Ще раз скажу, що останні 10 днів накопичуємо. Ніяких проблем немає ні з вагонами, ні з тепловозами, ні з паливом. Хотів би подякувати всім тим, хто долучився до цього процесу!

     

    ЯЦЕНЮК А.П. – Я хотів би подякувати і Міністру оборони, і Міністру внутрішніх справ за допомогу "Укрзалізниці" і за забезпечення транспортування вугілля.

     

    ПИВОВАРСЬКИЙ А.М. – Хотів би перейти зараз до презентації і почати говорити про перший крок в реформі залізничного транспорту в Україні.

    Залізнична галузь в Україні є одним з ключових елементів нашої економіки. Через залізничну інфраструктуру перевозиться більше 80% всіх вантажів як всередині країни, так і транзитних. Від залізничної галузі залежить величезна кількість споріднених галузей – металургія і т.д., наша енергетика залежить, тому що основні перевезення робляться залізничним транспортом. Пасажирські перевезення – це більше 40% всіх перевезень в країні. Вкрай важливо, щоб такий важливий елемент економіки мав прозору і найякіснішу систему управління. Укрзалізниця одна з останніх у світі залізниць, яка буде проходити процес корпоратизації.

    Практично всі країни в світі це вже пройшли, в пострадянських країнах це пройшли. І сьогодні я попрошу своїх колег міністрів прийняти рішення про створення ПАТ "Укрзалізниця". Сьогодні ми приймемо рішення про статут Укрзалізниці, про створення наглядової ради та про створення правління Укрзалізниці.

    На сьогодні на Укрзалізниці існує три основні системні проблеми: системного, організаційного та базового рівня. Корпоратизація – це перший крок процесів вирішення цих всіх проблем. Надалі потрібно буде змінити організаційну структуру, потрібно буде прийняти новий закон про залізничний транспорт, який на сьогодні вже знаходиться у Мін’юсті, проходить експертизу Мін’юсту. Я буду дуже просити своїх колег міністрів та Верховну Раду прийняти якомога швидше цей важливий закон, який продовжить реформування залізниці.

    Нам необхідно буде переглянути тарифну сітку. Тарифна сітка, яка на сьогодні існує в Укрзалізниці, створювалась в 60-ті роки минулого століття, коли Україна ще була частиною СРСР, вона була заточена під стару радянську економічну модель. Модель змінилась, нам необхідно змінити разом із моделлю і тарифну сітку.

    Що означає корпоратизація Укрзалізниці для українців? Для простих українців це означає, для залізничників – більш комфортні умови праці, більше можливостей для кар’єрного зростання, для більших зарплат. На сьогодні існують обмеження по зарплатах, із створенням ПАТ ми знімемо велику кількість обмежень по зарплатах і ми зможемо платити справедливі вищі зарплати. Для клієнтів "Укрзалізниці" що це означає? Більш комфортні умови подорожей для пасажирів. У нас з'являться якісніші умови для переоснащення.

    В зв'язку з корпоратизацією у нас з'явиться більше можливостей по залученню додаткових фінансових ресурсів для переоснащення не лише пасажирського транспорту, а й вагонів, локомотивів, що суттєво покращить умови співпраці "Укрзалізниці" з бізнесом. Хоча на сьогодні не існує проблеми в вагонах та локомотивах, на жаль, локомотивне господарство зношене більш ніж на 100%. Більшість наших локомотивів переживає друге чи третє життя. Наші вагони на 90% – що зерновози, що напіввагони – зношені. Корпоратизація дозволить залучити новий ресурс, створити умови для залучення нового ресурсу для відновлення нового парку. Корпоратизація створить більш якісні умови для фінансування відновлення інфраструктури.

    Хотілося б декілька слів сказати про міфи, які існують в суспільстві.

    Перший міф, що "Укрзалізницю" готують до приватизації. Прем’єр-міністр вже сказав про це. Корпоратизація не дорівнює приватизації. "Укрзалізниця", її інфраструктура залишаються на 100% у власності держави. Законом заборонено приватизацію "Укрзалізниці".

    Другий міф, що активи "Укрзалізниці" недооцінять. За результатами незалежної оцінки, яку провела компанія "Deloitte", оцінка "Укрзалізниці" на сьогодні дорівнює приблизно 245 млрд. грн. Це оцінка по ринковій вартості. Якщо взяти відновлювальну вартість, це буде приблизно 1,2 трлн. грн. Але, враховуючи, що інфраструктура, майно зношені, з 1,2 трлн. ми спустилися до 245. Цю оцінку підтвердили представники Фонду держмайна. Я хотів би висловити величезну подяку працівникам Фонду держмайна за ту роботу, яку вони зробили за останні два місяці, коли допомагали фінально рецензіювати оцінку "Deloitte".

     

    ЯЦЕНЮК А.П. – Андрію, зупиніться, будь ласка, на тому, що попередня оцінка "Укрзалізниці", яка робилася до нас, складала всього-навсього 75 млрд. грн. Тобто вона була просто недооцінена, умисно зменшено вартість "Укрзалізниці". Після того, коли ви найняли одну з ключових світових аудиторських компаній, яка зробила оцінку, вона втричі зросла.

