• In English
  • Володимир Козак: Цього року буде прокладено близько 0,7 км нового Бескидського тунелю
    опубліковано 05 лютого 2014 року о 15:15

    Упродовж поточного року заплановано побудувати до 0,7 км нового двоколійного Бескидського тунелю. Про це розповів Міністр інфраструктури Володимир Козак під час брифінгу, що відбувся сьогодні у Кабінеті Міністрів України.

    "Триває будівництво Бескидського тунелю. Підготовчі роботи проведено і розпочато буріння. І в 2014 році плануємо пройти до 0,7 км", - сказав Володимир Козак.

    У цілому спорудження об’єкту передбачено закінчити у 2016 році. Міністр наголосив, що по завершенню будівництва пропускна спроможність тунелю зросте із 47 до 100 пар поїздів. Швидкість проходження тунелем теж збільшиться – приблизно з 40 до 80 км/год.

    Нагадаємо, для України Бескидський тунель має стратегічне значення, оскільки за маршрутом, на якому він розташований, перевозяться вантажі до західного кордону країни, а також понад 40% транзитних вантажів у напрямку Західної і Центральної Європи. Уряд приділяє цьому будівництву постійну увагу. Як неодноразово підкреслював Віце-прем'єр-міністр України Олександр Вілкул, новий Бескидський тунель значно підвищить логістичні можливості України, її транзитну конкурентоздатність та стане одним з ключових ланцюгів міжнародних транспортних коридорів, які проходять нашою країною.

    Бескидський тунель збудовано за часів Австро-Угорської імперії, 1886 року, і на сьогодні є бар’єрним місцем V Критського Міжнародного транспортного коридору, бо це - єдина одноколійна дільниця по усій його довжині, що зменшує пропускну здатність ділянки і всього транспортного коридору.

    Новий тунель пройде на відстані 30 метрів зліва від діючого. Штучна споруда, довжиною 1764,5 м, проляже на 182-метровій глибині від поверхні Бескидського хребта (781-807 м над рівнем моря). Тунель обладнають сучасними приладами робочого та аварійного освітлення, вентиляції, відеонагляду, контрольними датчиками визначення рівня шкідливих газів, а також постійного моніторингу внутрішнього стану тунелю, засобами сигналізації та зв’язку, пожежної безпеки і системою антикорозійного захисту.

    Проектом передбачено спорудження 49 ніш і 12 камер, розташованих відповідно через 60 м та 300 м у шаховому порядку з кожної сторони по усій довжині тунелю. Для проходу обслуговуючого персоналу та можливої евакуації людей, між старим та новим тунелями передбачено спорудження трьох евакуаційних збійок (переходів).

    Підрядником для проектування та будівництва Бескидського тунелю визначено ПрАТ «Будівельна Асоціація Інтербудмонтаж». Для проходки тунелю обрано новоавстрійський метод (будівництво передбачено як вибуховим, так і прохідницьким методами з використанням випереджуючого екрану).