Низку пропозицій щодо процесу реформування портової галузі, запропонованих Координаційною радою голів профспілкових організацій морського транспорту, взято Мініфраструктури та АМПУ до роботи. Зокрема, керівники філій Адміністрації морських портів України отримають ширші повноваження для більш оперативного вирішення соціально-економічних та виробничих питань.
Як зауважив Міністр інфраструктури України Максим Бурбак під час наради із членами Координаційної ради голів профспілкових організацій морського транспорту України, Мінінфраструктури не підтримує пропозицію деяких керівників профспілок щодо надання філіям АМПУ статусу окремих юридичних осіб, утім створить можливості для вирішення питань із закупівлями на місцях у рамках децентралізації виконавчої влади.
«Реформа морських портів передбачає, що єдиний центральний орган - АМПУ - приймає рішення щодо доцільного інвестування усіх отриманих коштів. Це - правильне рішення за умови прозорості процедур. Створення окремих юридичних осіб на основі філій – це те саме, що повернутися у минуле», - пояснив Максим Бурбак.
Голова АМПУ Юрій Васьков розповів, що наразі, за дорученням Міністра інфраструктури, розроблено заходи щодо децентралізації процедури держзакупівель у портовому господарстві.
«Упродовж двох тижнів буде впроваджено механізм децентралізації закупівель. Філії АМПУ у себе на місцях створюватимуть конкурсні комітети, тобто отримають можливість самостійно купувати товари за прозорими процедурами. Законодавство дозволяє нам у рамках однієї юридичної особи – АМПУ - створювати кілька конкурсних комітетів, крім тих випадків, коли самі філії зацікавлені у централізованих закупівлях», - пояснив Юрій Васьков.
Також, за словами голови Адміністрації морських портів, буде децентралізовано й роботу з персоналом. Призначення керівництва філій, заступників, як і раніше, проводитиметься за погодженням Міністра інфраструктури, решта кадрових рішень прийматиметься безпосередньо на місцях.
Міністр інфраструктури наголосив, що вбачає лише позитив у реформі морських портів, а відтак чекає від профспілок та громадськості будь-яких конкретних та конструктивних пропозицій стосовно розвитку морегосподарського комплексу.
«Ми розглянемо усі пропозиції від портів, і в 2015 році готові фінансувати найбільш нагальні потреби не лише якогось одного порту. Але ці проекти повинні пройти техніко-економічне обґрунтування. Таким чином ми дослухаємося до конструктивних пропозицій портів і дотримаємося курсу, взятого відповідно до цієї реформи», - зазначив Максим Бурбак.