Автономні торговельні преференції Європейського Союзу засвідчили
конкурентоспроможність української продукції, адже завдяки ним експорт товарів
з України до Європи у 2014 році зріс на 14%. Про це повідомив директор
департаменту європейської інтеграції Мінекономрозвитку В’ячеслав Цимбал,
відповідаючи на запитання журналіста телеканалу «ТВі».
«Ці автономні торговельні преференції – чудова нагода
продемонструвати спроможність нашого експорту. Звичайно, що основні переваги
отримають ті експортери, які вже протягом останнього часу присутні на ринку Європейського Союзу. На сьогодні вже маємо чудовий
результат – майже 14% нарощення експорту до країн
Європи», – зазначив він.
За словами
експерта Міністерства, у поточному році найбільшими були поставки до Євросоюзу
металургійної та сільськогосподарської продукції з України, ці галузі вже
протягом багатьох років стабільно користуються попитом у країнах
ЄС.
«Основними
статтями нашого експорту є металургійна продукція, сільське господарство,
частина устаткування, яке постачається на ринок
Євросоюзу; зернова група товарів зовсім не викликає занепокоєння, – аби був у
нас добрий врожай. Увесь час, в принципі, ми підтримуємо
свій валовий продукт за рахунок сільського господарства. Адже, починаючи з 2008
року, коли Україна набула членства у СОТ, постійно нарощуємо експорт продукції
сільського господарства на зовнішні ринки, тобто, вона до підписання
Угоди користувалася попитом, і після підписання ще більше користуватиметься», –
зауважив директор департаменту євроінтеграції.
Також В’ячеслав Цимбал відзначив виробників курятини, які вийшли
на ринки ЄС завдяки модернізації виробництва і на сьогодні здатні повністю
забезпечити потреби Євросоюзу в українському експорті птиці.
«Усі ми чудово знаємо, що в Євросоюзі досить суттєві вимоги до безпечності
продукції, це стосується і промисловості, і харчової промисловості. Яскравий
приклад: протягом останніх трьох-чотирьох років наші виробники курятини зробили
все можливе, щоб вийти на ринок Європи, і досягли якості й безпечності
продукції, яка відповідає європейським вимогам. Наші виробники курятини майже
повністю заповнили квоту, яка була надана в рамках автономних торговельних
преференцій», – підкреслив експерт.
Директор
департаменту європейської інтеграції підсумував: через
скасування мита на продукцію українського виробництва, що призводить до
відчутного здешевлення вітчизняних товарів, вона стала значно привабливішою для
європейського імпортера.
«Поставте себе на
місце імпортера – і ви в будь-якому випадку захочете
економізувати свої затрати. Якщо ви, наприклад, сплачували 10% імпортного мита,
а зараз не сплачуєте, – звісно, вам вигідніше піти на український ринок, взяти
цю продукцію в Україні й у такий спосіб мінімізувати свої затрати», – зазначив В’ячеслав Цимбал.