У столиці планується провести тепловізійну діагностику теплових мереж за допомогою авіаційних польотів. Аерозйомка дасть змогу отримати дані про тепловтрати у будівлях Києва. Ця інформація допоможе комунальним службам у процесі формування та реалізації заходів з енергозбереження.
Аерозйомка здійснюватиметься на вертольоті Мі-2 у нічний час з 22:00 до 05:00 і триватиме орієнтовно до квітня поточного року. Виконання польотів буде здійснюватися з дотриманням усіх вимог безпеки авіації, а також на висоті та у режимах пілотування, що практично унеможливить негативний шумовий вплив на мешканців міста.
«Проведення такої діагностики дасть нам можливість отримати повноцінну інформацію щодо рівня тепловтрат у системі теплових мереж міста. Будуть виявлені найбільш критичні з позиції енерговитрат місця, на які, у першу чергу, будуть спрямовані енергозберігаючі заходи. Обстеження проводиться в холодну пору року, коли працює система централізованого опалення, оскільки умовою отримання більш точних даних є низька температура повітря. Робота у нічний час також сприяє отриманню більш коректної інформації, оскільки на вулицях міста менше автотранспорту», – зазначив заступник голови КМДА Петро Пантелеєв.
Слід зазначити, що загальна протяжність теплових мереж м. Києва складає близько 2,5 тис. км у двотрубному вимірі. Рівень зношеності – близько 60%. Щорічно ПАТ «Київенерго» у міжопалювальний період проводить комплекс робіт з реконструкції (повної заміни ділянок) та ремонтів тепломереж. Так, у 2014 р. повністю замінено на нові попередньо ізольовані металічні та пластикові труби більш ніж 70 км труб тепломереж. Отримана за допомогою повітряного тепловізійного дослідження інформація буде використана вже у поточному році у ході ремонтних робіт на тепломережах.
«Повітряна тепловізійна зйомка вважається одним із найбільш ефективних методів діагностики тепломереж у світовій практиці, оскільки дозволяє охопити весь мережевий комплекс мегаполісу та виявити його слабкі місця. У столиці України така діагностика проводиться вперше. Раніше застосовувалися лише методи наземної перевірки, які мають обмеження і не завжди точні. Отримана після повітряної аерозйомки інформація буде використана як додатковий інструмент визначення технічного стану теплотраси для актуалізації пріоритетів майбутніх капітальних ремонтів та інвестиційних програм», – зазначив виконавчий директор ПАТ «КИЇВЕНЕРГО» Юрій Магера.
Дозволи на проведення польотів надано Управлінням державної охорони України, начальником Генерального штабу України, Державіаслужбою України.