• In English
  • Міністр юстиції презентував пілотний проект надання адмінпослуг у сфері юстиції
    опубліковано 29 липня 2014 року о 15:56

    Міністр юстиції Павло Петренко у Кабінеті Міністрів презентував пілотний проект функціонування в Києві модельного офісу надання адміністративних послугстворення в столиці нового відділення реєстраційної служби.

    На брифінгу в Будинку Уряду Міністр юстиції поінформував представників ЗМІ про нові підходи до надання адміністративних послуг. «Уряд розуміє, що питання проведення реформ є нагальним. Реформу адміністративних послуг ми почали з органів юстиції, - зазначив Павло Петренко. – Тому Уряд, за пропозицією Міністерства юстиції, прийняв рішення щодо запровадження пілотного проекту і початку функціонування модельного офісу в Києві, де буде запроваджена абсолютно нова філософія взаємовідносин між споживачем і державним органом у наданні адміністративних послуг».

    За його словами, надання адмінпослуг у громадян асоціюється виключно з корупцією органів державної влади, складними бюрократичними процедурами, чергами, величезною кількістю повернень документів, постійним конфліктом на рівні громадянин – чиновник тощо.  У цьому він переконався особисто, відвідуючи без попередження центри адмінпослуг і реєстраційні служби Києва та області.

    «Зараз ми пропонуємо нову модель надання адмінпослуг громадянам. Пропонуються новації, які перетворять похід громадян до державного службовця на якісний сервіс. Ці новації дійсно дуже прості, але ефективні», - зазначив Міністр.

    За його словами, зокрема, пропонується розподілити роботу співробітників модельного офісу за принципом фронт-офіс і бек-офіс.

    «Фронт-офісце та частина співробітників, яка спілкується виключно з громадянами. Але при цьому вони не матимуть жодного впливу на прийняття рішення у справі», - наголосив Павло Петренко. Він зазначив, що робота офісу починається з того, що громадянина зустрічає менеджер залу, який спрямовує у потрібну електронну чергу та допомагає в отриманні відповідного квитка.  Після цього громадяни чекають своєї черги в комфортному середовищі та спостерігають за процесом. При цьому на будь-якому етапі реєстрації прав доступні консультації фахівців. Разом з цим для реєстрації заяви громадянин нічого не повинен заповнювати власноруч -  це робить оператор в електронній формі. Заявник перевіряє та підписує роздруковану заяву.

    «Після того, як заява чи анкета заповнена і завірена, вона потрапляє в бек-офіс і розподіляється за принципом випадкового вибору вільного реєстратора. У бек-офісі працюватимуть фахівці, які уже не матимуть контакту зі споживачами. Вони отримують відскановані пакети документів через електронний сервіс і приймають кінцеве рішення щодо вчинення тієї чи іншої дії», - зазначив Павло Петренко.

    Він наголосив, що саме розділення на фронт-офіс і бек-офіс є надзвичайно важливим для подолання корупції в сфері надання адміністративних послуг.

    «Ми порахували, що за таким підходом строк обробки документів з реєстрації квартири зменшується в 5-7, а то й 10 разів. Наприклад, зараз час прийому документів у модельному офісі складає 7-10 хвилин, а раніше це відбувалося мінімум 40 хв., - зазначив Міністр юстиції. - Такого роду реформи є надзвичайно важливими, оскільки їх може відчути кожен. Якщо досі людина приходила і займала чергу зночі, а зараз вона може отримати таку послуги за 10-15 хвилин -  саме це є проявом того, що держава починає орієнтуватися на громадян, а не навпаки».

    За словами Міністра юстиції, очікується, що з вересня схема роботи столичного модельного офісу буде поширена на надання адміністративних послуг по всій Україні.

    Нове відділення реєстраційної служби ГУ юстиції розташоване в місті Києві по вулиці Народного ополчення, 1. Це відділення обслуговує всі райони столиці.