• In English
  • Підписано гарантійну та фінансову угоди з ЄІБ щодо надання кредитних 55 млн. євро на будівництво Бескидського тунелю
    опубліковано 19 травня 2014 року о 19:50

    Міністерство інфраструктури України, Укрзалізниця та Європейський інвестиційний банк підписали угоди щодо надання траншу на будівництво Бескидського тунелю. Розмір позики складає 55 млн. євро.

    Гарантійну угоду між Україною та ЄІБ 19 травня 2014 року підписали Міністр інфраструктури Максим Бурбак та голова Представництва ЄІБ в Україні Лілія Чернявська, фінансову угоду – генеральний директор Укрзалізниці Борис Остапюк та голова Представництва ЄІБ в Україні Лілія Чернявська.

    «Сьогодні ми підписали угоду, завдяки якій маємо змогу продовжити роботу з будівництва Бескидського тунелю. Угода дозволить Укрзалізниці відповідно до фінансового плану продовжити роботи по модернізації інфраструктури. Будівництво Бескидського тунелю - дуже важливий проект, бо сприятиме не лише збільшенню пропускної спроможності, а й розвитку сполучення з сусідніми країнами і транзитного потенціалу. Це черговий крок, який наблизить Україну до членства в ЄС», - зазначив Максим Бурбак.

    Європейський інвестиційний банк фінансує будівництво Бескидського тунелю в Україні разом зі своїм партнером Європейським банком реконструкції та розвитку. Кредитна угода між Укрзалізницею та ЄБРР передбачає фінансування на суму 120 млн. дол. США, з яких 36 млн.. дол. США на будівництво Бескидського тунелю. Нестача кредитних коштів ЄБРР для будівництва тунелю складає близько 80 млн. дол. США, тож ЄІБ погодився надати додатковий кредит у розмірі 55 млн. євро під державну гарантію.

    «Цей проект є одним із пріоритетів у співробітництві України з Євросоюзом щодо налагодження якісного транспортного сполучення між  Україною та найближчими сусідніми країнами: Словаччиною, Угорщиною та Польщею зокрема. Сподіваємось, що будівництво Бескидського тунелю стане прикладом для наступних проектів з модернізації шляхів сполучення в Україні», - сказав Віце-Президент Європейського інвестиційного банку Ласло Йозеф Бараньяй. Він додав, що Європейський інвестиційний банк цією угодою, яка є першою щодо кредитування залізничного сектору, підкреслює важливість розбудови транспортного сполучення для зміцнення інтеграційних зв’язків між Україною та Європейським Союзом.

    У свою чергу Голова представництва Європейського союзу в Україні Ян Томбінський, який був присутній на заході, підкреслив, що одним з визначних факторів що демонструє об’єднання України із ЄС є розвинута інфраструктура. «Беззаперечно – інфраструктура є дуже важливим елементом для забезпечення імплементації угоди про асоціацію та угоди про зону вільної торгівлі між Україною та Європейським Союзом. Інфраструктура потрібна для забезпечення руху товарів, людей, а також для усунення бар’єрів між країнами та для забезпечення їх спільного розвитку. Дана угода є ілюстрацією того самого конкретного, що Європейський Союз може запропонувати Україні», - зазначив Ян Томбінський.

    Довідково

    З початку реалізації проекту будівництва Бескидського тунелю станом на 16.05.2014 виконано будівельних робіт на суму 210,62 млн.. грн., з них кредитних коштів ЄБРР – 100,79 млн.. грн. коштів Львівської залізниці – 109,83 млн. грн.

    Наразі виконані роботи з проходки тунелю на211 м. Загалом на 2014 рік на будівництво Бескидського тунелю передбачено фінансування в сумі 382 млн. грн., з них: за рахунок коштів залізниці 113,7 млн. грн; за рахунок коштів ЄБРР – 268 млн. грн.

    Нагадаємо, загальна довжина нового тунелю становитиме 1764 м. Інженерна споруда пролягатиме на глибині 180 м від поверхні Бескидського хребта. Завершення робіт із будівництва нового Бескидського тунелю заплановано на І квартал 2017 року.

    Новий тунель буде обладнано сучасними приладами робочого та аварійного освітлення, вентиляцією, відеонаглядом, контрольними датчиками визначення рівня шкідливих газів та постійним моніторингом внутрішнього стану. Крім того, буде встановлено засоби пожежної безпеки та система антикорозійного захисту.

    Для України Бескидський тунель має стратегічне значення, оскільки за цим маршрутом перевозяться вантажі до західного кордону країни, а також понад 60% транзитних вантажів у напрямку Західної і Центральної Європи.

    Діючий одноколійний тунель був збудований за часів Австро-Угорської імперії 1886 року і на сьогодні є бар’єрним місцем V Критського Міжнародного транспортного коридору, який проходить по території Італії, Словенії, Угорщини, Словаччини, України та Росії (Трієст-Любляна-Будапешт-Братислава-Ужгород-Львів), оскільки це єдина одноколійна дільниця на усій його довжині. Через деформацію обробки, руйнування дренажної системи та невідповідність габариту діючим нормативним вимогам тунель вичерпав свій експлуатаційний ресурс.

    Новий тунель будується на відстані 30 метрів від існуючого.