• In English
  • Ігор Швайка: Громадяни зможуть отримувати кадастрові послуги через Інтернет
    опубліковано 18 березня 2014 року о 14:34

    Найближчим часом до Верховної Ради України буде внесено законопроект щодо спрощення надання кадастрових послуг. Законопроектом передбачається впровадження електронних послуг з надання заявникам витягів з Державного земельного кадастру про земельну ділянку та унеможливлюються корупційні дії у цьому процесі. Про це повідомив Міністр аграрної політики та продовольства Ігор Швайка.

    На сьогодні Держземагентством України та його територіальними органами надаються адміністративні послуги, серед яких найбільш затребуваною є отримання витягу про земельну ділянку з Державного земельного кадастру. Такі відомості надаються на платній основі. При цьому, оплата послуг здійснюється шляхом попереднього перерахування коштів через банки або відділення поштового зв’язку, де підтвердженням оплати є платіжне доручення або квитанція з відміткою банку чи відділення поштового зв’язку.

    «Ми маємо можливість спростити бюрократичну процедуру, яка передбачає безпосереднє звернення громадянина до районного відділу земельних ресурсів за місцем розташування ділянки та, постійний контакт заявників з державними реєстраторами або посередницькими комерційними структурами, витрачання зайвих коштів і часу на очікування результатів. Враховуючи міжнародний досвід з надання електронних послуг земельного кадастру  та нарікання та скарги з боку громадськості та бізнесу на бюрократизм та корупцію у цьому питанні, мною було дане доручення Держземагентству розробити відповідні зміни до законодавства та до технічного функціоналу Національної кадастрової системи, які максимально спростять процес надання адмінпослуг в оформленні витягів з Державного земельного кадастру», - відмітив Ігор Швайка.

    Відповідні законодавчі зміни були напрацьовані і найближчим часом будуть внесені на розгляд парламенту. Згідно з цими нововведеннями заявнику надається можливість за власним бажанням обрати зручну для нього форму запиту на отримання витягу про земельну ділянку з Державного земельного кадастру, а також спосіб отримання такого документу: на власну електронну скриньку за допомогою Інтернет-сервісів, або за допомогою послуг Укрпошти, або через місцеві центри надання адміністративних послуг, або у державного кадастрового реєстратора. Оплачувати послуги також можна буде через платіжні системи  Інтернет-ресурсів.

    «Відтак наші громадяни зможуть на власний розсуд обирати спосіб отримання відомостей з кадастру й спосіб оплати цих послуг, а також позбавитись необхідності звертатись не лише безпосередньо в органи земельних ресурсів, а й до посередників й платити за це додаткові кошти. Крім того, роботу Держземагентства буде переформатовано й удосконалено. Буде усунута мережа посередницьких структур, які поприщеплювались навколо агентства та його територіальних органів, а спілкування громадян з чиновниками буде зведене до мінімуму, що автоматично унеможливить корупційну складову», - наголосив Міністр.