Цьогорічна
індексація тарифів на перевезення пасажирів у внутрішньому сполученні дозволить
зменшити збитковість пасажирських перевезень лише на
6%. Про це повідомила начальник управління нормативно-технологічного
забезпечення інформаційних технологій Головного пасажирського управління
Укрзалізниці Ніна Кострубіцька.
За словами
фахівця, збитки від пасажирських перевезень завдяки індексації тарифів у цьому
році орієнтовно зменшаться майже на 200 млн грн. при
тому, що на кінець року очікуються збитки від перевезення пасажирів у дальньому
сполученні у понад 3 млрд. грн.
«Лише за півроку 2014-го збитки від пасажирських перевезень у
дальньому сполученні вже склали 2,2 млрд. грн. А на кінець року сума збитків
збільшиться і становитиме понад 3 млрд грн.», –
зазначила Ніна Кострубіцька.
У той час, як
перевезення пасажирів у міжнародному сполученні –
прибуткові, перевезення у внутрішньому сполученні і надалі залишаються
збитковими.
«Щоб довести
тарифи на перевезення пасажирів у внутрішньому сполученні до рівня нульової
рентабельності, їх необхідно було б підвищити у 2,72 раза (тобто, більше ніж на
270%). І це, наголошую, тільки для того, щоб вийти на рівень беззбитковості», –
зазначив у інтерв’ю ІА «УНІАН» генеральний директор
Укрзалізниці Борис Остапюк.
Навіть після індексації, тарифи і на здійснення пасажирських
перевезень і надалі залишаться найнижчими серед країн СНД. Вартість проїзду у
внутрішньому сполученні у плацкартних вагонах ВАТ
«РЖД» (Росія) у 4,5 – 5,36 раза більша, ніж діюча в Україні, а в купейних
вагонах – вища у 4,3 раза. Проїзд у плацкартних вагонах поїздів Казахстану дорожчий у 2,7 – 2,9 раза, а в купейних – у
2,25 – 2,42 раза.
Усунути існуючу
диспропорцію між реальними витратами на організацію
пасажирських перевезень та вартістю проїзду планується в ході реформування
галузі.
«Вийти на
економічно обґрунтовані тарифи ми зможемо в умовах реформування залізничної
галузі, тоді система тарифоутворення кардинально зміниться. Тарифи мають бути
прогнозованими та економічно обґрунтованими, забезпечувати покриття витрат на
перевезення, і ці головні принципи ми заклали у
проекті закону «Про залізничний транспорт». Ним
передбачено, зокрема, що державному регулюванню на залізничному
транспорті підлягають тарифи на перевезення пасажирів
у соціальному сегменті перевезень. На інші перевезення, що не відносяться до
соціальних, мають діяти вільні ціни», – розповів у інтерв’ю ІА «УНІАН» очільник Укрзалізниці.