Міністерство
інфраструктури пропонує міжвідомчій робочій групі у максимально стислі терміни
надати на розгляд Уряду пропозиції щодо викорінення корупційних схем під час
оформлення вантажів у морських портах України. Відповідне рішення підтримали
учасники наради з оптимізації контрольних процедур у портових пунктах пропуску,
яка відбулася в Одесі 27 березня під головуванням Міністра інфраструктури
Максима Бурбака.
Міністр
повідомив, що для боротьби з контрабандою
та корупцією при Кабінеті Міністрів створено відповідну комісію на чолі з
Першим Віце-прем’єр-міністром Віталієм Яремою.
«У рамках цієї
комісії Мінінфраструктури відповідає за спрощення
митних процедур і зменшення тривалості проходження контейнерів через порт», -
зазначив Максим Бурбак.
Голова ДП «АМПУ» Юрій Васьков наголосив:
для портовиків насамперед важливо, щоб із пункту пропуску вантажівки виїжджали
максимально швидко, що сприятиме зростанню прибутку і портів, і перевізників.
Відтак, очільник Адміністрації морських портів
України запропонував фахівцям зацікавлених відомств у двотижневий термін
напрацювати єдине бачення зі створення прозорої технології проходження
державного контролю у портах.
«Ми пропонуємо і
підтримуємо ініціативу клієнтів щодо напрацювання міжвідомчою групою шляхів
вирішення основних завдань і публічного їх представлення громадськості і
бізнесу. Це такі завдання: виключення необґрунтованих контрольних процедур під
час оформлення вантажів у портах, зменшення перевірок до 1-3% загальної
кількості контейнерів для транзитних вантажів, створення чітких часових
нормативів виїзду транзитних контейнерів із порту після навантаження – до 30 хв. й
запровадження фінансової відповідальності за проведення контрольних процедур,
під час яких не виявлено правопорушень», - сказав Юрій Васьков.
У складі цієї
міжвідомчої групи представники правоохоронних органів (СБУ, Прикордонної та
Митної служб), адміністрацій портів, стивідорних і
експедиторських компаній, перевізників, громадськості й експерти.
«Напрацьовані
рішення не повинні мати декларативний характер. Це будуть чіткі правила,
виконання яких бере на себе держава в особі АМПУ. Однак, якщо фіксуватимуться
порушення, свою роботу виконуватимуть правоохоронці. Лише у цьому випадку
контроль у портах являтиме собою вулицю з двостороннім рухом», - підкреслив
Максим Бурбак.
Довідка
У нараді взяли участь голова Одеської ОДА
Володимир Немировський, голова ДП «АМПУ» Юрій Васьков, фахівці Міністерства інфраструктури, представники
експедиторських агенцій, профільних асоціацій та ін. Усі присутні підтримали
рішення щодо змін регламентів, норм та процедур проходження контрольних
процедур у портах, спрямованих на запровадження прозорих умов діяльності на
ринку як з боку держави, так і з боку суб’єктів господарювання.
Окрім цієї зустрічі, у рамках робочої поїздки
до Одеси Міністр інфраструктури провів нараду з інвесторами морських портів
великої Одеси та відвідав церемонію нагородження «Національний Морський Рейтинг України».
Також Максим Бурбак ознайомився з інвестиційними
проектами в Одеському порту, зокрема, оглянув будівництво контейнерного
терміналу ДП «ГПК Україна» та універсального
зернового терміналу ТОВ «Бруклін-Київ».