
Максим Бурбак: Кооперація вітчизняних виробників залізничної продукції сприятиме імпортозаміщенню
Українські виробники залізничної продукції при
модернізації рухомого складу мають усі можливості для імпортозаміщення,
використовуючи близько 90% вітчизняних запчастин. Про це сказав Міністр
інфраструктури Максим Бурбак під час огляду
експозиції виробів залізничного призначення, запасних частин та послуг, що
відбулася у Києві 12 червня на базі ПрАТ «Київський електровагоноремонтний завод».
Виставку організовано з метою налагодження
взаємозв’язків, розвитку галузевої кооперації структурних підрозділів господарств
залізниць, підприємств, установ та організацій залізничного транспорту щодо
відбору високоякісних виробів та запасних частин, які виготовляються на
сучасному технічному і технологічному рівнях. Очікується, що підприємства
залізничного транспорту кооперуватимуться задля спільного виробництва та
використання продукції, виготовленої на власних потужностях.
«Така виставка проводиться вперше. І це яскравий
приклад галузевої кооперації, коли виробники з усіх залізниць обмінюються
досвідом, інформацією. Такі зустрічі
повинні сприяти завантаженню замовленнями вітчизняних підприємств, щоб при
ремонті, при виробництві рухомого складу локалізація запчастин вітчизняного
виробництва збільшувалася й сягнула 90%», - зазначив Максим Бурбак.
Він висловив переконання, що цей захід має стати щорічним за сприяння
Укрзалізниці як головного замовника цієї продукції й таким чином підприємства
знаходитимуть нові ринки збуту всередині країни, зростатиме кількість робочих
місць і збільшуватимуться обсяги відрахувань до Державного бюджету.
Експозиція продемонструвала потенціал сталевих
магістралей з виробництва продукції. В перспективі планується виробити подальшу
стратегію, в тому числі й із кооперації між депо, оскільки нині переважна їх
більшість працює лише над задоволенням власних потреб, а могли б постачати
продукцію в межах галузі без залучення сторонніх підприємств і самі відповідати
за її якість. Це дозволило б не лише зменшити
залежність від зовнішнього постачальника, а найголовніше — зберегти
робочі місця у депо. Тож фахівці напрацьовують механізм взаєморозрахунків при
реалізації продукції у межах залізничної галузі.
«Залізничники запланували серйозну модернізацію
рухомого складу, у першу чергу дизель-поїздів в умовах депо, маневрових і
магістральних локомотивів. Ця виставка дає розуміння, наскільки ми можемо
задовольнити потребу в ремонті своїми запчастинами, щоб не витрачати кошти на
імпорт й розвивати свої підприємства», - розповів генеральний директор
Укрзалізниці Борис Остапюк.
На виставці більше 100 стендів зі зразками
продукції для потреб залізничної галузі презентували представники вітчизняних
підприємств і працівники різних господарств 6-ти залізниць України:
локомотивних, вагоноремонтних депо, дистанцій колії, електропостачання,
автоматики, телемеханіки та зв’язку тощо. Активну участь у виготовленні
продукції беруть вагонні депо, ДП «Державний
науково-дослідний центр залізничного транспорту України» та ДП
«Проектно-конструкторське та технологічне бюро рухомого складу». Чимало
залізничних лінійних підприємств стали міні-заводами, які виготовляють від
простих у виконанні гумових прокладок та металевих кришок до складних стендів
для випробування електронних приладів сучасних локомотивів.
У підпорядкуванні залізниць України є й багато
спеціалізованих підприємств, що виготовляють унікальну продукцію. Наприклад, в
Івано-Франківських механічних дорожніх майстернях на невеликому заводі, де задіяно менше сотні працівників, виготовляють десятки
найменувань продукції: устаткування для обточування колісних пар, рейкові скатопідйомники, індукційні нагрівачі, мийні машини та
багато іншого. Підприємство виготовляє продукцію за замовленням локомотивних
депо з усієї країни і навіть великих машинобудівних заводів. Зокрема випускало
комплектуючі для електро- та дизель-поїздів. Його
продукція задовольняє потреби не лише залізниць України, а й експортується до
Білорусі.