Державне агентство автомобільних доріг України спільно з міжнародним
консультантом ТОВ «Ежіс Україна» завершує
розробку конкурсної документації на визначення концесіонера для реалізації
першої черги пілотного концесійного проекту – «Будівництво та експлуатація
нової автомобільної дороги Львів – Краковець,
протяжністю 84,4 км».
Зазначений пакет документів містить не лише форми, вимоги, критерії та
порядок оцінювання конкурсних пропозицій і визначення переможця, а й
безпосередньо проект концесійного договору з додатками.
За інформацією Відділу міжнародного співробітництва та інвестицій
Укравтодору, розробка конкурсної документації – це завершальний етап підготовки
концесійного конкурсу.
«Спеціалісти Укравтодору вже передали технічну документацію та документацію
щодо відведення земель під будівництво Службі автомобільних доріг у Львівській
області, здійснили фінансово-економічне обґрунтування доцільності втілення
проекту та розробили фінансову модель його реалізації», – розповіла начальник
Відділу Терезія Бабич.
За її словами, згідно із зазначеним обґрунтуванням запланований термін
концесії становитиме 49 років, у тому числі етап будівництва – 4 роки та етап
оперування – 45 років.
Що ж до економічної моделі – вона передбачає нульову участь держави у
фінансуванні капітальних витрат будівництва.
«Плата за проїзд концесійною автомобільною дорогою зараховуватиметься до
спеціального фонду Державного бюджету, а вже звідти вестиметься розрахунок з
концесіонером – відшкодовуватимуться витрати на будівництво та оплачуватиметься
належна експлуатаційна готовність автомобільної дороги», – пояснила Т. Бабич.
Вона додала, що за умовами конкурсної документації до участі у конкурсі
залучатимуться лише компанії або групи компаній, котрі мають значний досвід
реалізації концесійних проектів, зокрема їх успішного фінансового закриття, а
також значний досвід будівництва й експлуатації автомобільних доріг, що
гарантуватиме якісне виконання робіт.
«Днями конкурсну документацію буде представлено на розгляд конкурсної
комісії, після чого її буде направлено на погодження в усі зацікавлені органи
влади, а потім – на затвердження Кабінету Міністрів України», – підсумувала
вона.
Нагадаємо, будівництво доріг в рамках державно-приватного партнерства
(концесії) передбачає повернення інвестицій концесіонеру за рахунок збору плати
за проїзд, а також плати за доступ і експлуатацію об’єктів дорожнього
сервісу, придорожньої інфраструктури, розміщення реклами, логістичних центрів і
сучасних ліній зв’язку вздовж дороги.
Проект «Будівництво та експлуатація автомобільної дороги Львів – Краковець» (протяжністю – 84,4 км) – є пілотним
концесійним проектом в Україні. Ступінь економічної ефективності від його
реалізації має виявити рівень зацікавленості потенційних інвесторів і
доцільність втілення концесійних проектів в Україні.