Міністерство
освіти і науки України у контексті нових викликів, що постали перед країною,
рекомендувало педагогічним працівникам переглянути практику виховної роботи та
захисту дітей у навчальних закладах.
Зокрема, йдеться
про те, що 2014/2015 навчальний рік є особливим з точки зору ведення виховної
роботи: є діти, які загинули на Майдані, були поранені у збройних сутичках на
Сході України, через соціально-політичну кризу втратили батьків.
Педагоги і психологи
можуть зробити багато для того, щоб заспокоїти учнів і допомогти їм адекватно
ставитися до подій. Постійний контакт із вчителями та друзями допоможе дітям
відновити відчуття безпеки. У такі часи відданість, співчуття та навички
вчителя стають особливо важливими та потрібними.
Не завжди доречно радити дітям "забути про це".
Дорослим
необхідно бути завжди готовими до діалогу зі своїми учнями – вони повинні відчувати,
що вчителі готові їх вислухати, допомогти проаналізувати відчуття та досвід.
Цьогоріч
потрібно бути готовими до непростих
запитань з боку учнів, дітям важливо почути відповіді на їхні "чому?".
Діти мають безпосередній стосунок до
того, що відбувається в країні: їхні батьки мобілізовані й застосовують зброю,
працюють волонтерами. Варто надавати дітям чіткі пояснення зрозумілою їм мовою,
не давати нездійсненних обіцянок, але потрібно розповідати учням, що держава і
громадянське суспільство роблять усе можливе для відновлення миру та порядку в країні,
відбиття зовнішньої агресії проти України.
Більш детально з рекомендаціями можна ознайомитися
у листі
МОН від 25.07.2014 № 1/9-376 «Про методичні рекомендації з питань організації
виховної роботи у навчальних закладах у 2014/2015 навчальному році».