     

    ПИВОВАРСЬКИЙ А.М. – Так, я зараз про це буду говорити.

    Наступний слайд. Укрзалізниця аудіюється, і по результату аудиту на 30 червня 2014 року оцінка майна Укрзалізниці була приблизно 74 млрд. грн. На кінець 2014 року оцінка вже 245 млрд. грн., і це не враховуючи окупований Крим, який по балансовій вартості увійшов, і не враховуючи майно Укрзалізниці в зоні АТО, це майно також увійшло по балансовій вартості. Коли будуть звільнені Крим та зона АТО, ми дооцінимо і отримаємо ще вищу оцінку.

    Для того, щоб ви всі зрозуміли, яким чином ця оцінка порівнюється з іншими залізницями у світі, ми наводимо тут приклад залізниці Німеччини, Російської Федерації, Австрії та Італії, і якщо подивитися на відновну вартість, то по відновній вартості ми плюс-мінус схожі навіть з Deutsche Bank. Єдина є проблема – це зношеність, і якщо подивитися на зношеність, то в перерахунку вартості 1 млн. грн. на км інфраструктури ми виходимо на рівень 13 млн. на км, це приблизно вдвічі менше, ніж той же німецький Deutsche Bank, суттєво менше, ніж Австрія та Італія.

    Чому це відбувається? Якщо подивитися на показники інвестицій іноземних залізниць, щорічних інвестицій в інфраструктуру, вони доходять до 6% від загального обороту. Історично інвестиції в інфраструктуру Укрзалізниці були на рівні 0,1 – 0,2%. У нас за 24 роки відбулося суттєве зношення основних фондів. Корпоратизація дозволить переламати цей тренд і дозволить суттєво збільшити інвестиції в інфраструктуру такого ключового елементу економіки, як Укрзалізниця.

    Наступний третій міф – усіх звільнять. Категорично ні. Всі залізничники переходять в ПАТ. Єдине, у зв'язку з тим, що буде змінена система управління, в системі управління залишаться виключно найкращі, і в системі управління можуть бути зміни.

    Наступний міф – реформа відбувається раптово, ніхто про неї не знає. Про реформу говорять з 2006 року року. Запустили реформу в 2012 р. Активно почали працювати в 2014 р. і завершуємо зараз у 2015 р. Тільки в 2015 р. тільки за 6 місяців було проведено більше 23 заходів із залученням експертів бізнесу, міністерств, простих людей. Маркетингом реформи ми займались через газету "Магістраль" для того, щоб донести інформацію про реформу до простого залізничника. На жаль, ті негідники, які багато років крали на залізниці, які розуміють, що вони втратять з корпоратизацією, вони почали антипіар, почали розхитувати профспілки. Не вийшло і не вийде. Прості залізничники розуміють, що відбувається і розуміють, що це шанс на кращі умови роботи, на більшу зарплату, на більші інвестиції в їх робочі місця.

    Наступний міф – експерти не брали участь у підготовці реформ. У підготовці реформи брали участь найбільші і найкращі консалтингові компанії світу "AT...", "Ernst & Young", "Deloitte", представники Світового банку, представники Єврокомісії, представники Європейської бізнес-асоціації, представники Американської торгової палати. Вони всі брали активну участь в даному процесі, в обговоренні нового Закону "Про залізничний транспорт". Я хотів би дуже подякувати всім людям, які брали участь у цьому процесі, особлива подяка нашим колегам з Єврокомісії, які профінансували проект ТВІНІНГ, який два роки цілеспрямовано займався виключно реформою і корпоратизацією Укрзалізниці.

    Міф №6, останній міф – ніхто не знає, що роботи після корпоратизації. Хотів би розчарувати критиків, але ми знаємо, що робити далі. Є покроковий конкретний план на наступні декілька років, що робити далі. Хотів би ще раз сказати, що корпоратизація Укрзалізниці – це перший крок, аналогічні Укрзалізниці проходили реформи в середньому за 5 років. Тобто ми зараз робимо перший крок у довгому шляху. Якщо за 5 років, в середньому робили це робили інші країни, ми це зробимо, я буду вважати, що це успіх. План зробити реформу за 2-3 роки. Тому що ми розуміємо, які шишки набили наші колеги навколо нас, у нас є величезна допомога від експертної спільноти. І я маю надію, що ми пройдемо цей шлях швидше і якісніше, ніж в інших країнах.

     

    ЯЦЕНЮК А.П. – Дякую, пане Міністре. Ви самі сказали про те, що зношеність "Укрзалізниці" значна. Що в них не зношено було, це те, що за останні 20 років керівництву "Укрзалізниці" і керівництву різних доріг присвоєно статус залізничних олігархів. Обсяги розкрадання на залізниці були неймовірними. І тому до того моменту, доки залізниця була класичним державним підприємством, це є і залишалося анклавом корупції.

