Виконання заходів
з інженерно-технічного облаштування кордону передбачається здійснити в два
етапи, адже на сьогодні «необхідно негайно закрити українсько-російський кордон
від агресора». Про це повідомив Перший заступник Голови Державної прикордонної
служби Павло Шишолін під час засідання Кабінету
Міністрів 5 вересня, де було презентовано план заходів щодо
інженерно-технічного облаштування українсько-російського державного кордону та
адміністративного кордону з Автономною Республікою
Крим.
За словами Павла Шишоліна, це суттєво вплине на захищеність державного
кордону України з Російською Федерацією, протяжність якого сьогодні складає 2
тис. 295 км і який на сьогодні не демаркований.
Найбільш уразлива ділянка кордону в межах Донецької і Луганської областей.
«На першому етапі
передбачається провести облаштування ділянок, які знаходяться в даний момент
поза зоною конфлікту і активних бойових дій, де вже сьогодні можна негайно
розпочати роботи. Це, в першу чергу, в межах Чернігівської, Сумської та
Харківської областей, а також частково у всіх північних районах Луганської
області, починаючи від Городища до стику з Харківською областю, - розповів
Павло Шишолін. - Потім передбачається провести роботу
паралельно на сухопутній ділянці адміністративного кордону з АР Крим, а також
на морській ділянці, в першу чергу навпроти Маріуполя, Бердянська і
Генічеська».
За словами Павла Шишоліна, основними елементами облаштування державного
кордону будуть: на сухопутній ділянці – це суцільні рови, ширина рову буде не
менше 4-х метрів і глибиною
На
адміністративному кордоні з АР Крим - контрольно-слідові смуги, рокадні дороги,
системи оптико-електронного спостереження, а також система валів (бетонних і
земляних), які б перешкоджали рух по сухопутній ділянці з території тимчасово
окупованої Російською Федерацією.
При цьому Павло Шишолін уточнив, що вал буде «двох рівнів: один вал, який
буде укріплений, земляний, а другий, на окремих найбільш активних напрямках
протиправної діяльності, – бетонний». Він додав, що в майбутньому обов'язково
буде визначена контрольно-слідова смуга, яка буде
фіксувати всі сліди і факти порушення державного кордону.
«У майбутньому в
обов'язковому порядку будуть необхідні контрольні валики. Відповідні різні види
систем: загороджувальна система, на якій в комплексі ми обов'язково будемо
ставити прилади спостереження, фіксації, нічного бачення,
електронно-сигналізаційні датчики, які будуть одночасно фіксувати порушення
кордону живою силою і відповідно технікою. Вони різних моментів, це вже будемо
працювати при детальному опрацюванні з проектними інститутами, які будуть
визначати відповідно і затратність, і кошторис, і
ефективність. І, безумовно, дорога, яка буде забезпечувати контроль мобільними
силами інженерних споруд і фіксацію фактів порушення державного кордону», -
пояснив Павло Шишолін.
«На другому етапі
планується подібне облаштування державного кордону на ділянці приблизно
Важливим
елементом також залишається питання облаштування автомобільних пунктів
пропуску, адже інфраструктура 12 міжнародних пунктів пропуску - 10
автомобільних і 2 авіаційних в Донецьку і Луганську – знищена повністю.
Виконання робіт, планово-проектні роботи будуть проведені фахівцями Мінінфраструктури з залученням фахівців Мінрегіону, Міноборони.
«Ці роботи повинні
стати загальнонародною справою українського
народу по захисту інтересів
своєї держави на державному
кордоні»,
- зазначив Павло Шишолін.