• In English
  • В МВС обговорили перші результати роботи уніфікованої патрульної служби
    опубліковано 08 грудня 2014 року о 18:02

    В країні триває експеримент зі створення на базі патрульного підрозділу міліції та дорожньо-патрульної служби ДАІ уніфікованої патрульної служби. Члени робочої під головуванням заступника Міністра внутрішніх справ Сергія Ярового обговорили перші результати експерименту у Хмельницькому.

    На дорогах працює «новітня» служба, яка вже продемонструвала перші позитивні результати. За тиждень роботи міліціонери відреагували на 66 повідомлень, склали 54 адмінпротоколи та допомогли 68 громадянам у вирішенні їх проблем.

    Наразі співробітники ДАІ та патрульно-постової служби, що задіяні до експерименту, проходять навчання та закріплюють його на практиці, патрулюючи у вечірній та нічний час.

    Завдяки спільним зусиллям центрального апарату та представникам Хмельницького міського управління єдиний патруль отримав новий формений одяг. Службові автомобілі були обладнанні радіостанціями, відеореєстраторами та GPS-трекерами. Закуплено партію обладнання, яке є необхідним для роботи на дорогах.

    Аби підбити перші підсумки, визначити основні проблеми та шляхи їх вирішення, під головуванням заступника Міністра внутрішніх справ Сергія Ярового, зібрались члени робочої групи. До обговорення нагальних питань щодо проведення експерименту у Хмельницькому долучився начальник Департаменту ДАІ Анатолій Сіренко та представник Експертної ради Анастасія Леухіна.

    Члени робочої групи зауважили, що корисно було б використати міжнародний досвід. Розробити та обладнати кожний автомобіль спеціальними брошурами, що міститимуть алгоритми дій найбільш типових ситуацій, в яких доведеться діяти правоохоронцям. Цей досвід запозичений у колег Євросоюзу. Особливу увагу було приділено вивченню технічних пристроїв та засобів фіксації стану дорожнього руху. Саме їх використання надасть можливість спростити роботу патруля і звести до мінімуму фактичне спілкування правоохоронців із порушниками правил дорожнього руху. Тим більше, що сьогодні в Україні достатня кількість виробників, що можуть запропонувати системи фото- та відеоспостереження.

    Окремою проблемою є законодавча регламентація діяльності спільного патруля. Вкотре піднімалось питання про роль європротоколів. Сьогодні остаточне вирішення цього питання залежить від двох факторів. Це небажання страхових компаній діяти в рамках використання досвіду європротоколів (вирішення проблематичних ситуацій без ДАІ). З іншої сторони існує недосконалість законодавчої бази в цьому питанні.

    Перед МВС стоїть задача підготувати кваліфіковані кадри, що володітимуть знаннями патрульних та ДАІвців. Співробітники патрульно-постової служби мають оволодіти навиками водіння автомобілем. Державтоінспекторам необхідно буде оновити знання адміністративного законодавства.

    Представник Експертної ради Анастасія Леухіна внесла пропозиції щодо необхідності розуміння думки громадян України про діяльність міліції в цілому та окремо щодо даного експерименту.

    Вислухавши зауваження та пропозиції членів робочої групи, Сергій Яровий підтримав присутніх та зазначив, що основна мета експерименту - зробити безпечним життя громадян. Необхідно вивчити думку населення та вдосконалити діяльність таким чином, аби довіра населення зростала, а взаємодія із правоохоронним органами стала більш простою та дієвою.