У цьому пересвідчилися
журналісти під час передачі авто від виробника – групи
компаній «АІС» до ДП «Політехмед», уповноваженого провести експертизу машини на
відповідність технічним умовам і ДСТУ.
Перед масовим
постачанням цей зразок автомобіля класу А2,
призначений для транспортування пацієнта, який не потребує інтенсивної терапії
у дорозі, повинен пройти ряд експертиз на відповідність тендерним і технічним
умовам, вимогам ДСТУ. Аналогічний процес чекає і всього обладнання, що
знаходиться в кареті швидкої. У зв’язку з цим Міністерство охорони здоров’я
України визначило уповноважене підприємство – ДП
«Політехмед».
Нагадаємо, 15
січня 2014 року один із переможців тендеру МОЗ України – НВО «Практика» вже
передало для проведення експертизи до ДП «Політехмед» три зразки автомобілів
швидкої медичної допомоги класів А, В та С на базі
авто Peugeot Boxer.
Автомобілі на
базі ГАЗ 32213 (ГАЗель Бізнес) були переобладнані
фахівцями – групи компаній «АІС». Спочатку провели зовнішні роботи – врізали
вікна, машину оклеїли у відповідний колір, нанесли
написи «Швидка медична допомога», «103», встановили спеціальні сигнали. Крім
того переобладнали салон, який оснастили термо- та
шумоізоляцією, встановили пластикові панелі бокових стінок, обігрів салону,
напільне покриття облаштували гідроізоляційними швами. Після
цього комплексу робіт було встановлено медичне обладнання виробництва провідних
світових виробників – європейських країн, США, Японії та Південної Кореї, яке
відповідає кожному типу автомобіля.
За словами
представника виробника – прес-секретаря групи компаній «АІС» Валерії Жукової,
для оснащення автомобілів було відібрано найкраще медичне обладнання провідних світових виробників, що відповідає тендерній документації, а
всі технологічні процеси з виробництва швидких відбувалися при чіткому
дотриманні норм Національного стандарту до автомобілів швидкої медичної
допомоги.
Приймаючи карети
швидкої на уповноваженому підприємстві, експерт ДП «Політехмед» Емануіл Сінанов зазначив, що при зовнішньому огляді фахівці
невідповідностей або порушень не виявили. Особливу увагу звернули на зовнішній
вигляд, комплектність автомобілів, правильність встановлення медичного
обладнання та його кріплення. Потім планують провести
додаткове тестування автомобілів – вивчити коректність роботи електрообладнання,
випробувати авто на температурні навантаження, вібростійкість і
водонепроникність.
Як зазначив
генеральний директор ДП «Політехмед» МОЗ України Ростислав Картавцев, група
компаній «АІС» не вперше постачає санітарний транспорт для українських лікарів.
Ці авто завжди вирізнялися підвищеною надійністю та
легкістю в експлуатації. Але вимоги МОЗ України до швидких та їх обладнання
надзвичайно високі, тому правила приймання автомобілів для
усіх переможців тендеру однакові.
За його словами,
експертиза триватиме близько десяти робочих днів, у ній також братимуть участь
незалежні експерти. Після цього автівки пройдуть
випробування дорогами, їх мають вивчити професійні бригади екстреної медичної
допомоги і, за відсутності суттєвих зауважень до виробника, усі 103 автомобілі,
що має поставити «АІС», будуть поступово відправлятися у регіони.
«Зразки усіх
закуплених типів автомобілів швидкої медичної допомоги, що пройшли експертизу,
ми розташуємо на території нашого підприємства, аби
кожен міг переконатися, чи відповідають вони тим, що реально курсуватимуть по
Україні», – констатував Ростислав Картавцев.
Довідково
4 листопада 2013
року було оголошено результати тендеру, що проводив МОЗ України на закупівлю карет швидкої допомоги. У результаті торгів
вперше за роки Незалежності одночасно буде придбано 1 412 одиниць соціально необхідної техніки. Зокрема, це 143 автомобілі
типу С (реанімобіль), 1 063 машини екстреної медичної
допомоги типу В (в яких можна здійснювати інтенсивну терапію) і 206 одиниць
автомобілів типу А (лінійна терапія, тобто доставка до лікувального закладу
хворого, який не потребує інтенсивної медичної допомоги в дорозі). Закуплені
карети швидкої будуть рівномірно розподілені між
регіонами відповідно до заявок і наявного забезпечення спеціальним санітарним
автотранспортом.