Адміністрація морських портів України ініціює
технічні і нормативні зміни у проведенні днопоглиблювальних робіт. Про це в
ході панельної дискусії в рамках Міжнародного транспортного тижня в Одесі
повідомив перший заступник голови АМПУ Юрій Васьков.
За його словами, нинішня процедура приведення
у портах глибин до паспортних характеристик у багатьох випадках є недосконалою,
економічно невигідною, а проходження технічних регламентів триває по півроку.
«Щоб підтримувати паспортні глибини у кожному
порту, треба розробити технічну документацію, оцінити вплив на навколишнє
середовище, отримати дозвіл від місцевої влади та від органу земельних
ресурсів. Потім Держрибагенство та Мінприроди. Кожна процедура займає мінімум 6
місяців щороку. І все це, щоб виконувати функцію по забезпеченню безпеки
судноплавства», - сказав Юрій Васьков.
До того ж днопоглиблювальні роботи через
недосконалість технології та віддаленість звалищ ґрунту досить дорогі, а відтак
по окремих портах зібраних за весь рік портових зборів не вистачає на їх
приведення до паспортних параметрів. «Тому ми працюємо щоб змінювати і
скорочувати собівартість днопоглиблювальних робіт. А також запровадити
переробку ґрунту для подальшого продажу, щоб отримувати додатковий прибуток», -
зазначив перший заступник голови АМПУ.
Стосовно утилізації ґрунтів вивчається
світовий досвід та технології. За словами Юрія Васькова, щоб запровадити таку
практику в українських портах треба змінити багато нормативних документів, на
що може піти до двох років.