За 22 дні грудня
2014 року навантажено майже 35 тис. зерновозів,
у яких перевезено 2,3 млн. тонн зернових
вантажів. Про це повідомили в Головному управлінні перевезень Укрзалізниці. В
грудні щодобово вантажилося 1585 зерновозів, що менше відповідного періоду 2013
року на 278 вагонів щодобово.
В основному
перевозяться пшениця, ячмінь, зерно кукурудзи, насіння ріпаку
та соняшнику, жмих і шрот.
З початку грудня
навантажено зерна 31,7 тис. вагонів (2,1млн тонн), з них на експорт в порти 30
тис. зерновозів (близько 2 млн. тонн), за прямим варіантом, з перевантаженням
відразу на судна, що очікують у портах – 840 вагонів (55 тис. тонн), на
внутрішній ринок перевезено 1,9 тис. вагонів (101 тис. тонн).
Планове
навантаження зерна – 1528 зерновозів на добу, фактичне навантаження – 1435
вагонів, менше на 93 вагони. Навантаження зерна на експорт на
порти склало 1351 вагон щодобово, що менше від грудня 2013 р. на 272
вагони.
У грудні 2014
року, загальний робочий парк зерновозів, щодобово задіяних у перевезеннях
зернових, становив 13687 вагонів, тобто він більший від грудня 2013 року на
1697 вагонів щодобово. Такої кількості зерновозів
достатньо для перевезення 40 млн. тонн зернових вантажів.
Фахівці
зауважують, що за умови роботи залізниць в нормальному плановому режимі наявного вантажного парку
зерновозів цілком достатньо для забезпечення вантажоперевезень. Проте в період
інтенсивних відвантажень, зокрема, під час перевезень
зерна нового врожаю, дефіцит вагонів створюють самі експедитори або трейдери,
не маючи загального плану рівномірного навантаження, який допоміг би оптимально
розподілити парк вагонів між усіма заявниками.
Через обмежені можливості портів та елеваторів із
навантаження-вивантаження такий підхід значно ускладнює логістику перевезень. Крім того, досить часто узгоджені та прийняті
плани не відповідають переробним спроможностям партнерів залізниці по
навантаженню та вивантаженню.