• In English
  • Мінекономрозвитку підтримує розвиток електротранспорту в Україні
    опубліковано 17 жовтня 2014 року о 14:24

    Розвиток електротранспорту – питання національної безпеки й енергонезалежності України, саме тому Мінекономрозвитку зацікавлене у налагодженні виробництва електромобілів і розглядає можливість надання економічних стимулів учасникам цього ринку. Про це заявив заступник Міністра економічного розвитку і торгівлі – керівник апарату Роман Качур під час засідання робочої групи з підготовки комплексної програми підтримки розвитку електротранспорту в Україні.

    Упродовж останніх років на вітчизняному ринку нафтопродуктів спостерігається суттєве зростання у структурі споживання імпортних нафтопродуктів. За статтею «сальдо товарів» платіжного балансу у 2013 році було отримано від’ємний показник на рівні майже 20 млрд. дол. США. У загальному від’ємному сальдо торгівлі товарами (за даними Держстату) від’ємне сальдо торгівлі нафтопродуктами склало 40%.

    «Україна імпортує близько 70% бензину та 80% дизельного палива. Більше ніж 60% імпорту енергоносіїв припадає на Росію. Сьогодні ми маємо проблеми з курсовими коливаннями, із дефіцитом валюти, і це питання стосується не лише енергетичної незалежності та безпеки країни, а й значного економічного важеля. Якщо нам вдасться хоча б деяких водіїв пересадити на електрокари, то це вже буде значний ефект для економіки, бо валюта залишатиметься в країні і споживачі витрачатимуть зекономлені на бензині кошти в Україні», – наголосив Роман Качур.

    Коментуючи специфіку електротранспорту, він зазначив, що слід враховувати особливості цієї галузі. Адже на сьогодні придбання електромобіля є на 30 – 50% дорожчим порівняно з аналогічним автомобілем із двигуном внутрішнього згорання. Проте, якщо в середньому автомобіль на 100 кілометрів споживає палива на суму 150 гривень, то зарядка електромобіля для цієї ж відстані коштує 2–3 гривні.

    «Цифри просто не порівнюються, тому покупка електрокара – це дорожча інвестиція спочатку, але надалі це щоденна економія. Нам потрібно знайти стимули, що дозволять зробити покупку доступною, а подальшу експлуатацію вигідною. Зокрема йдеться про доступність зарядок, привілейоване паркування, чи доступ до окремих територій, куди заборонено в’їзд, – як це вже зроблено в деяких європейських містах», – розповів Роман Качур.

    Він зауважив, що в України є всі можливості для розвитку автомобілебудування: наші підприємства мають сильні позиції, ми володіємо промисловими традиціями і значними природними ресурсами.

    «Як для країни з величезними можливостями в автопромисловості, яка має багаті природні ресурси, зокрема літію, що є основним елементом для виробництва живлення, для України відкриваються певні можливості. Питання лише в тому, чи можемо ми з цих можливостей скористатися», – підкреслив заступник Міністра.

    Підсумовуючи, Роман Качур подякував громадській організації «Реанімаційний пакет реформ» за ініціативу з організації обговорення перспектив ринку електромобілів і висловив сподівання, що завдяки плідному діалогу й дослідженню досвіду інших країн українські виробники зможуть обрати оптимальний шлях у сфері будування екологічних авто.