Найголовнішими позитивними результатами роботи
залізничної галузі у 2014 році є антикорупційні заходи щодо зменшення
закупівельних цін на продукцію та реальний початок реформування залізничного
транспорту. Про це на прес-конференції у Києві повідомив в.о. генерального
директора Укрзалізниці Максим Бланк.
Він зазначив, що ціни на продукцію, яку
споживає галузь, знижено на 7-8 % від цін 2013 року, а у 2014 році з
урахуванням інфляції продукцію для галузі закуповували на 10 – 20% дешевше від
запланованого рівня. Також минулого року значно звужене поле для корупції і у
сфері страхування.
Загалом, за словами керівника Укрзалізниці,
2014 рік був вкрай важким як для України в цілому, так і для Укрзалізниці.
«Наші певні показники погіршилися, вдалося забезпечити лише показники
фінансової стабільності в межах нормальних, показники рентабельності активів»,
- зазначив Максим Бланк. При цьому було виявлено певні структурні проблеми в
Укрзалізниці, зокрема, не достатньо ефективної структури капіталу Укрзалізниці,
і над цим галузь працюватиме в 2015 році.
«У цілому фінансовий розрив, з яким зіткнулась
Укрзалізниця в 2014 році, склав близько 9 млрд. грн., з них близько 8 млрд.
грн. – це недоотримання від перевезень та додатково ненадходження коштів від
запланованих фінансових операцій від позичання». При цьому, за словами Максима
Бланка, вдалося приблизно на 8 млрд. грн. стабілізувати витратну частину
Укрзалізниці, у першу чергу, за рахунок капітальних вкладень, які не були
зроблені в 2014 році.
Максим Бланк також зазначив, що у 2014 році
вантажоперевезення зменшилися на 12%. На це вплинули об’єктивні фактори,
пов’язані зі складною економічною ситуацією в державі.
«Тарифи на вантажні перевезення значно запізнилися
із підвищенням, були підняті перший раз лише усередині 2014 року, і вже після
цього не піднімалися аж до поточного моменту. При цьому девальвація в країні
склала майже 100%, що позначилося на одному з найважливіших складових
показників собівартості Укрзалізниці – на дизельному паливі. Тому у
поточному році теж заплановано підвищити тарифи на перевезення вантажів», –
зауважив Максим Бланк.