Тарифи на доставку періодичних видань Укрпошта
не підвищуватиме. Про це в інтерв’ю «Редакторському порталу» повідомив
комерційний директор Укрпошти Василь Веселий.
«Доставка залишається нашою соціальною
функцією – часто ми є єдиним зв’язком для людей з найвіддаленіших куточків
країни із зовнішнім світом. Зважаючи на суспільно-політичну ситуацію, позиція і
Міністра інфраструктури, і підприємства така: тарифи на доставку преси не
піднімати. Ні цьогоріч, ні в наступному році», - зазначив Василь Веселий.
За словами комерційного директора Укрпошти,
торішнє підняття тарифів на доставку періодики стало логічним наслідком
загальноекономічних процесів і не принесло бажаного комерційного ефекту, адже
тариф не змінювався протягом 5 років. «Це не означає, що ми відмовляємося від
своїх намірів підвищувати якість послуг. Ми боремося за те, щоб періодичні
друковані видання доходили вчасно – дата в дату»,– зауважив Василь Веселий.
Для налагодження діалогу щодо покращення
послуги доставки преси Укрпошта планує створити дорадчий орган за участю
видавців. Василь Веселий наголосив на необхідності побудови взаємовигідних
економічних відносин між видавцями преси та Укрпоштою. «Поштова доставка преси
– це соціально навантажений бізнес, але ж це, передусім, бізнес, ми маємо
пояснити економіку процесу доставки і почути один одного», – сказав він.
Особливої ваги набуває питання спільного
налагодження логістики експедирування преси. Більшість видань друкуються в
Києві, а для пришвидшення доставки було б логічно розділити друк накладів серед
регіональних друкарень, наприклад, у Львові, Донецьку, Дніпропетровську тощо.
«Ми б хотіли, щоб видавці пішли нам на поступки в питанні, де Укрпошта має
забирати пресу. Нам зручніше – з локальних центрів. Видавцям друкувати великі
замовлення краще в київських друкарнях. Питання складне і буде обговорюватися.
Нам, зі своєї позиції, здається, що легше перекинути файл у місцеву друкарню,
ніж телепортувати машину з цілим тиражем», –сказав комерційний директор
Укрпошти.
Василь Веселий переконаний, що наразі загальна
логістика доставки преси є перевантаженою, оскільки у зв’язці «клієнт-доставка»
присутній посередник. Укрпошта могла б виконувати функції консолідатора
самостійно і не втрачати свою частину заробітків. «Нам би хотілося вибудовувати
стосунки із клієнтом напряму, формувати гнучку цінову політику», - зазначив
Василь Веселий.
Укрпошта також має намір обговорити з
видавцями питання удосконалення передплати, зокрема доцільності перманентної
передплати, щоб видання можна було передплатити будь-коли, а не лише в обмежені
строки.
На питання «Редакторського порталу» щодо
можливості скасування статті 9 Закону України «Про захист засобів масової
інформації» Василь Веселий зауважив, що Укрпошта – партнер для преси, а тому
хочеться, щоб видавці не зловживали даною нормою. Комерційний директор Укрпошти
переконаний, що необхідно розмежовувати, яка преса є соціально-важливою, а яка
– відверто комерційною, і чому держава має компенсувати доставку такої преси.
Василь Веселий повідомив, що цього року
доставка періодики з Державного бюджету дотується лише на 15% від заявленої
потреби, а це означає, що в 2014 році Укрпошта просубсидіює видавців на 40 млн.
грн. власним коштом. «Наша соціальна функція полягає ще й у тому, що доставку
преси ми як державне підприємство дотуємо власним коштом за рахунок інших видів
нашої діяльності», – наголошує комерційний директор Укрпошти.