• In English
  • Текст декларації про введення будівель в експлуатацію буде скорочено до двох сторінок, - Володимир Гройсман
    опубліковано 02 жовтня 2014 року о 18:09

    Триває процес спрощення дозвільно-погоджувальних процедур у будівництві. Мінрегіон значно скоротивз 5 до 2 сторінок бланк декларації на введення в експлуатацію об’єкту будівництва. З документу прибрали пункти, які ускладнювали процедуру його заповнення та, гіпотетично, створювали умови для хабарництва. Про це повідомив Віце-прем`єр-міністр УкраїниМіністр регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства Володимир Гройсман.

    «Чим простішою буде процедура вводу в експлуатацію об’єктів будівництва, тим охочіше люди будуватимуть. До того ж, ми «перекрили повітря» тим, хто намагався заробляти на окремих пунктах цієї декларації. Якщо подивитися на попередній текст шаблону цього документу і закреслити червоним те, що не має прямого відношення до декларації про готовність об’єкта до експлуатації, ми отримаємо практично повністю червоні сторінки», - сказав Віце-прем`єр-міністр.

    Відповідне рішення Кабінет Міністрів України оформив змінами до постанови № 461 «Питання прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів», спростивши декларацію про введення в експлуатацію об’єктів, які починали будуватися шляхом подання повідомлення. Рішення ухвалене за пропозицією Державної архітектурно-будівельної інспекції України з метою полегшити громадянам оформлення документації про введення в експлуатацію садибних та дачних будівель.

    «Оновлена спрощена декларація тепер складається лише з семи пунктів, тоді як раніше їх було 15. Вона містить лише загальнозрозумілі дані. Тому заповнити її зможе будь-яка людина, яка навіть не є фахівцем у будівництві. Тепер ми очікуємо суттєвого скорочення кількості відмов у реєстрації декларацій. Тобто ввести садибну чи дачну будівлю в експлуатацію можна буде просто, зручно та швидко», - заявив голова Державної архітектурно-будівельної інспекції Максим Мартинюк.

    Нагадаємо, що окрім скорочення об’єму декларації, зникла більшість складних таблиць, тепер не потрібно вписувати інформацію про відповідальну особу з технагляду, генпідрядника та генпроектувальника, детальну характеристику споруди, основні її показники тощо.

    Крім того, будівлі та споруди, які за будівельним паспортом входять до єдиної групи будівельних споруд, можна буде вводити в експлуатацію окремо.

    Громадяни, які починали будівництво шляхом подання повідомлення, вказуватимуть у Декларації лише наступне:

    - інформацію про об’єкт;

    - інформацію про замовника;

    - дані щодо повідомлення про початок будівельних робіт;

    - інформацію про поштову/будівельну адресу;

    - реквізити документу, що посвідчує право власності/користування земельною ділянкою;

    - характеристику індивідуальних житлових, садових, дачних будинків та нежитлових будівель (за результатами технічної інвентаризації);

    - інформацію про проведену технічну інвентаризацію об’єкта будівництва.

    Такі зміни до декларації збережуть час та зусилля громадян і стануть черговим кроком на шляху до втілення нових принципів державного управління.