1 жовтня Кабінет
Міністрів України вніс зміни до постанови №461 «Питання прийняття в
експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів», спростивши декларацію про
введення в експлуатацію об’єктів, які починали будуватися шляхом подання
повідомлення. Таке рішення ухвалене за пропозицією Державної архітектурно-будівельної
інспекції України, щоб полегшити громадянам оформлення документації про введення
в експлуатацію садибних та дачних будівель.
Об’єм декларації
зменшився від 5-ти до 2-х сторінок, зникла більшість складних таблиць, тепер не
потрібно вписувати інформацію про відповідальну особу з технагляду,
генпідрядника та генпроектувальника, детальну характеристику споруди, основні
її показники тощо.
«Оновлена спрощена
декларація складається лише з семи пунктів, тоді як раніше їх було 15. Вона
містить лише загальнозрозумілі дані. Тому заповнити її зможе будь-яка людина,
яка навіть не є фахівцем у будівництві. У зв’язку з цим ми очікуємо суттєвого
скорочення кількості відмов у реєстрації декларацій. Тепер ввести садибну чи
дачну будівлю в експлуатацію можна буде просто, зручно та швидко», - заявив
голова Державної архітектурно-будівельної інспекції Максим Мартинюк.
Крім того, будівлі та
споруди, які за будівельним паспортом входять до єдиної групи будівельних
споруд, можна буде вводити в експлуатацію окремо.
Громадяни, які
починали будівництво шляхом подання повідомлення, вказуватимуть у Декларації
лише наступне:
- інформацію про
об’єкт;
- інформацію про
замовника;
- дані щодо
повідомлення про початок будівельних робіт;
- інформацію про
поштову/будівельну адресу;
- реквізити
документу, що посвідчує право власності/користування земельною ділянкою;
- характеристику
індивідуальних житлових, садових, дачних будинків та нежитлових будівель (за
результатами технічної інвентаризації);
- інформацію про
проведену технічну інвентаризацію об’єкта будівництва.
Такі зміни до
декларації збережуть час та зусилля громадян і стануть черговим кроком на шляху
до втілення нових принципів державного управління.