Міністерство
інфраструктури України готує Стратегію розвитку мультимодальних перевезень. Про
основні положення майбутнього документа розповів перший заступник Міністра
інфраструктури Олександр Малін під час наради за
участю експертів галузі, що відбулася 26 червня в Американській торгівельній
палаті.
За його словами,
мета цієї стратегії – комплексний розвиток усіх видів транспорту за рахунок
оптимізації та збільшення економічної ефективності організації вантажних потоків.
Зокрема, для цього планується посилити роль залізничних та річкових перевезень,
зменшивши навантаження на автомобільні дороги.
«Нинішні
навантаження, особливо в період активного експорту зернових, призводять до
повної непридатності мережі доріг. Вихід з цієї ситуації - використання інших
видів транспорту. Незважаючи на те, що це невигідно компаніям, які інвестували
в автотранспорт, відповідно до стратегічних інтересів країни, буде посилено
адміністративне покарання за порушення правил автоперевезень, і як альтернативу
вже цього року запропоновано залізницю, яка здатна перевезти усі 60 млн. тонн
врожаю. Інша альтернатива – система річкових перевезень», - зазначив Олександр Малін.
Задля розвитку
останніх, за прикладом порту «Южний», можуть бути
проведені днопоглиблювальні роботи і реконструкція шлюзового господарства, щоб
забезпечити рух барж із вантажем по Дніпру у Дніпровсько-Бузький лиман, де
знаходиться достатньо морських і річкових портів для перевалки. Таким чином на
Херсонщині буде створено потужний транспортний вузол, який об’єднає річку та
море, відновлено українське суднобудівництво та
судноремонт, і створена велика кількість робочих місць. За словами першого
заступника Міністра, у 1992 році по Дніпру перевозилося 30 млн. тонн й сьогодні
є можливість за рахунок сільськогосподарської продукції та інших номенклатур вантажів досягти приблизно таких же показників.
«Усі зазначені моменти будуть відображені у документі – Стратегія мультимодальних перевезень, розробка якої сьогодні ведеться. Крім того, вона міститиме положення щодо імпорту та транзиту авіаційним транспортом. Тобто ми надаємо альтернативу вантажовідправникам. При цьому відчутним стане ефект від наших зусиль щодо відновлення мережі автомобільних доріг», - підкреслив Олександр Малін.