Розвиток електротранспорту – питання
національної безпеки й енергонезалежності України, саме тому Мінекономрозвитку
зацікавлене у налагодженні виробництва електромобілів і розглядає можливість
надання економічних стимулів учасникам цього ринку. Про це заявив заступник
Міністра економічного розвитку і торгівлі – керівник апарату Роман Качур під
час засідання робочої групи з підготовки комплексної програми підтримки
розвитку електротранспорту в Україні.
Упродовж останніх років на вітчизняному ринку
нафтопродуктів спостерігається суттєве зростання у структурі споживання
імпортних нафтопродуктів. За статтею «сальдо товарів» платіжного балансу у 2013
році було отримано від’ємний показник на рівні майже 20 млрд. дол. США. У
загальному від’ємному сальдо торгівлі товарами (за даними Держстату) від’ємне
сальдо торгівлі нафтопродуктами склало 40%.
«Україна імпортує близько 70% бензину та 80%
дизельного палива. Більше ніж 60% імпорту енергоносіїв припадає на Росію.
Сьогодні ми маємо проблеми з курсовими коливаннями, із дефіцитом валюти, і це
питання стосується не лише енергетичної незалежності та безпеки країни, а й
значного економічного важеля. Якщо нам вдасться хоча б деяких водіїв пересадити
на електрокари, то це вже буде значний ефект для економіки, бо валюта
залишатиметься в країні і споживачі витрачатимуть зекономлені на бензині кошти
в Україні», – наголосив Роман Качур.
Коментуючи специфіку електротранспорту, він
зазначив, що слід враховувати особливості цієї галузі. Адже на сьогодні
придбання електромобіля є на 30 – 50% дорожчим порівняно з аналогічним
автомобілем із двигуном внутрішнього згорання. Проте, якщо в середньому
автомобіль на 100 кілометрів споживає палива на суму 150 гривень, то зарядка
електромобіля для цієї ж відстані коштує 2–3 гривні.
«Цифри просто не порівнюються, тому покупка
електрокара – це дорожча інвестиція спочатку, але надалі це щоденна економія.
Нам потрібно знайти стимули, що дозволять зробити покупку доступною, а подальшу
експлуатацію вигідною. Зокрема йдеться про доступність зарядок, привілейоване
паркування, чи доступ до окремих територій, куди заборонено в’їзд, – як це вже
зроблено в деяких європейських містах», – розповів Роман Качур.
Він зауважив, що в України є всі можливості
для розвитку автомобілебудування: наші підприємства мають сильні позиції, ми
володіємо промисловими традиціями і значними природними ресурсами.
«Як для країни з величезними можливостями в
автопромисловості, яка має багаті природні ресурси, зокрема літію, що є
основним елементом для виробництва живлення, для України відкриваються певні
можливості. Питання лише в тому, чи можемо ми з цих можливостей скористатися»,
– підкреслив заступник Міністра.
Підсумовуючи, Роман Качур подякував
громадській організації «Реанімаційний пакет реформ» за ініціативу з
організації обговорення перспектив ринку електромобілів і висловив сподівання,
що завдяки плідному діалогу й дослідженню досвіду інших країн українські
виробники зможуть обрати оптимальний шлях у сфері будування екологічних авто.