• In English
  • Пройшов перший електронний іспит для отримання свідоцтва арбітражного керуючого
    опубліковано 26 вересня 2014 року о 16:06

    Запровадження системи електронного тестування майбутніх арбітражних керуючих виключає людський фактор при визначенні результатів та повністю ліквідовує корупційну складову в цьому процесі. Про це під час першого електронного іспиту для претендентів на отримання свідоцтва арбітражного керуючого заявив заступник Міністра юстиції України Ігор Бондарчук.

    «Система складена таким чином, що повністю виключає втручання людського фактору. Ніхто не зможе вплинути на кінцеві результати, зробивши їх кращими чи гіршими. Результати для всіх учасників виставляє комп’ютерна система», – повідомив заступник Міністра юстиції.

    Він також зазначив, що було спрощену систему подання документів для участі в тестуванні. Це дало змогу прибрати ще одну корупційну схему, яка роками існувала в системі складання іспитів.

    «Раніше люди мали звертатися до головних управлінь юстиції в областях. На місцях формували пакет документів і надсилали його до центрального апарату Міністерства юстиції, де їх також розглядали. Документи кандидатів, за доброю чи злою волею, могли завернути чи пропустити на Київ, де був другий етап розгляду. Така система давала змогу для проведення корупційних дій. Ми ці чинники повністю прибрали. Зараз претенденти мають самостійно подати документи безпосередньо до кваліфікаційної комісії», – зазначив Ігор Бондарчук.

    Заступник Міністра повідомив, що результати іспитів вже сьогодні будуть оприлюднені в мережі Інтернет, тож усі претенденти отримають змогу дізнатися, вдало вони пройшли тестування чи ні.

    За словами Ігоря Бондарчука, до кінця року планується провести ще два такі іспити, в яких зможуть взяти участь близько 20-25 чоловік. При цьому він висловив переконання, що через тестування мають пройти не тільки нові претенденти, а й усі, хто вже має відповідне свідоцтво.

    «Я переконаний, що тисячі людей, які мають свідоцтва арбітражного керуючого, і які отримували їх за старою системою, теж мають пройти такий тест. Таким чином вони змогли б підтвердити свій рівень. Адже, за власним досвідом можу сказати, що при таких перевірках може відсіятися близько 40% спеціалістів. Багато з тих, хто працює в цій професії, не розуміють найпростіших речей. Вони лише формально є спеціалістами, оскільки не мають достатніх знань законів і нормативних актів», – наголосив заступник Міністра.

    При цьому він зазначив, що потреба України в арбітражних керуючих становить близько 1000 спеціалістів.

    Ігор Бондарчук також повідомив, що запровадження електронного іспиту стало ще одним етапом в тих реформах, які нині тривають в органах Міністерства юстиції.

    «Ми ввели електронні іспити в нотаріаті, також була розроблена і почала працювати Система електронних торгів конфіскованим майном в Державній виконавчій службі. І от зараз електронний іспит проходять арбітражні керуючі», – зазначив Ігор Бондарчук.

    Іспит, в якому взяло участь 9 осіб, проводився через комп’ютерну систему атоматизованого анонімного тестування. Перед початком складання претенденти обрали один із конвертів, в яких записаний таємний логін та пароль для доступу до системи.

    Система автоматично формує білети для іспиту за принципом випадковості індивідуально для кожного претендента. У кожному білеті 40 питань, до кожного з яких є 5 варіантів відповіді. Правильною з них є лише одна.

    На проходження тесту претендентам виділяється З години. Для успішного складання претенденту потрібно дати не менше 35 правильних відповідей.