• In English
  • Виконання проекту облаштування кордону "Стіна" здійснюватимуть в два етапи
    опубліковано 05 вересня 2014 року о 17:10

    Виконання заходів з інженерно-технічного облаштування кордону передбачається здійснити в два етапи, адже на сьогодні «необхідно негайно закрити українсько-російський кордон від агресора». Про це повідомив Перший заступник Голови Державної прикордонної служби Павло Шишолін під час засідання Кабінету Міністрів 5 вересня, де було презентовано план заходів щодо інженерно-технічного облаштування українсько-російського державного кордону та адміністративного кордону з Автономною Республікою Крим.

    За словами Павла Шишоліна, це суттєво вплине на захищеність державного кордону України з Російською Федерацією, протяжність якого сьогодні складає 2 тис. 295 км і який на сьогодні не демаркований. Найбільш уразлива ділянка кордону в межах Донецької і Луганської областей.

    «На першому етапі передбачається провести облаштування ділянок, які знаходяться в даний момент поза зоною конфлікту і активних бойових дій, де вже сьогодні можна негайно розпочати роботи. Це, в першу чергу, в межах Чернігівської, Сумської та Харківської областей, а також частково у всіх північних районах Луганської області, починаючи від Городища до стику з Харківською областю, - розповів Павло Шишолін. - Потім передбачається провести роботу паралельно на сухопутній ділянці адміністративного кордону з АР Крим, а також на морській ділянці, в першу чергу навпроти Маріуполя, Бердянська і Генічеська».

    За словами Павла Шишоліна, основними елементами облаштування державного кордону будуть: на сухопутній ділянці – це суцільні рови, ширина рову буде не менше 4-х метрів і глибиною 2 метри, це контрольно-слідові смуги, земляні та бетонні рови, рокадні дороги, різноманітні системи оптико-електронного спостереження, вежі, електронно-сигналізаційні комплекси та різноманітні фортифікаційні споруди, які будуть перешкоджати руху транспортних засобів і автомобілів з території Російської Федерації. На морській ділянці єдина система оптико-електронного спостереження а також фортифікаційні споруди, які не допустять здійснення безперешкодної висадки з моря на сухопутну ділянку території України.

    На адміністративному кордоні з АР Крим - контрольно-слідові смуги, рокадні дороги, системи оптико-електронного спостереження, а також система валів (бетонних і земляних), які б перешкоджали рух по сухопутній ділянці з території тимчасово окупованої Російською Федерацією.

    При цьому Павло Шишолін уточнив, що вал буде «двох рівнів: один вал, який буде укріплений, земляний, а другий, на окремих найбільш активних напрямках протиправної діяльності, – бетонний». Він додав, що в майбутньому обов'язково буде визначена контрольно-слідова смуга, яка буде фіксувати всі сліди і факти порушення державного кордону.

    «У майбутньому в обов'язковому порядку будуть необхідні контрольні валики. Відповідні різні види систем: загороджувальна система, на якій в комплексі ми обов'язково будемо ставити прилади спостереження, фіксації, нічного бачення, електронно-сигналізаційні датчики, які будуть одночасно фіксувати порушення кордону живою силою і відповідно технікою. Вони різних моментів, це вже будемо працювати при детальному опрацюванні з проектними інститутами, які будуть визначати відповідно і затратність, і кошторис, і ефективність. І, безумовно, дорога, яка буде забезпечувати контроль мобільними силами інженерних споруд і фіксацію фактів порушення державного кордону», - пояснив Павло Шишолін.

    «На другому етапі планується подібне облаштування державного кордону на ділянці приблизно 400 км, коли будуть завершені бойові дії, з моменту мирного врегулювання, де ми зможемо забезпечити безпеку виконання робіт інженерними групами», - зазначив Павло Шишолін.

    Важливим елементом також залишається питання облаштування автомобільних пунктів пропуску, адже інфраструктура 12 міжнародних пунктів пропуску - 10 автомобільних і 2 авіаційних в Донецьку і Луганську – знищена повністю.

    Виконання робіт, планово-проектні роботи будуть проведені фахівцями Мінінфраструктури з залученням фахівців Мінрегіону, Міноборони.

    «Ці роботи повинні стати загальнонародною справою українського народу по захисту інтересів своєї держави на державному кордоні», - зазначив Павло Шишолін.