У зв’язку з підвищенням
температури повітря в Україні залізничники вживають додаткових заходів для забезпечення
безпеки руху залізничного транспорту, зокрема здійснюють постійний контроль за нагріванням рейок у колії.
У спекотні літні дні на деяких ділянках залізниці рейки залізничного полотна розігріваються на понад 50°С.
Наразі проводиться посилена перевірка стану залізничного полотна. Зокрема, працівники колійного господарства залізниці організували щоденні додаткові обходи та об’їзди колій. Щогодини у період найбільш високих температур проводяться відповідні виміри температури рейок.
Організовано цілодобове чергування аварійних бригад, укомплектованих всім необхідним інвентарем.
На кожній із 106 дистанцій колії температура рейок контролюється за допомогою температурних постів (по 3-4 на кожній дистанції). При перевищенні допустимих, згідно з нормативними документами Укрзалізниці, температур та з урахуванням фактичного стану колії керівник дистанції колії може прийняти рішення про обмеження встановленої швидкості руху поїздів.
Крім того, для контролю температури рейок під час виконання колійних робіт використовуються переносні електронні термометри, оскільки при перевищенні встановлених температурних норм у рейках заборонено виконувати певні колійні роботи на колії.
Колія щодня піддається температурним і динамічним впливам. Однак під впливом аномально високих або низьких температур змінюється стан верхньої будови колії, зокрема, рейок. Коли температура повітря значно підвищується, метал, з якого виготовлені рейки, розширюється. Виникають повздовжні сили, які можуть деформувати колію і таким чином загрожувати безпеці руху.
Для забезпечення безпеки руху поїздів під час високих температур повітря у колійному господарстві залізниць Укрзалізниці використовуються засоби діагностики:
- колієвимірювальні вагони – 15 шт.
- вагони-дефектоскопи – 13 шт.
- автомотриси дефектоскопні – 2 шт.
- знімні рейкові дефектоскопи – 1200 шт.
- візки колієвимірювальні з реєстрацією параметрів – 53 шт.
Висока температура вимагає зміни умов експлуатації залізниці з тим, щоб забезпечити необхідний рівень безпеки. За правилами експлуатації залізниці, якщо температура рейок понад 50°С, то швидкість руху поїздів обмежується. Попередження про обмеження швидкості діє в основному з 12 по 18 годину.
Для покращення умов проїзду пасажирів на залізниці проводяться контрольні перевірки систем водопостачання, вентиляції та кондиціювання у пасажирських вагонах. Перед кожним відправленням у рейс обов’язково оглядається все обладнання вагону.
У кожному вагоні обов’язково є аптечка для надання першої медичної допомоги. Якщо пасажиру стане зле, потрібно звернутися до провідника або до начальника поїзда, у разі необхідності начальник поїзда може викликати бригаду швидкої допомоги до найближчої станції.
На вокзалах залізниці працюють медичні пункти, де можна отримати консультацію фахівця, а у разі важкого стану — медичну допомогу.