22 травня в приміщенні Клубу Кабінету Міністрів України відбувся круглий
стіл на тему «Практичні аспекти використання торгових преференцій ЄС для
українських компаній», організатором якого є Державне агентство з інвестицій та
управління національними проектами України.
Голова Держінвестпроекту Сергій Євтушенко під час вступного слова
зазначив, що від 22 квітня Європейський Союз скасував митні збори на українські
товари – відповідно, для українських виробників почала діяти низка вигідних
торговельних преференцій ЄС.
«Сьогодні ми зібралися для того, щоб допомогти українському бізнесу зрозуміти,
як саме використовувати нові торговельні можливості ЄС, – сказав С. Євтушенко.
Хотів би акцентувати на тому, що ЄС – це 500-мільйонний ринок споживачів із
найбільшою купівельною спроможністю та найбільший інвестор економіки України. –
З $58 млрд. прямих іноземних інвестицій, які надійшли в нашу економіку за
період незалежності, $44,4 млрд. були з країн ЄС – це 76,4 %».
За словами очільника Агентства, понад чверть українського експорту, 26,5%, у 2013 р. було спрямовано до країн ЄС.
Загалом за 2013 р. експорт товарів з України становив $63,3 млрд., імпорт –
$76,9 млрд. «Віднині ми зможемо оперативно покращити негативний торговельний
баланс й експортувати без мита до ЄС 94,7 % позицій промислових товарів, 83,4%
- сільськогосподарської продукції», – підкреслив він.
С. Євтушенко додав, що ключовим завданням круглого столу є обговорення
способів адаптації ведення українського бізнесу з європейськими партнерами. Це
один із шляхів активізації інвестиційної діяльності України.
Директор Інституту економічних досліджень та політичних консультацій
Ігор Бураковський, у свою чергу, підкреслив, що хоча Україна вже й представлена
на ринку ЄС, масштаби взаємної торгівлі та структура українського експорту нас
не може задовольнити. «Нові можливості потребують швидкої реакції як
бізнес-спільноти, так і активної
державної політики, – сказав І. Бураковський. – Бізнес, особливо малий та
середній, потребує сьогодні інтенсивної інформаційної підтримки для пошуку потенційних партнерів в
ЄС, підтвердження відповідності якості власної продукції вимогам ЄС тощо».
Як зауважив директор Інституту економічних досліджень, особливої уваги
потребує проблема переорієнтації експорту з російського ринку на ринки ЄС. При
цьому слід також враховувати негативний вплив економічної рецесії та
неврегульованість низки «традиційних» проблем зовнішньоекономічної діяльності.
«Нові торговельні правила ЄС стабільні та прозорі, вони рідко змінюються
і їх можна знайти на різних веб-сайтах, тож жодних несподіванок не буде. Ці
правила гри дійсно чесні. Експорт українських товарів у країни ЄС зможе
зацікавити інвесторів у короткостроковий період – Європа відкрита і готова
допомогти Україні. Я переконаний, що цей процес буде вигідний для обох сторін»,
– розповів менеджер торговельних відносин Представництва ЄС в Україні Джоселін
Гуіттон.
Участь у заході також взяли: Джоселін Гютон, менеджер торговельних
відносин Представництва ЄС в Україні, Петтер Сталенхайм, Радник із торговельної
політики, департамент з торгівлі та розробки політики Національної ради
торгівлі Швеції, Сергій Свістіль, віце-президент Торгово-промислової палати
України, Валерій Пятницький, Урядовий уповноважений з питань європейської
інтеграції, Андрій Цимбал, керуючий партнер KPMG в Україні, а також експерти та
представники юридичних фірм та бізнес-асоціацій.