• In English
  • Михайло Паньків: Укрпошта планує кардинальні зміни в операційній та господарській діяльності
    опубліковано 30 травня 2014 року о 13:04

    Укрпошта змінює стратегічний підхід до господарської та операційної діяльності. Усі другорядні функції, що не є стратегічно важливими для підприємства, Укрпошта має намір передати іншим партнерам. Про це під час брифінгу 30 травня у Кабінеті Міністрів повідомив в. о. Генерального директора Укрпошти Михайло Паньків.

    За його словами, на сьогодні Укрпошта усі операції та роботи виконує власними силами, хоча не завжди ефективно і за актуальну вартість. У результаті підприємство неконкурентне на ринку і несе чималі збитки. З 2012 по 2014 рік збільшення дефіциту власних обігових коштів склало 184,8 млн. грн., кредиторські зобов’язання зросли з 593,5 млн. до 842,6 млн. грн., дебіторська заборгованість - з 153,7 млн. до 344,4 млн. грн., а показник фізично доступних грошей, в касах та на рахунках банків, зменшився з 303,6 до 130,6 млн. грн. Таким чином підприємство систематично витрачало більше коштів ніж заробляло. Щоб вийти із цієї ситуації та обрати вигідне рішення, пошта розпочинає перехід від постійних витрат до прямих або прямих змінних витрат.

    Відтак Укрпошта готує низку програм стосовно оптимізації витрат, пов’язаних із підвищенням ефективності використання поштово-логістичної інфраструктури. «Уже розроблено заходи страгічного і оперативного характеру. І нам вкрай важлива підтримка і розуміння громадськості», - сказав Михайло Паньків.

    Одна з таких програм – франчайзинг для поштового відділення. Під франчайзинг, як зазначив керівник підприємства, відійдуть утримання приміщення, транспорт, заробітна плата, а Укрпошта платитиме за кожну корисну операцію – доставлену або відправлену посилку, видану пенсію тощо. Наразі поштовики розробляють необхідну нормативну базу для цього. Після чого, таку модель роботи буде протестовано в одній із областей, й у разі її успішності розпочнеться поетапне впровадження по всій території України.

    По-друге, планується розвивати співпрацю з партнерами Укрпошти по магістральних перевезеннях. На сьогодні підприємство фінансово не здатне оновити зношений рухомий склад, тому вивчається можливість тимчасової передачі окремих маршрутів в аутсорсинг іншим перевізникам. При цьому за маршрутами, які й далі обслуговуватимуться рухомим складом Укрпошти, підприємство зможе здійснювати перевезення для інших поштових операторів і отримувати додатковий дохід.

    Третє,запровадження співпраці з клієнтами по передпоштовій підготовці. Оскільки сортування та групування відправлень вимагають значних витрат, а відправники можуть це робити в процесі виготовлення посилок чи листів, вирішено заохочувати таких клієнтів. Це зменшить витрати Укрпошти, а клієнт, у свою чергу, отримає додаткову знижку, якщо його кореспонденція правильно відсортована, згрупована за напрямками і не потребуватиме виконання цих робіт поштовиками. Головна умова – щоб економія, яку досягає Укрпошта, була більшою за розмір наданої знижки. Поки що складно забезпечити належний контроль правильності підготовки кореспонденції клієнтом, тому облікові й технологічні завдання з цього питання зараз першочергово опрацьовуються.

    Крім вказаних напрямків оптимізації, в Укрпошті заплановані програми щодо автоматизації робочих місць у поштових відділеннях, впровадження системи обліку фізичного потоку посилок, суттєвого спрощення управлінської моделі та переформатування продуктів та послуг.

    В цілому такі зміни мають підвищити привабливість послуг для корпоративних клієнтів, які вже зараз забезпечують більше 90% всіх відправлень Укрпошти і загалом якісно вплинути на фінансовий стан підприємства.

    «Ми повинні надавати послуги, які від нас чекає споживач. Для цього створюється проект ефективного управління якістю. Ми плануємо відкрити всі канали доступу інформації від споживачів до нас: позитивної чи негативної, щоб знати, що хоче він від нас. Після цього поштовий продукт ми трансформуватимемо у такий, якого очікує споживач», - підкреслив Михайло Паньків.