Завдяки
результативним антикризовим заходам «Укрпошті» вдалося стабілізувати фінансову
ситуацію на підприємстві – у жовтні національний
оператор показав позитивні тенденції.
Чистий дохід підприємства за жовтень становить понад 3 млн. грн., що
майже на 7% більше від рентабельності жовтня минулого року. Загалом за 10
місяців 2014 року «Укрпошта» за рівнем дохідності
практично вийшла на аналогічні показники 2013 року. Різниця
– лише 3%. Якщо у 2013 році загальні доходи підприємства за січень-жовтень
склали 3,33 млрд. грн., то у 2014 – 3,22 млрд. грн. Рентабельність підприємства за результатами 10 місяців 2014 року – понад 15
млн. грн.
Водночас між
обраними періодами для порівняння фінансово-економічних показників підприємства важко провести паралель. Більше того, 2013 та
2014 роки не піддаються повноцінному порівнюванню.
Втрата ринку Автономної Республіки Крим та частково Донбасу призвели до
суттєвого зниження загальної динаміки росту поштового ринку. На фоні різкого падіння та коливання курсу гривні спостерігається
значне зменшення купівельної спроможності громадян та зниження ділової
активності. Для порівняння, якби «Укрпошта» працювала за аналогічних обставин у
2013 році (без Криму та частково Донецької та Луганської областей), то
фінансові показники 2013 року були б нижчими за показники 2014 року.
На сьогодні підприємство не має заборгованості із заробітної плати, а
також з платежів до бюджетів та державних цільових фондів. За січень-жовтень
поточного року «Укрпоштою» сплачено податків, зборів та інших обов’язкових
платежів на суму близько 1 млрд. грн., у тому числі до Держбюджету – 155,7 млн.
грн.
«Завдяки
ефективному кризовому менеджменту та нестандартним рішенням
нам вдалося стабілізувати ситуацію на підприємстві, – зазначає в.о.
генерального директора «Укрпошти» Михайло Паньків. – Однак розслаблятися не
час. Особлива увага приділяється збалансуванню доходів і витрат, оптимізації
управлінської структури, збільшенню частки «Укрпошти» на ринку,
переформатуванню послуг під потреби сучасного бізнесу.
Це дозволить нам успішно завершити ІV квартал і рік у позитивній динаміці».
Наразі в
«Укрпошті» впроваджена та активно діє Програма якісних змін. В її основі –
повна автоматизація та модернізація підприємства,
перегляд логістичних та виробничих процесів, покращення якості надання послуг,
активне навчання персоналу та підвищення культури обслуговування клієнтів.
«Укрпошта» прагне посилити свої позиції на внутрішньому ринку та активно
вийти на міжнародні ринки доставки товарів електронної комерції, зокрема Китаю,
США, країн Західної Європи, у співпраці з якими підприємство вбачає великі
перспективи для зростання.