• In English
  • Антимонопольний комітет попереджає торговельні мережі про обов'язковість виконання рекомендацій щодо формування цін
    опубліковано 04 квітня 2014 року о 10:34

    Антимонопольний комітет України надав рекомендації 29 основним виробникам (птахофабрикам і 19 торговельним мережам) утриматися від економічно необґрунтованого підвищення оптово-відпускних та роздрібних цін на яйця курячі.

    На сьогодні більшість виробників-птахофабрик надало інформацію щодо зниження оптово-відпускних цін на яйця курячі в середньому від 20 до 30%. Наприклад, відпускна ціна на яйця найбільш вживаної категорії С 1 складає від 6,20 до 6,40 грн. за десяток.

    У той же час вибірковий моніторинг цін у торговельних мережах вказує на відсутність аналогічних тенденцій щодо зниження роздрібних цін. Так, в основних мережах ціна реалізації яєць курячих категорії С 1 складає від 8,60 грн. за десяток до 11,15 грн. за десяток, що на 30-80% вище їх відпускної ціни.

    Така поведінка торговельних мереж не відповідає ринковим умовам та свідчить про відсутність економічно-обґрунтованих підходів до формування роздрібних цін на яйця курячі, які відносяться до соціально значущих продуктів харчування.

    Враховуючи викладене, Антимонопольний комітет України попереджає основні торговельні мережі про необхідність чіткого виконання наданих рекомендацій та зниження роздрібних цін, виходячи із наявних тенденцій формування цін на ринку яєць курячих.

    Нагадуємо, що за умов невиконання рекомендацій Антимонопольного комітету України, суб’єкти господарювання можуть бути притягнені до відповідальності у вигляді накладання штрафу відповідно до законодавства.