Сьогодні, 13 березня, у відповідності до Меморандуму про взаєморозуміння між Міністерством оборони України та Міністерством оборони Королівства Данія у сфері авіаційно-транспортних перевезень та технічної угоди розпочалася спільна українсько-данська військово-транспортна операція з перевезення пального на острові Гренландія «Північний сокіл – 2014».
У рамках заходу з військового майданчика аеропорту Бориспіль до авіаційної бази «Ольборг» Королівських ВПС Данії на літаку Іл-76МД ЗС України відбула група українських авіаторів на чолі з заступником начальника авіації Командування Повітряних Сил ЗС України полковником Олександром Кулібабою.
Загалом до операції «Північний сокіл – 2014», який проходить п’ятий рік поспіль, залучається 20 українських військовослужбовців, у складі одного екіпажу та наземного інженерно-технічного персоналу бригади транспортної авіації Повітряних Сил ЗС України, що дислокується в Мелітополі. Також до складу групи увійшли офіцери-координатори від Командування Повітряних Сил ЗС України.
У ході операції «Північний сокіл – 2014» українські військові льотчики планують перевезти військово-транспортним літаком Іл-76МД з авіабази ВПС США «Туле» на данську полярну станцію «Норд» на острові Гренландія близько 600 тисяч літрів пального та іншого вантажу для забезпечення життєдіяльності цієї станції. Виконання завдань операції дозволить підтримати натренованість льотно-інструкторського складу до польотів міжнародними трасами, а також підготувати визначених офіцерів-координаторів для роботи в багатонаціональних штабах за прийнятими стандартами НАТО. Під час операції українські екіпажі планують виконати близько 58 польотів і провести у полярному небі більше 100 годин. Завершити проведення перевезень планується 10 квітня.
Після прильоту до авіабази Королівських ВПС Данії «Ольборг» літак Іл-76МД Повітряних Сил ЗС України здійснить дозаправлення, пройде відповідні процедури огляду, завантажить необхідне обладнання і вирушить на острів Гренландія.
Необхідно підкреслити, що на острові Гренландія українські військові льотчики виконуватимуть завдання у надзвичайно важких кліматичних умовах Арктики, які визначаються низькими температурами повітря до -50 градусів при швидкості вітру до 15-20 метрів за секунду, штормовою погодою, відсутністю наземних радіотехнічних засобів навігації та запасних аеродромів.