Найближчим часом
до Верховної Ради України буде внесено законопроект
щодо спрощення надання кадастрових послуг. Законопроектом передбачається
впровадження електронних послуг з надання заявникам витягів з Державного
земельного кадастру про земельну ділянку та унеможливлюються корупційні дії у
цьому процесі. Про це повідомив Міністр аграрної
політики та продовольства Ігор Швайка.
На сьогодні
Держземагентством України та його територіальними органами надаються
адміністративні послуги, серед яких найбільш затребуваною є отримання витягу
про земельну ділянку з Державного земельного кадастру.
Такі відомості надаються на платній основі. При цьому, оплата послуг
здійснюється шляхом попереднього перерахування коштів через банки або
відділення поштового зв’язку, де підтвердженням оплати
є платіжне доручення або квитанція з відміткою банку чи відділення поштового
зв’язку.
«Ми маємо можливість спростити бюрократичну процедуру, яка передбачає
безпосереднє звернення громадянина до районного відділу земельних ресурсів за
місцем розташування ділянки та, постійний контакт заявників з державними
реєстраторами або посередницькими комерційними структурами, витрачання зайвих
коштів і часу на очікування результатів. Враховуючи міжнародний досвід з
надання електронних послуг земельного кадастру
та нарікання та скарги з боку громадськості та бізнесу на бюрократизм та
корупцію у цьому питанні, мною було дане доручення Держземагентству розробити
відповідні зміни до законодавства та до технічного функціоналу Національної
кадастрової системи, які максимально спростять процес надання адмінпослуг в
оформленні витягів з Державного земельного кадастру», - відмітив Ігор
Швайка.
Відповідні
законодавчі зміни були напрацьовані і найближчим часом будуть внесені на розгляд парламенту. Згідно з
цими нововведеннями заявнику надається можливість за власним бажанням обрати
зручну для нього форму запиту на отримання витягу про земельну ділянку з
Державного земельного кадастру, а також спосіб отримання такого документу: на
власну електронну скриньку за допомогою Інтернет-сервісів, або за допомогою
послуг Укрпошти, або через місцеві центри надання адміністративних
послуг, або у державного кадастрового реєстратора. Оплачувати послуги також
можна буде через платіжні системи
Інтернет-ресурсів.
«Відтак наші
громадяни зможуть на власний розсуд обирати спосіб отримання відомостей з
кадастру й спосіб оплати цих послуг, а також позбавитись необхідності
звертатись не лише безпосередньо в органи земельних ресурсів, а й до посередників й платити за це додаткові кошти. Крім
того, роботу Держземагентства буде переформатовано й удосконалено. Буде усунута
мережа посередницьких структур, які поприщеплювались навколо агентства та його
територіальних органів, а спілкування громадян з
чиновниками буде зведене до мінімуму, що автоматично унеможливить корупційну
складову», - наголосив Міністр.