• In English
  • У 2014 році Укрзалізниця здійснила реальні кроки з реформування галузі та протидії корупції
    опубліковано 22 січня 2015 року о 17:54

    Найголовнішими позитивними результатами роботи залізничної галузі у 2014 році є антикорупційні заходи щодо зменшення закупівельних цін на продукцію та реальний початок реформування залізничного транспорту. Про це на прес-конференції у Києві повідомив в.о. генерального директора Укрзалізниці Максим Бланк.

    Він зазначив, що ціни на продукцію, яку споживає галузь, знижено на 7-8 % від цін 2013 року, а у 2014 році з урахуванням інфляції продукцію для галузі закуповували на 10 – 20% дешевше від запланованого рівня. Також минулого року значно звужене поле для корупції і у сфері страхування.

    Загалом, за словами керівника Укрзалізниці, 2014 рік був вкрай важким як для України в цілому, так і для Укрзалізниці. «Наші певні показники погіршилися, вдалося забезпечити лише показники фінансової стабільності в межах нормальних, показники рентабельності активів», - зазначив Максим Бланк. При цьому було виявлено певні структурні проблеми в Укрзалізниці, зокрема, не достатньо ефективної структури капіталу Укрзалізниці, і над цим галузь працюватиме в 2015 році.

    «У цілому фінансовий розрив, з яким зіткнулась Укрзалізниця в 2014 році, склав близько 9 млрд. грн., з них близько 8 млрд. грн. – це недоотримання від перевезень та додатково ненадходження коштів від запланованих фінансових операцій від позичання». При цьому, за словами Максима Бланка, вдалося приблизно на 8 млрд. грн. стабілізувати витратну частину Укрзалізниці, у першу чергу, за рахунок капітальних вкладень, які не були зроблені в 2014 році.

    Максим Бланк також зазначив, що у 2014 році вантажоперевезення зменшилися на 12%. На це вплинули об’єктивні фактори, пов’язані зі складною економічною ситуацією в державі.

    «Тарифи на вантажні перевезення  значно запізнилися із підвищенням, були підняті перший раз лише усередині 2014 року, і вже після цього не піднімалися аж до поточного моменту. При цьому девальвація в країні склала майже 100%, що позначилося на одному з найважливіших складових показників собівартості Укрзалізниці – на дизельному паливі. Тому  у поточному році теж заплановано підвищити тарифи на перевезення вантажів», – зауважив Максим Бланк.