    Як я зараз розглядаю корпоратизацію "Укрзалізниці"? Не тільки з точки зору покращення сервісу, не тільки з точки зору прозорості цієї компанії. ПАТ "Українські залізниці" повинна стати однією з рушійних сил української економіки. Вагони ми виготовляємо самі, рейки та шпали – також, колеса також виготовляємо. Тобто фактично рівень локалізації по модернізації української залізниці – 100% робиться все в Україні. Росія нам перекрила ринки, але внутрішній попит на вагони, локомотиви і на залізничну інфраструктуру неймовірний.

    Завдання, яке стоїть перед Вами, невідкладно реформувати "Укрзалізницю" і створити ПАТ "Українські залізниці".  Чим швидше Ви це зробите, тим швидше до нас прийде фінансовий ресурс на те, щоб купувати в українських заводів українські вагони, шпали, рейки, локомотиви.

    В рамках реформування "Укрзалізниці" другим блоком, звертаються до Вас, щоб Ви написали фактично план модернізації всієї української залізниці і показали країні те, яким чином ми будемо оновлювати рухомий парк, як ми будемо оновлювати полотно, і зустрілися з усіма українськими компаніями, які здатні провести модернізацію інфраструктури.

    Нам потрібен серйозний фінансово-економічний пакет, де, можливо, частину ресурсу ми залучимо як фінансовий ресурс з-за кордону, частину внутрішнього ресурсу, а частину – власники підприємств, де задіяні десятки тисяч людей, також будуть брати відповідний фінансовий ресурс, будуть отримувати додаткові кредити, і ми зможемо розпочати широкомасштабну модернізацію української залізниці.

    В другу чергу це зніме значний обсяг витрат, який ми несемо, пов'язаний з дорогами, тому що якщо у нас неефективна залізниця, всі тягають вантажі по автомобільних шляхах. Я вже не кажу про економічний ефект. Це просто дорожче, і це знищує дороги і дуже негативно впливає на технічний стан доріг і наші фінансові показники.

    Тобто те, що Ви почали робити в міністерстві, почали Ви зі спрощення процедур у портах – я вітаю Ваші зусилля, тільки їх треба завершити.

     

    ПИВОВАРСЬКИЙ А.М. – 8 вересня вже всі процедури починають працювати.

     

    ЯЦЕНЮК А.П. – Ви пам'ятаєте, що ми з Вами домовлялися, що ми поїдемо в порт подивитися, як це реально працює.

    Друге – створення ПАТ "Укрзалізниця".

    Третє – за Вами разом з Мінекономіки створення великого промислового пулу по модернізації Укрзалізниці. Це те, що реально на найближчі 5 років дасть неймовірний ріст. Це внутрішній попит. Все своє. Ми не від кого не залежимо. І внутрішній ринок потребує кардинальної заміни і парку, і полотна.

    Звичайно, далі продовжуйте працювати з працівниками Укрзалізниці. Основне – це заміна менеджменту. І в рамках затвердження нового статуту я хочу побачити там реальний ефективний політично незаангажований менеджмент ПАТ "Укрзалізниця".

    Два останніх доручення за результатами наших зустрічей. Павле Анатолійовичу, по безвізовому режиму. Ми в понеділок вранці зустрічалися. Я хочу, щоб ми в п'ятницю з Вами зустрілися. Які проміжні результати технічної місії, як здійснюється робота по забезпеченню безвізового режиму і які ще у нас є проблеми?

    Хочу вкотре нагадати, що до парламенту внесені десятки законів, які необхідно голосувати, в тому числі і закони по безвізовому режиму. Тому я прошу політичні сили зібратися з думками і ще зібратися в парламентській залі і спокійно, без зайвої істерії голосувати за закони, які необхідні країни. Ми повинні утримувати єдність, і ця єдність утримується не на словах, а на табло Верховної Ради, де "за" повинно бути завжди більше, ніж 226. Просте технічне завдання, яке ми повинні виконати. А там хто хоче поговорити перед місцевими виборами – в процесі можете говорити, на трибуні або на прес-поінті Верховної Ради. Нам робити потрібно всім спільно.

    І останнє доручення. Степане Тимофійовичу (Полторак –ред.), вчора після нашого відвідування з Вами "Гетьмана Сагайдачного", в 2018 р. повинна бути проведена повна реконструкція. Я думаю, що Вам треба запросити фахівців, Укроборонпром, безпосередньо командира "Сагайдачного" і тих людей, які розуміються в модернізації. Завдання – невідкладно розробити проект модернізації "Гетьмана Сагайдачного", тому що порівняння з американським крейсером USS Donald Cook різне.

    Саме тому щодо флагману українського флоту в цьому році повинен бути підготовлений проект і на наступний рік у державному оборонному замовленні вже повинні бути передбачені кошти на модернізацію флагмана українського флоту "Гетьман Сагайдачний".

    В тому числі нагадаю про програму виготовлення чотирьох корветів. Тут повинна бути серйозна розмова з миколаївським заводом. Вони частину коштів вже отримали як попередню оплату (я сьогодні дивився вранці довідку), тепер треба робити.

    Дякую представникам ЗМІ. Переходимо до технічних питань.